Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Igényelhetem a visszatérítést?

Igényelhetem a visszatérítést?

Figyelt kérdés
A mai napon Budapestről tartottam hazafelé, tatabányára személyvonattal. Szárliget állomáson bemondták, hogy a vonat műszaki okok miatt várakozik. Nem sokkal később a jegyvizsgáló is szólt, hogy nincs áram a felsővezetékben, ezért bizonytalan ideig várakoznunk kell. A végeredmény egy 90 perces késés lett. Igényelhetem a vonatjegy egy részének visszatérítését?
2014. jan. 26. 22:07
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

A meghirdetett Üzletszabályzatunk III. Fejezet, 1.3.1. pontja alapján a belföldi forgalomban közlekedő feláras vonatok vasúthibára visszavezethető késése esetén, az Utas átalány-kártérítésre jogosult a menetjegyen feltüntetett indulási állomás és célállomás között, amelynek mértéke:

- 30 -119 perc késés esetén a menetjegy árának 25%-a;

- 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 50%-a.


Az átalány-kártérítés számításának alapja a menetjegy árának a késett vonatra eső része, menettérti útra kiadott menetjegy esetén a menettérti jegy árának azon útra (oda vagy vissza) eső része, amely út során az Utas a késést elszenvedte.


Jelezzük, hogy a MÁV-START az Utassal szembeni kártérítési felelőssége alól vis maior esetében mentesülhet. Nem kérhető kártérítés, ha az Utas nem rendelkezett menetjeggyel és pót-és helyjeggyel, pótjeggyel, vagy helyjeggyel.

2014. jan. 26. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Jelen esetben valószínűleg nincs szó vis maiorról, tartós felsővezetéki zárlat keletkezett felsővezeték-szakadás miatt és emiatt egy ideig mindkét vágányon állt a forgalom. Az EU utasjogi normáinak értelmében 90 perces késés esetén visszajár a jegyár 25 százaléka.


(Mondjuk a helyedben onnan már esetleg bebuszoztam volna Tatabányára, bár persze ez menetrendfüggő.)

2014. jan. 26. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Felhívom a figyelmeteket, hogy a kérdező személyvonattal, azaz nem feláras vonattal utazott.
2014. jan. 27. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Akkor erre nem vonatkozik? :S Amúgy, amint bemondták, hogy műszaki okok miatt álltunk meg sejtettük, hogy még egy jó darabig ott fogunk állni. Azonnal rákerestünk, hogy mikor megy a legközelebbi busz, de az csak 2 és fél óra múlva ment...
2014. jan. 27. 16:10
 5/13 anonim ***** válasza:
Csak feláras vonatnál lehet visszatérítést kérni, hiszen amúgy mindenki jönne a jegyével, hogy visszatérítés, de senki se tudja bizonyítani, hogy azon a vonaton volt.
2014. jan. 27. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Rajta van a vonatszám a jegyemen, amit a jegyvizsgáló érvényesített. (ő is írta rá a vonatszámot)
2014. jan. 27. 18:01
 7/13 anonim ***** válasza:

Figyi. Ha egy bolt azt mondja, hogy kapsz egy ingyen nyalókát ha veszel két liter kakaót, akkor hiába mondogatod, hogy te vettél 2 liter tejet, nem fogsz ajándék nyalókát kapni.


Itt ugyanez van: csak feláras vonatokra jár kártérítés. Mindegy hogy milyen jegyed van arra ki mit firkált rá, a lényeg, hogy nem feláras vonaton utaztál, és így nem jár kártérítés.

2014. jan. 27. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Igen, a vonatszám. A jegyedet meg másnap is felhasználhatod ugyanarra a vonatra, ha előtte nem utaztál vele. Csak feláras vonatoknál lehet kártérítést kéne.
2014. jan. 27. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Hát fantasztikus... Imádom a MÁV-ot... Ha már megfizetem a jegy árát, akkor vegyék már a fáradtságot, és ilyen esetekben küldjenek pótlóbuszt vagy valamit. Szerintem ez így tökre nem fair. Ott fagyoskodsz közel 2 órán át a vonaton, amin már a leheleted is látszott, olyan hideg volt. Kifizeted a jegyed meg minden, de annyi már nincs bennük, hogy odaküldjenek egy buszt hogy ne fagyjunk szét. Szartak a fejünkre nagy ívből. Itt meg folyamatosan megy ez a hiszti, hogy "jajj a sok paraszt aki bliccel" ... Szerintem érdemes lenne elgondolkodni ezen. Mert ha még hó akadály vagy ilyesmi lett volna megértem. De így ez már felháborító szerintem.
2014. jan. 27. 19:30
 10/13 anonim ***** válasza:

És melyik szögről kellene buszt leaksztani neked VASÁRNAP ESTE? Szerinted?

Mindenki azt gondolja, hogy 10 km-enként 3 járó motorú busz várja felfűtve ugrásra készen az indulást, hátha menni kell... természetesen ez is megoldható lenne, csak 10x ennyi jegyárért.

Most jelenleg nem megoldható. A volánok is buszkiadási gonddal küzdenek, nem tudnak ők sem a szögről buszt akasztani.


Rendszeresen látom a jelentéseket, hogy 2-3 volántársaságot is megkeres az üzemirányító és vagy nem tudnak buszt adni, vagy annyira lehetetlen időpont alatt (2-3 órán belül) hogy addigra a hiba elhárul.


Még egy Budapest szintű településen is azt mondja a BKV hogy 1 óránbelül tud adni 2 (KETTŐ) buszt. Mire mész vele? Egy csuklós busz 1 kocsinyi ember. Ha nagyon felzsúfolódnak legyen még +10 ember. Egy 4-5 kocsis gyorsvonatra kellene minimum 4 csuklós busz.


Gyakorlatilag majdnem a lehetetlennel határos a pótlás ilyen esetekben. Főleg ennyire operatívan, hogy "most azonnal kellene".

2014. jan. 27. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!