Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Karcag és Püspökladány közt...

Karcag és Püspökladány közt nőtt a vasúti sebességkorlát?

Figyelt kérdés
Én vettem észre rosszul, vagy tényleg 2-3 perccel rövidebb az út a két város közt? A menetrend nekem ad igazat, de a nagyobb sebesség nekem nem tűnt föl. Én képzelődök, vagy valamilyen (akár nem is a maximális sebességgel kapcsolatos) változás tényleg történt?
2012. dec. 14. 02:30
 1/7 anonim ***** válasza:
Pont most volt a híradóban erről szó, de az pest meg Kápolnásnyék között volt...
2012. dec. 14. 04:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

A két-három perc kijöhet abból is, hogy pl Traxx húzza a vonatot nem V43, és 3 kigyorsításnál már összejön 2 perc :)

Mostanság nagyon tákolták arra a pályát, ha jól tudom 160km/h-ra építették/építik át, szal előbb-utóbb észure fogod venni a nagyobb sebességet is.

2012. dec. 14. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Igen, tudom, hogy ott zajlottak a felújítások (bár pontosabban Kisújszállás és Fegyvernek-Örményes közt munkálkodott a batár sínlerakó masina), de erről semmi infót nem hallottam és nem is olvastam. V43-as vontatja egyébként a jószágot észrevételeim szerint mindig, szóval mozdonyból adódó különbség nincs.
2012. dec. 14. 11:31
 4/7 anonim ***** válasza:
Az is elég, ha megszűnnek a lassújelek, az is simán hozza a 2-3 percet még V43-mal is.
2012. dec. 14. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 10 deka farhát ***** válasza:

A dolog nem ilyen egyszerű. Most átépítették a vasútvonalat, ami lehetővé teszi, hogy az eredeti 120-ról 160 km/h-ra emeljék a pályasebességet (ez az a legnagyobb sebesség, amivel egy vonat az adott szakaszon mehet).


A gyakorlatban azonban nem lett megemelve a sebesség, mivel nincs rá szükség.


Mi van? Nincs rá szükség? Vagy mégse? Vagy akkor most mi van?


Hát az van, hogy attól, mert a pálya 160 km/h-val járható, az egyes vonatok (mozdonyok, vasúti kocsik) még önmagukban nem lesznek alkalmasak arra, hogy ezzel a sebességgel mehessenek (pl. hiába lehet 130-cal menni az autópályán, ha az IFA típusú teherautóddal csak a 75-öt éred el). Mivel ma Magyarországon kevés olyan vonat van, ami tud menni 160-nal, ezért egyelőre maradt a 120 km/h sebesség, viszont az legalább folyamatosan tartható. Tehát jó eséllyel a vonatod "csak" 120-szal hasít az új pályán.


Amit te (és a menetrend) érzékel, az az, hogy eltűnt sok olyan sebességkorlátozás (ún. lassújel), amit az elmúlt évtizedek karbantartási hiányosságai okoztak a két város között. Tehát eddig lehet, hogy csak 80-100 km/h-val ment a vonatod több helyen, most viszont változott a helyzet. És azért a 100 és a 120 km/h között alig észrevehető a különbség a vonaton utazva.

2012. dec. 19. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Na, a mozdonyra valóban nem gondoltam hirtelen, bármilyen egyértelmű is legyen. A múltkor viszont (meglepetésemre) egy TRAXX jött, ami elméletileg tud 160-at is produkálni, de gyanítom, nem tette, hogy a menetrendet betartsák. Lassújelekre én is gondoltam, de az meglepett, hogy azokból is összejön ilyen távon három perc környéke. Viszont tiszta így már, köszönöm a válaszokat!
2012. dec. 22. 10:38
 7/7 anonim válasza:

Na, tegyük rendbe. Ahhoz hogy mondjuk 160-nal tudjon menni a cvonat, ezek mindenképpen kellenek:


1. pálya alkalmas legyen rá

2. bizber. (biztosító berendezések) alkalmasak legyenek rá

3. mozdony tudjon ekkora sebességet

4. a vontatott kocsik is tudjanak ekkora sebességet


Ez már eleve sok dolog, 45 millió engedély stb. Az első kettőt csinálják most, a V43 120-130-cal mehet, a TRAXX már 160-ra engedélyezve van. Kocsiból pedig arrafelé nem láttam még 160-ast, csak 120-140-eseket (utóbbit is ritkán, egyébként karcagi vagyok). Ez egyébként a kocsi oldalán látható legnagyobb szám egy téglalapban.


Na az hogy mennyivel megy a vonat és mi a menetrend megint más kérdés. Itt döbb dolognak meg kell felelni, forgalomirányítás van, ráadásul a felújítás miatt vágányzár (egy vágányon mehet vonat), emiatt állnak a vontok, lassabban mennek.


Ja és vannak lassúlejek (kb sebességkorlátozás kocsinál), pl a Karcag-Tiszafüred pirossal euzért 1 óra, mert bizonyos szakaszokon csak 10-20-szal mehet. Elvileg 2015 végére lesz kész az egész, de ahhoz hogy gyorsabban menjenek a vonatok 160-as kocsik is kellenek. És tudjuk, nem kelenmagyarország és nem a személy/sebes a prioritás (mert nagyon sok pézn és a személyszállítás sose volt gazdaságos).

2014. aug. 10. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!