Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az amerikai vasúton (USA,...

Az amerikai vasúton (USA, Kanada) miért több mozdony húzza a szerelvényeket?

Figyelt kérdés
2013. aug. 11. 22:53
 1/7 anonim ***** válasza:
Szerintem azért, mert egy nem bírná el azt a súlyt.
2013. aug. 11. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem csak ott, hanem az ausztrál vasúton is...

Mert sokkal-sokkal hosszabb (és nehezebb) egy szerelvény mint Európában. Azt hiszem (igazítson helyre egy hozzáértő, ha nem), hogy a tengerentúlon meredekebb emelkedésű pályák is előfordulnak, mint nálunk.


http://www.youtube.com/watch?v=x5g8o43a0Xk

3 gép húz 72 teli négytengelyes vagont, 2 gép tolta, mert amúgy meg sem mozdult volna az emelkedőn a szerelvény, a két segéd gép a végén lemaradt, amikor már nem volt rá szükség

2013. aug. 11. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Mert egy-egy szerelvény jóval több vagonból áll, mint Magyarországon (vagy Európában).

http://www.youtube.com/watch?v=aX2N77yicS8

Ezen a videón 4 mozdonyra jut 121 vagon (ha jól számoltam). Ennyi vagon megmozdításához pedig egyetlen mozdony nem elég.

2013. aug. 11. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Több súly, nagyobb vagonszám- Konténer vonatok esetében egy vagonon nem 1, hanem 2, vagy duplex vagonnál 2-2 konténer egymásra rakva.
2013. aug. 13. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2013. aug. 14. 10:59
 6/7 anonim ***** válasza:
Mert azt a tömeget egy mozdony nem igazán bírná megmozdítani, illetve felmerül a vonatszakadás kérdése, még a központi vonókészülék ellenére is. Ahogy hallottam, nem ritka az Amerikai államokban a 40 EZER TONNÁT) meghaladó vasúti szerelvények továbbítása( összehasonlításképpen: Magyarországon ez maximum 3.000 tonna lehet a csavarkapocs szakítószilárdsága miatt.). Ezért látsz a legtöbb amerikai tehervonatban még a kocsik között is több gépet, nem csak vonó illetve tolóként üzemelő mozdonyt. A pálya vonalvezetéséről még nem is beszéltünk, itthon egy erősebb mozdonynak kb. 1800 tonnával 7.2 ezrelékes emelkedőn is megerőltető feladat a feljutás. Ott szerintem előfordul 30-40 ezrelék is ( 1000 méter hosszan 30 méter szintkülönbség.)
2013. aug. 22. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

youtube keresés: horseshoe train struggle

ott láthatsz szép szerelvényeket...

2013. aug. 22. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!