Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon miért nincsenek...

Magyarországon miért nincsenek belföldi magán buszos cégek, mint Lengyelországban és Romániában?

Figyelt kérdés

Szerintem lenne rá igény, mert nem mindenki szereti a MÁV szolgáltatásait, a Volánbusz meg inkább csak regionális szerepet kap.


Romániában és Lengyelországban is van állami vasút ami sok helyre elmegy, mégis vannak mellette ezek a magán buszos társaságok és legalább annyi ember használja is őket, hogy nyereségesek.



2013. júl. 4. 01:55
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem vannak ilyen cégek pl. osztálykirándulásra magán busztársasággal szokás menni. Tettük ezt mi is. :D
2013. júl. 4. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Rengeteg magán társaság van, mind bel- mind külföldre. Úton-útfélen lehet látni a buszaikat :)
2013. júl. 4. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Rengeteg ilyen cég van.

Ezek csinálják most a vonatpótló járatokat is a Bp-Esztergom vonalon, de ezekkel járnak iskolák osztálykirándulásra, és még sorolhatnám.

Hogy csak egyet említsek: Pitá Tours [link]

2013. júl. 4. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Igen, de ezek amiket írtok ezek olyanok, hogy meg kell rendelni a buszt különféle alkalmakra. Én olyanról beszélek, amikor a buszok menetrend szerint járnak egy útvonalon (mondjuk Budapest-Szeged), mint a Volánbusz.
2013. júl. 4. 10:35
 5/7 anonim ***** válasza:

Nem tudna egy magáncég versenyezni a Volán és MÁV államilag támogatott jegyáraival.

Oké, hogy sokan nem szeretik fent említett két céget, de két-háromszoros árat nem sokan tudnának/akarnának kifizetni színvonalasabb szolgáltatásért. Így is teljes árat nézve két embernél több ha együtt utazik, akkor olcsóbb autóval menni - a kényelemről nem is beszélve. Ha a telekocsis oildalak lefedettségét is belevesszük a történetbe, akkor nem nagyon tudna megélni egy ilyen társaság :D

2013. júl. 4. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Romániában a rendszerváltáskor egyszerűen atomjaira hullott az államilag szervezett (de már eleinte igen hiányos) buszközlekedés. Lengyelországban pedig lefaragták a távolsági közlekedés állami támogatását és privatizálták a vonalakat, ott meg is vetették lábukat az olyan nagy nemzetközi üzemeltetők, mint pl. az Arriva.
2013. júl. 4. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Azért, mert a környező országokhoz képest Magyarországon van az egyik legjobban szervezett tömegközlekedési közszolgáltatás, magyarul nincs számottevő igény a magántársaságokra, "iránytaxikra".
2015. jan. 4. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!