Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem mennek el a repülők...

Miért nem mennek el a repülők a kifutópálya végéig?

Figyelt kérdés

Ma voltam kint ferihegynél le-felszálló gépeket nézni,láttam 3 felszállást is és ahogy gyorsít a repülő még el sem ér a kifutópálya végéig máris emelkedett de gyorsan és ahol a kifutópálya vége van ott már kb 150 m magasan volt én pedig azt hittem elmegy majdnem a futópálya végéig és ott hagyja el a földet,de csalódtam,ert már több száz méterre a pálya végétől felszállt.

Miért?



2013. júl. 27. 19:52
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Miért menne el odáig, ha hamarabb eléri a felszálláshoz szükséges sebességet? Semmi értelme nem lenne gurulni tovább.
2013. júl. 27. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Mert hamarabb érik el a felszállási sebességet

Amugyse lenne előnyös kicentizni, mert hátszélben több méter kell hogy felszálljon

2013. júl. 27. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
63%

Mert ha a gép eléri az elemelkedési sebességet (W1) akkor elég felhajtó és teljesítmény áll a rendelkezésére hogy elemelkedjen a talajtól.


Egy utasszállítónak típustól függően 1500-2300 m az úgynevezett "take off" azaz felszálló pálya igénye van.

A nemzetközi reptereken 3-4-5km hosszú kifutópályák vannak.

2013. júl. 27. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

"Mert ha a gép eléri az elemelkedési sebességet (W1) a"


Majdnem.

A V1 (és nem W1) az az elhatározási sebesség. Az az a sebesség, ahol a felszállás még biztonságosan megszakítható. A V1 átlépése után akármi történjék, fel kell szállni, mert a gép már biztonságosan nem állítható meg.

Ezért is közli a másodpilóta, hogy V1 a kapitány pedig "continue" nyugtázza, ha folytatják a felszállást.


Az elemelési sebesség a V2. Az a minimális sebesség aminél a gép már levegőben tud maradni.

2013. júl. 27. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A gép akkor emelkedik fel, amikor a sebessége elegendő felhajtó erőt termel a szárnyakon, hogy a saját súlyát legyőzze. A kellő sebesség eléréséhez szükséges távolság függ a gyorsulástól és a minimális felszálló sebességtől is, ami pedig géptípustól és össztömegtől is függ.


A felszállás alatt a legveszélyesebb eset, ha a gép túlfut a kifutón. A cél az, hogy ha gond van, akkor vagy álljon meg előtte, vagy ha ehhez már nincs elég hely, emelkedjen fel, mivel ekkor már a légi kormányokkal irányítható és az esetleges katasztrófa elkerülhető/mérsékelhető. Tehát a kritikus szakasz az, amkikor megállni már nem tud, de még nem szállt fel. Ezért kell minnél előbb elemelkedni, hogy a kritikus szakaszon minnél hamarabb túl legyen.

2013. júl. 27. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
34%
Miért, te ha gyalogolsz kajáért mondjuk a kerepesi úton a mekiig, akk lefordulsz ha már elérted a mekit, vagy végigmész rajta kerepesig kb?
2013. júl. 27. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mert a kifutópályát - ahol van rá ilyen igény, de szerintem van erre az ICAOnál szabályozás- úgy építik, hogy nagy gépek is le/fel tudjanak szállni. Azért egy B737-nek messze nem kell akkora kifutó, mint egy C5 Galaxynak.


Te autópályán személyautóval miért nem mész el a gyorsítósáv végéig, amikor már a felénél is be tudsz sorolni? :D

2013. júl. 27. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!