Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A repülőgépeknek ugyanabba az...

A repülőgépeknek ugyanabba az irányba forognak a motorjain lévő propellerek?

Figyelt kérdés
Úgy értem, mindkettő a törzstől kifelé, mindkettő befelé, vagy ugyanabba az irányba mindkét oldalon?

2013. máj. 11. 15:32
 1/6 anonim ***** válasza:
7%
Mire is való a propeller? Arra, hogy a szárnyak alá levegőt nyomjon, s felhajtóerő keletkezzen. Ha az egyik szív a másik fúj, abból szerinted mi lesz?
2013. máj. 11. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Jó kérdés, mert ha tükörképesen vannak kialakítva akkor kiegyenlítik egymás giroszkóp hatását? Én nem tudom, de valahol engem is érdekel.
2013. máj. 11. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
66%

"Ha az egyik szív a másik fúj, abból szerinted mi lesz?"

És szerinted a légcsavar lapátok nem állhatnak az ellenkező irányba? És akkor ellentétes forgásnál is ugyanaz lehet a légáramlat. (bár gondolom még se repülőt se légcsavart nem láttál ha ilyet írsz... )


Kérdező, a pontos választ nem tudom, de nekem logikus hogy ellentétesen forogjanak. Bár a szárnyakon elhelyezett motorok nem tudom mennyire befolyásolnák repülést ha egy irányba forognak is.


Azt viszont tudom hogy ha a géptörzs közepén van 1 db motor akkor az a motor forgási irányával ellentétesen "forgatja" a gépet. Persze ez gondolom megfelelően ki van ellensúlyozva hogy ne legyen észlelhető.

2013. máj. 11. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
74%

"Mire is való a propeller? Arra, hogy a szárnyak alá levegőt nyomjon, s felhajtóerő keletkezzen"

Nem arra való. A légcsavar csak hajtóerőt ad, vízszintesen mozgatja a gépet. A szárny körüli áramlást a menetszél hozza létre.

Egyébként a légcsavarnak mindig van némi eltérítő ereje oldalirányban. Ezt a két- vagy négymotoros gépeknél úgy kompenzálják, hogy a két oldalon különböző irányba forognak a légcsavarok. Így a jobbra és balra ható eltérítő erők kiegyenlítik egymást.

De van olyan is, hogy másképp oldják meg a problémát: például a Tu-95 esetén mind a négy hajtómű kettős, szembeforgó légcsavarokat kapott. Ezek egyenként is mentesek az eltérítő erőtől.

2013. máj. 11. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
33%
Általában egy irányba forognak, mégpedig jobbra (a pilóta szemszögéből nézve). Ha ellenkező irányba forognak akkor a legtöbb esetben befelé forognak, de van példa kifelé forgókra is (P-38, Me-323). Az A400M pedig különleges eset, ennél az egy-egy szárnyon lévő propellerek forognak ellenkező irányba.
2013. máj. 11. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen, én is logikusnak gondoltam, hogy egy irányba forogjanak, csak modellt akarok készíteni egy repülőről Maya 3D-ben és gondoltam, részletes leszek. :) Mégegyszer köszönöm!


16/f

2013. máj. 11. 19:12

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!