Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehet az, hogy a GySEV...

Hogy lehet az, hogy a GySEV vonatai tiszták, közel sem késnek annyit és az állomásaik is rendben vannak tartva?

Figyelt kérdés
A MÁV-nak miért nem megy mindez? Az is magyar vasúttársaság, mint a GySEV.

2014. jan. 5. 20:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
39%

A GySEV nem Magyar vasúttársaság!

Pontosabban nem teljesen Magyar, részben Osztrák társaság és összesen kb. 400 km vasútvonallal rendelkezik, nagyrészt Nyugat-Magyarországon.

Azt hiszem ez már nagyrészben megmagyarázza! Vagy ha más nem, akkor az utazóközönség összetétele se olyan, mint Szabolcsban...

2014. jan. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
31%
mert nincs hozzá köze a magyar államnak
2014. jan. 5. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
79%
Úgy, hogy a GySEV részben osztrák. Itthon ne várj soha normális vonatközlekedést, késik a GySEV is. Sz.arok már a pályáink, elöregedtek. Amióta meg nincsen acélgyártás Miskolcon, horror áron lehet belefogni a vasútfektetésbe, felújításba.
2014. jan. 5. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Azért az osztrák vasúttársaság, az ÖBB személykocsijainak állapota néhol a MÁV-os színvonalat se éri el, pl ezen a képen: [link]
2014. jan. 5. 21:23
 5/11 anonim ***** válasza:

# 4:


Ezek mindennapos használatban lévő szerelvények, vagy forgalomból kivontak?

2014. jan. 5. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Nem kifejezetten a külföldi társtulajdonosnál, sokkal inkább a magántőkénél keresendő a megoldás.
2014. jan. 5. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

5-ös válaszoló, fogalmam sincs, de az ezen a képen lévő mozdony biztos használatban van: [link]


Elég szégyen, ahogy kinéz.

2014. jan. 5. 21:55
 8/11 anonim ***** válasza:

A szabolcsi vonatok retkességének nem sok köze van az utazóközönségnek, ez most nagyon szánalmasra sikeredett...

Az ablakok csaknem kivétel nélkül mindenhol olyan retkesek, hogy valószínűleg évek (évtizedek?) óta nem voltak takarítva. Még ha feltételezzük is, hogy ez legalább részben az utasok hibája, hihetetlen, hogy a MÁV ennyire semmibe veszi az utasait. És ez olyan, fontosabb vonalakon is úgy van, mint a Bp-Záhony vagy a Miskolc-Nyh.

Üléshuzatok dettó.

Ha Szabolcsban az utas lehúzza az ablakot, majd megfogja a tetejét, mocskos lesz a keze - ezt aligha a trógerebb utasok számlájára kell írni.

Van ellenpélda is: a Bzmotok (különösen az újabb típúsuak, amelyek az IC-vel vetekednek tisztaság és elegancia terén) általában makulátlanok (legalábbis az Nyh-Mátészalka és az Nyh-Namény vonalon). Ezeken a vonalakon is ugyanaz a szabolcsi közönség utazik, mint a megye többi részén, mégsem retkesek a vonatok. Vajon miért?

2014. jan. 5. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Lehet be van kamerázva, mint a Flirt.
2014. jan. 5. 22:48
 10/11 anonim ***** válasza:

A kérdezőnek:

tényleg elég csúnya a graffitis vezérlőkocsi, de gondolom azt te is sejted mennyivel többe kerül az újrafényezés, mint a firkálás. Nem tudom mennyi a graffiti festék, legyen mondjuk 50 000 az újrafényezés meg milliós tétel.


A kocsik belső tisztasága is függ az utazóközönségtől. Persze fontos a takarítás is, csak nem mindegy, hogy porszívóznak egyet, mint az IC/EC első osztályon, vagy kiganyézzák a péntek esti Miskolc-Nyíregyháza személyt.


Említették az ablakokat. Egy két régebben felújított kocsinál meg lehet figyelni pár apróságot. A tető mindenhol rohad ( ezek a vasúti kocsik már csak ilyenek :D ). A rozsdás víz amikor lefolyik ( még ha szemmel nem is látható a rozsdatartalma ) szépen befogja az ablakot, a menetszél behúzza a kerethez, meg persze a keret is rohad itt ott. Ezt lepucolni... mondjuk úgy kissé szélmalomharc lenne.

Azért vannak ilyen sajátosságok a vasúton, ami miatt némi kosz keletkezik, ez ilyen. Persze ha a fenti példával élünk és időben kap a vagon új fényezést, és gyakrabban hordják mosóba és mondjuk 10 évente kap új ablakokat, akkor egész jól megelőzhető a baj..


Az állomásokat sem a dolgozók koszolják össze. Nem ők dobálják el a szemetet,graffitiznek és nem -csak - ők dobálják szét a csikkeket. Akkor lennének a nagyobb állomások is tiszták, ha korszerűek lennének. Egyszerű példa, egy korszerű burkolaton ( legyen az térkő,beton, járólap akármi.. ) végig lehet menni takarítógéppel. Vagy épp ha a peronok közt betonelemes a pálya vagy ragasztott az ágyazat akkor arról is simán lehet iparilag porszívózni a szemetet. Ha meg nem szemetelünk oda... ( persze az állomásokon a homokoló és a fém kopása miatt úgy is keletkezni fog némi por..). Vagy egyszerűen kiáll egy vasutas és levereti slaggal az egészet hajnalban és egész nap tiszta. Ellenben ezeket nem lehet megcsinálni egy olyan peronnál, ahol a beton és az aszfaltburkolatból már gaz nő ki.

Ahhoz meg megint fel kellene nőni, hogy a rágót, a csikket és a szemetet a helyére dobáljuk, nem szanaszét.


A késésnek meg rengeteg műszaki háttere lehet, a legapróbb átmeneti műszaki hibától egy tartós lassújelen át a szélviharig bármi. Azért az egyik vasúttársaságnak van 4 felújított vonala, a másiknak meg az össze többi, amiből vagy 5 nevezhető korszerűnek.. :D

2014. jan. 6. 03:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!