Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem újítják fel a régi...

Miért nem újítják fel a régi buszokat? (részletek lent)

Figyelt kérdés

Oké, hogy jönnek az új merci buszok de 150 könyörgöm az kb semmi...meg már mindenféle szedett vedett busz ikarus volvo vanhool meg a többi...

Most láttam egy képet, hogy felújítottak egy ik 260-ast mert széttört..(BPO-165)

A többit miért nem lehet ilyen szépen megcsinálni?Oké, hogy annyiba kerül kb mint egy új busz csak az új buszok beszerzésénél előbb tender aztán ő nyert oké, legyártja, jön kipróbálják, stb...a régieket meg elviszik felújítják aztán gurul tovább...



2013. márc. 23. 11:43
 1/8 anonim ***** válasza:
69%

Kitaláltad, mer nem éri meg.

Ha fel akarod újítani, akkor szét kell bontani a buszt, alvázig. Az Ikarusok szeretnek rohadni, van rajta munka bőven. Bár ez még csak az olcsóbbik része.

A felújításnak akkor van értelme, ha utána a jármű még jó pár évig tud dolgozni ( az első néhány évben kitermeli a felújítás költségét, utána meg hoz némi hasznot is ). Ha még 10 évig használni szeretnénk, akkor illendő lenne kidobni a régi euro0/1/2-es Rába motorokat és beletolni valami minimum euro5-öst. Ehhez kell egy új váltó is. Az új motor+váltó az többszöröse lenne a busz mostani értékének.

Ha ez meg is van, akkor így már van egy használható, műszakilag okés buszunk. A BKV-nál viszont fontos lenne, hogy minél több ember tömegközlekedésre csábítsanak. Ez egy IK280-nal járó piros hetesnél nyáron..khm. Akkor cseréljük az összes üveget ragasztott hővédő üvegezésre és dobjunk rá egy klímát.

Lényegében mindent kicseréltünk a karosszérián kívül. Ahogy leírtad, ez majdnem annyi, mint egy új busz. Viszont ez továbbra is csak egy megtákolt 20 éves busz és magyar viszonyok között egy ilyen komoly felújítás/átépítés azért nem két hét. Ha nem ilyen pereskedős, sumák módon mennének itt a közbeszerzések - és lenne rá pénz - akkor le lehetne zavarni egy busztendert két hónap alatt, szerintem ha rendelnénk 250 csuklós buszt, akkor fél éven belül megjönnének az elsők.

2013. márc. 23. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
És ha meg is érné felújítani a régi buszokat, mégis hogyan tennének eleget az esélyegyenlőségi követelményeknek? Oké, van részben alacsonypadlós IK260-as is, de ott tényleg újrarakták az egész vázat, többek között a hátsó peron alacsonyabbà tétele miatt.
2013. márc. 23. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Jézus, jó nagy hülyeség van az első hszben. Nem azért nem újítják fel mert nem éri meg, hanem azért mert a BKV anyagi helyzete évek óta olyan rossz hogy majdnem minden évben bedőlt. Mostanában kezd normalizálódni a helyzet, a 100 használtan beszerzett busszal és a 150 új mercivel végre olyan helyzetben lesz a BKV hogy a legrosszabb állapotú kocsikat ki tudják dobni, a benne lévő alkatrészeket pedig felhasználhatják más buszok felújítására. A buszokat eddig is újították fel folyamatosan, leginkább a 260/280-asokat, de egy 2 éve kötött szerződés értelmében a 412-eseket is felújítják. Ezért van a BKV állományában az új Ikarus csuklós is, kérhették cserekocsinak amíg tart a 412-esek felújítása). Amit írt a kérdező hülyeség, egy busz felújításra körülbelül harmadannyi összegbe kerül mint egy újonnan vásárolt busz. Csuklósnál negyedannyiba.
2013. márc. 25. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

"Jézus, jó nagy hülyeség van az első hszben."

Magyarázd már meg miért? Ha megérné felújítani, akkor felújítanának és nem használt buszokat vennének nem ?

Ne keverjük össze az "állagmegóvó" felújítást egy normális felújítással. Az, hogy egy széthullott Ikarusból átdobják a működőképes D2156-os motort meg a hidat egy másik fiatalabba, az még nem felújítás. :)

2013. márc. 26. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nem feltétlen újítanák fel, mert semmilyen követelménynek nem felelnek meg 2013-ban...ettől még nem jelenti azt hogy olyan rossz az állapota hogy nem érné meg. Nyilván, ha elérhető jóval fiatalabb használt kocsik, azokat veszik, mert alacsony padlósak, klímásak, motorjuk korszerűbb. Egyébként nem hülyeség, értem mire gondolsz, csak a kérdést én nem arra a részére értelmeztem hogy megéri-nem éri meg :)
2013. márc. 26. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Felejtsük már el azt a baromságot hogy egy 30 éves buszt még felújítani..hát gondolkozzatok már.Kukába minddel!!

Unokaöcsém itt volt nyaralni.Meglátta az Ikarust..azt hitte hogy múzeumi járat (náluk múzeumban áll már)

2013. ápr. 1. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

Elsőnek üzenem, hogy egy 260/280-ast felújítani igenis olcsóbb, mint egy használt busz - kb. 10 misi. A BKV eddig is újított fel buszokat, most is újít, sőt, elárulom, külsős céggel is javíttat (két szememmel láttam, hogy rendesen vázig bontva építik újjá a 280.40A-kat).

Szerinted miért van annyi új festésű, zöld/sárga kapaszkodós 280-as? Nem így jöttek ki a gyárból, ezt elhiheted.

2013. aug. 31. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Szia, az első vagyok.


Látom nem sikerült teljesen megérteni amit írtam.


Azt áruld el nekem, ha olyan baromi jó és jövedelmező dolog tákolni a 30 éves szemeteket, akkor miért csak mi csináljuk így? Más, főleg ahol van zseton, miért nem így csinálja, hiszen ez baromi nagy biznisz...


Akkor ott, ahol 4-6 évente cserélik a gépparkot biztos nem értenek hozzá mi ? Furcsa mód mégsem ők üzemelnek veszteségesen :D

2013. aug. 31. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!