Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem éri meg...

Budapesten miért nem éri meg metrót építeni, miért ilyen kihasználatlan?

Figyelt kérdés

Budapesten jelenleg 3 metróvonal működik, összesen 42 állomással kb. 32 km-en, a napi utasszám kb. 767 ezer fő.

Sokan azt mondják, hogy már a 4-es metró is felesleges, mert jobb esetben is maximum napi 300-350 ezer fogja használni.


Ezzel szemben az 1,2 milliós lakosságú Prágában (Budapest - 1,7 millió fő) a metróhálózat már most közel 60 km hosszú, s naponta majdnem 1,5 millióan utaznak rajta.



2013. márc. 3. 00:56
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem használják, vagy egyre kevesebben használják, mert botrány sz*r állapotban van a 3-as metró. Aki pár év kihagyás után felszáll a 3-as metróra, az érzi igazán, hogy milyen döbbenetesen hagyták lepusztulni azok, akik beültek közpénzen bkv-sat játszani, meg 20 millióért fénymásolót karbantartani. Éljenek a Nokia-s dobozok.


A sok kis Nokias-doboz, ami csak a jéghegy csúcsa, kihozna egy vadonat új 3-as metrót. De amíg beépül a HM féle brigád a kormányzásba, államigazgatásba vagy közlekedésirányításba, addig itt fejlesztésekről aligha beszélhetünk. Többszörös túlszámlázások országa vagyunk az elmúlt 20+ évben. Az egyik legnagyobb zsírosbödön az informatika. Nem véletlen repült rá egy jól behatárolható vallási csoport. Éljenek ők!

2013. márc. 3. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha megnézed a metró vonalakat, akkor láthatod, hogy nagyjából a belvárost fedik le, ahol amúgy is elég jól megoldott a tömegközlekedés például villamossal is.


Amire BP-nek igazán nagy szüksége lett volna a 4-es metró helyett az inkább 2-3 HÉV vonala XV., a XVII és a XVIII. kerület irányába, ami kiválthatta volna az amúgy drámainak lassú és fenntarthatatlan buszközlekedést.


Ez ki is jött volna a 4-es metró árából, de ott gondolom több kenőpénz csusszant le Demszky úrnak és a bandájának.

2013. márc. 3. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Csak a válasz maradt ki :)


Szóval ha el akarsz jutni BP belvárosában például a Ferenc körút metrómegállótól a Nyugati térre, akkor 2 lehetőséged van:


1., Kék metró

2., 4/6 villamos


A metró egyértelműen gyorsabb menetidőben, csakhogy le kell menni a mozgó lépcsőn, fel kell jönni a mozgólépcsőn. A metró 5 percenként jár, míg a villamos 1 percenként. Szinte semmit nem nyer vele az ember. Akkor meg minek menjen le a metróba.

Ugyan ez igaz pl. a Keleti - Rákóczi út végig helyzetre. A piros hetes busz ugyan azon az útvonalon megy, mint a metró...


Más szóval a BP-i tömegközlekedés drámaian szarul van megtervezve.

2013. márc. 3. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
én még a tipikus magyar mentalitás szerint is megközelíteném. metrónál nehezebb bliccelni, mert ott van bejáratnál többnyire ellenőr, a jegyárak meg már eléggé elrugaszkodtak a színvonaltól. így ahogy mondták, a metrók környékén a felszíni közlekedés ugyanolyan jól megvan oldva, inkább utaznak azzal, ott kevesebb az esélye, hogy lebuknak. én mint vidéki, bevallom tavaly még elviseltem metróval utazni 320 Ft-ért, de a 350et már nem nyelem le, és idén ha olyan helyre megyek(legtöbbször koncertre), ahová van időm el jutni gyalog, akkor úgy megyek, vagy ha lusta vagyok, akkor busz és villamoson bliccelek(nem mindig persze, de sűrűn).
2013. márc. 3. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
100%

"meg 20 millióért fénymásolót karbantartani."


Tudom itt ez off, de hadd jegyezzek meg valamit:


Én a MÁV-nál dolgozom. Nálunk is van fénymásoló, és szinte ipari méretekben használjuk, mert kell. Sokszorosítani kell az iránytáblákat, jegyvizsgálóknak dokumentumokat, többezres oldalszámban havonta.

Sokáig szerződés volt a karbantartásra egy céggel, akik rendszeresen kijártak karbantartani, ha nem is volt hibája, akkor is jöttek ki, hiszen a szerződéses összeget ők megkapták, onnantól az ő feladata volt az, hogy a fénymásoló mindig üzemkész legyen. Sokszor volt, hogy a szervizes egyszer csak megjelent, és mondta, hogy épp a közelben járt egy cégnél javítani, és ha már itt volt, beugrott egy tisztításra. Soha semmi gondunk nem volt a géppel. Sok év alatt szépen belement 170 ezer oldal, de egyetlen kerregés nem volt vele, mert mindig karban volt tartva.

Szépen lejárt a szerződés, jött az okos vezetés, aki eldöntötte, hogy hallatlan dolog, hogy fénymásoló karbantartásra költ a cég, amikor a fénymásolók többségének semmi baja, és leállíttatta az ilyen dolgokat. (Persze az nem jutott eszükbe, hogy a rendszeres karbantartás eredménye volt a szinte hibamentes üzem.)

A fénymásolókkal persze azt nem közölték, hogy karbantartás nélkül is üzemelniük kell, ahogyan eddig, és szépen elkezdtek kidögleni. Most lassan ott tartunk, hogy egy-egy területen (Magyarország 1/8-án) örülünk, ha van 4-5 úgy-ahogy üzemképes fénymásolója a személyszállításnak. Ternészetesen ez többszáz km-en elszórva. Többszáz irodára, és több mint ezer munkavállalóra.


Nemrég egy ismerős állomáson elromlott a fénymásoló, bejelentették a hibát a házon belüli cégnek, nem is létezett az a gép az adatbázisban. Végül hosszas vívódás után kijött a szerelő, megállapította, hogy leégett a motor, és megelőzhető lett volna karbantartással. De nem előzték meg, hiszen minek erre költeni? Olyan horror összeget mondtak a javításra, amit nem fogadtak el, éljenek fénymásoló nélkül...


Természetesen nem volt olcsóbb az, hogy általánydíjért jött a cég, és mindig karbantartott, különben kapta a kötbért....


Azért említettem ezt meg, mert egyszeri embernek olyan hűdenagy dolog az, hogy egy cég 20 millióért tart karban fénymásolót. Az egyszeri embernek marha nagy összeg 20 millió, de egy BKV-MÁV szintű cégnél ez elenyésző összeg, ahhoz képest amilyen károkat okoz a karbantartás elmaradása. 1-1 javíttatás lenne 1-200 ezer forint, holott amúgy pármillióért az összes karban lett volna tartva, szervizeléssel.


Bocs az offért.

2013. márc. 3. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
39%

#5:


Az a baj, hogy te is pont olyan logikátlan vagy, mint a MÁV.


Egy Canon IR25xx sorozatú fénymásoló 250e körül van bruttó kisker. A MÁV ha beszerezne belőle 100 db-ot 200e bruttóért megkapnák darabját. 2 év garanciával.


E helyett te visszasírod, hogy miért nem jött ki havi 20,000-ért "általányba" a rendes karban tartó bácsi (ez évente több, mint a fénymásoló ára!). De ha "csak" havi 10e lenne akkor sem érné meg. Gratulálok, igazi MÁV-os logika.


Az meg, hogy most a MÁV megspórolta a karbantartás díját egy nagyon logikus döntés. Csak sajna a megspórolt pénzből nem vesznek fénymásolókat 2 év garival, hanem ellopják. Ez már nem gazdasági vagy jogi kérdés...

2013. márc. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

#6:


"Egy Canon IR25xx sorozatú fénymásoló 250e körül van bruttó kisker. A MÁV ha beszerezne belőle 100 db-ot 200e bruttóért megkapnák darabját. 2 év garanciával."


Sok eszed van neked is, de azért engem fikázol. Hát, gratulálok :) És a csoda canonnal mi a szart kedzesz a 2 év garja után? Az önmagát karbantartja?

Egy állami vállalatnál (szerencsére) azért nem így mennek a dolgok, hogy megveszem 200 bruttóé' és majd 2 év után eladom a 'csába' és veszek újat.


Honnan vetted a havi 20 ezer átalányt? Jól összehasonlítottad az általam írt "hülyeséget" egy magadnak megkreált összeggel.....


Megsúgom: nem havi 20 volt az ára... Bőven megérte volna tovább szerződni.

2013. márc. 3. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Na súgd meg, mennyi volt. Egész biztos nem 2K / hónap....
2013. márc. 4. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!