Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A négyes metró átadása után...

A négyes metró átadása után melyik metróvonalat lenne a legfontosabb tovább építeni szerintetek?

Figyelt kérdés
A kettest összekötni a gödöllői hévvel? A hármast meghosszabbítani Káposztásmegyerre északon, vagy délen a repülőtérig? A négyest folytatni Újpalotára? Az ötöst metrót megépíteni (szentendrei, csepeli, és a ráckevei hév vonalak összekötése a belváros alatt)?

2014. jan. 7. 09:05
 1/7 anonim ***** válasza:
0%
Vagy esetleg másik városban is építeni,nem-e?Lehet ott is kéne,nem csak fővárosból áll az ország.
2014. jan. 7. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Jóember, akkor mondjál már olyan települést Magyarországon, ami Budapest vonzáskörzetén kívül fekszik és ahol rentábilis lenne metrót építeni! 10000 utas/terheltebb irány/csúcsóra a mértékadó, ez alatt semmi értelme emmentálivá lyuggatni egy települést.


Budapesten elsődlegesen az M2-H8 összekötés és az M5 vonal kiépítése a fontos, ezek közül az előbbi a kisebb falat, bár első körön az M5 úgyis csak dél felől az Astoriáig lesz megépítve, ami szintén nem akkora projekt, mint az M4 volt - bár alapos átépítés kell majd a H6, H7 vonalakon is, plusz járműpark, stb., de nagyon jó megtérülési mutatói vannak a projektnek.


Az M3 hosszabbítás ehhez képest sokadrangú, hiába bántó ez a Kápmegyerieknek. Ott egy új vasúti megálló lenne a jó megoldás, ráhordó buszokkal.


Ami pedig a realitásokat illeti, az M3 felújítása úgyis elviszi a kasszát a 2014-2020-as költségvetési ciklusban.

2014. jan. 7. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
Budapest vonzáskörzetén kívül fekszik és ahol rentábilis lenne metrót építeni! Az összes,megyeszékhely,hogy fejlődjön azért elmaradott, mert minden ipart a fővárosba vittek,és csak azt fejlesztették. A vidék meg haljon el.
2014. jan. 7. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez úgy hülyeség, ahogy van. Már az előző századfordulón megkezdődött az ipar kitelepítése Budapest belső területeiről az agglomerációba és ez aztán az 1960-as évektől kezdve a főváros-centrikus helyett vidék-centrikus iparfejlesztésben folytatódott. Ipari üzem mára alig maradt Budapest területén.


Azt meg végképp nem értem, miért lenne fejlesztő hatása egy olyan metróvonalnak, amelyen megfelelő utasszám híján csak 15-30 percenként járnak a vonatok. Ennél egy 5-10 percenként járó villamos ezerszer többet ér, mert jobban kiszolgálja a mobilitási igényeket: sűrűbb a követés és könnyebben leköveti a fő utasáramlási irányokat, hiszen egyszerű elágazásokat, új szakaszokat építeni. A metró ezzel szemben egy tengelyre csatornázza be az amúgy szerteágazó utasáramlatokat, mesterségesen, ami sokszor plusz átszállásokat generál. Az átszállással elvesztett időt pedig nem lehet visszapótolni, ha ritka a követés és rövid a vonal.

2014. jan. 7. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Ember egy 25-30ezres városba(de még egy 50esbe is) mi a büdös francnak kéne metró?
2014. jan. 7. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Sajnos ezzel az új Alstom metrókocsikkal a 2-es metró összekötése a gödöllői hévvel projekt kb 15-20 évvel késlelteti. Sajnos jelen állapotban ugye az új metrókocsik nem lennének alkalmasak a hév vonalán való közlekedésre. Volt aki azt javasolta, vetette fel, hogy csak egy áramszedőt kellene felszerelni az Alstom kocsikra. Sajnos ez nem olyan egyszerű! Jó rendben, kapjanak áramszedőt a felső vezeték miatt. CSak akkor a hév vonalán magas peronokat kellene kiépíteni. Ami elég költséges, sok helyen nem megoldható, illetve akkor a mozgáskorlátozottakra is gondolni kéne. A másik probléma, hogy a jelenlegi járműpark létszáma kevés lenne a vonal teljes kiszolgálásához.

Talán az egyik megoldás, hogy a jelenlegi járműpark a M3-as vonalra kerülnének, és új járműveket szereznének be. De ez se egyszerű ötlet lenne. Az alstom kocsik rövidebbek, mint az M3-as orosz metrókocsik. Bővíteni kellene őket.

Arról se szabad megfeledkeznünk, hogy az M1-es vonal járműparkját lassan cserélni kell, ami nem lesz egyszerű a vonal egyedisége miatt.


Sajnos az összes gondolat sokkba kerülne. Talán 20 év múlva teljesül a felvetés.

2014. jan. 7. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Badarság. Ha kész a 4 metró, akkor a másik 3 nak neki állni és szét kapni. Az utolsó betondarabot is felújítani. Nekem legalábbis ne mondjátok hogy oda lent egy Hong Kong vagy Párizsi metró szintű a karbantartás, mert röhögőgörcsöt kapok.

Ha a BKV buszok karbantartásából indulok ki, csoda hogy még nem úszunk lent a peronon.


Meg kellene már érteni. Budapest nem akkora város és nincs akkora agglomerációja hogy mindent mindennel összekeljen kötni

2014. jan. 10. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!