Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Jogilag milyen módozatok...

Jogilag milyen módozatok léteznek arra, hogy egy busz útvonalába még 1 megállót beiiktattassunk?

Figyelt kérdés

[link]


A körön belül 100 ember él akiknek az iskolája/munkahelye abban a városban van ahová a busz megy, viszont mivel autópálya ezért nincsen megálló. Az autópályán kívül van 1 megépített buszmegálló, közvetlenül a kihajtó mellett, kérték is a busztársaságot, hogy menjen le a busz, hogy az ottaniak és felszálljanak, utána mehetne is vissza folytatva az útját, de visszautasították, mert sztük nem éri meg az a pár ember az üzemanyagot illetve az időveszteséget csak hogy annak a pár embernek meg így nincsen mivel bejárnia, autóval nagyon drága. Am. a kérdéses buszmegálló az a helyi buszé, de az csak egy faluba megy ahol nincsen semmi, átszállással lehet csak bejutni a városba, de csak nagyon későre, 9 órára. Legtöbb embernek pedig 7:15 illetve 8-kor kell bent lennie. A linkelt viszonylaton már 5-kor is megy busz illetve 7-kor és visszafelé is többször megy mint a helyi busz. Arra gondoltam, hogy a társaság képviselőjét kihívnánk egy gyűlés keretén belül és azok lennének ott akik használnák azt a buszt. Elég elkeserítő a helyzet, hogy nem tudunk buszra szállni. 1 családon belül 1 fizetés rámegy az autóra. Ki bírja ezt?



2014. márc. 9. 15:39
 1/3 anonim ***** válasza:

Két megoldást látok:

1) megpróbáltok tényleg beszélni a busztársasággal

2) önszerveződés: akár megosztani a kocsikat másokkal, akár vehetnének az ott lakók közösen egy mikrobuszt, közös fenntartással, ami elvinné az embereket valamerre, hogy buszra tudjon szállni mindenki/be a városba stb.

Ez utóbbi ritkán sikerül, ugyanis meg kéne bízni egymásban, ami nem sok helyen szokott összejönni...

2014. márc. 9. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Elég sok emberhez fordulhattok.

1. Volán-társaság

2. Önk. képviselő

3. Ogy. képviselő

4. Polgármester

5. NFM (a közszolgáltatás megrendelői)


Ezen kívül pedig az ilyen szórvànytelepüléseken, mint amilyen pl. Rákóczitelep is, sokkal hatékonyabb lenne, ha az önkormányzat oldaná meg a helyiek közlekedését egy tanyabusszal. Az hàzhoz tud menni és viszonylag rugalmas a közlekedési ideje is. Hátránya az, hogy a helyi közösségen kívül más (pl. turisták) nem tudja használni és persze finanszírozni is a helyi közösségnek kell, nem pedig az államnak.

2014. márc. 9. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

2. amit Te írsz olyan van, amit leírtam is, de az csak oda megy amelyik településhez tartozunk és csak napi 3x olyan időkben mely kb. senkinek sem jó. Annak az egyik buszmegállójához akarjuk a másik, használható járatot.


Amit az 1. ír a telekocsi az megint csak nem megoldás, olyasmivel is próbálkoztak itt, de egyszerűen egy családon belül is nehéz összeegyeztetni azt, hogy ki mikor végez, nem hogy egész közösségen belül. Azért akarjuk ezt a megoldást mert akkor úgy lenne buszunk mint bárkinek. Megvesszük a bérletet, felszálláskor mutatjuk és megy tovább a busz. Az, hogy nem mindenki házához megy az meg ne legyen szempont, mert az meg már pofátlanul nagy luxus elvárás lenne. 2-3 km-t mindenki eltud biciklizni. Am. is ismerek egy másik tanyacsoportot ami egy főút mellett van és ott meg is áll a városba tartó busz, ott senkit se láttam panaszkodni, hogy mindenkinek ki kellett menni egy helyre. Bicikli tároló is van ott. De legalább nekik van mire felszállni. Am. is így meg a képen szereplő faluba kell bemenni ami 10 km-re van és a busztársaság nem nagyon szeret útvonal igazolást adni arra.

2014. márc. 9. 16:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!