Mostanában hallottam, hogy a BKV elkezdte leselejtezni az
Ikarus 412-es buszait. Miért nem adják el inkább el őket
a hazai volántársaságoknak?
A BKV a 412-esek egy részét tovàbbra is üzemeltetni kívánja, ezért főegységeket is tesznek félre a már leállított kocsikból. Emiatt a leállított buszok üzemképtelenek.
Ezen kívül az IK412-es egy rendkívül problémás, gyenge konstrukció, ami miatt aligha kérnének belőlük a hazai Volánok.
2014. máj. 13. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Egy új buszhoz képest problémás és gyenge, de egy elavult húsz éves 260-ashoz képest sokkal jobb. Van rajta fűtés, alacsonypadlós és FOK-GYEMmel szerelt.
A BKV-nál donornak használják a régi buszokat, így amiket leselejteznek, azok már kb csak a váza a busznak.
2014. máj. 13. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Kár érte, pedig ha eladnák a járműveiket, azzal jobban járnának a vidéki volántársaságok, mert tudnák fejleszteni a járműparkjukat és kevésbé elavult lenne.
az elavult 260-as, melyet már felújítottak, lehet hogy jobb állapotban van, mint a bkv 412
2014. máj. 13. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 04-71 válasza:
A 412-es alacsonypadlós, FOK-GYEM. Kb. ennyi amiben jobb mint 1 260-as. Egy felújított 412-es ára sztem. 2-3 milka is lehet, de ennyiből egy 260-ast csavarról-csavarra fe lehet újítani és még 10 évet kibír úgy. Semmi értelme eladni őket. Amúgy is problémás típus... Nem minden nagyvárosba lenne jó az ajtóelrendezés, tanyákra meg ne akarjon senki 15 cm-es hasmagasságú busszal járni. Jaa és arról nem is beszélve, hogy a Volános járműtelepen nem biztos, hogy ki lehetne alakítani egy szerelősort csak az ex. BKV-s 412-esekre. Figyu!! Az ötlet nem lenne rossz, de nem sok értelme lenn és főleg nem költségtakarékos semelyik vállalat számára. Amúgy nem alig 10 évesek a drágák, hanem akár 14 is!! A 260-asnak meg lenne muszáj elavultnak lennie!! Az, hogy mikor gyártották sztem. tök8!! Lehet bele FOK-Gyemet rakni, hátul alacsonypadlósítani, klíma..... Nézz csak meg 1-2 BKV-st!!! pl.: (ezek 280asok)BPO-460, BPO-859, BPI-191...
Na itt van 260-as:BPO-370, BPO-165
2014. máj. 13. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
én is azon a véleményen vagyok, hogy még egy 2x olyan idős 260-as is bizonyos helyeken jobb állapotban van, mint ezek a 412-esek, és talán, ha még fel is újítanák, valóban simán elmennek még 5-10 évet. persze nem alacsonypadlósak, na de hát inkább legyen magaspadlós, mint nem biztonságos. a karbantartás hiányára írható elég sokminden. ha megnézel mondjuk egy vidéki volán által használt 412-est, talán sokkal jobb állapotban lenne, mert úgy nagyjából kicsivel kevesebb km-t futhatott, meg talán több pénz jutott a karbantartásra. szegedi tisza volános 412-esek például elég jó állapotban vannak a pestiekhez képest.
2014. máj. 13. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
Kérdező, egy valamit felejtesz el: a Volán-társaságoknak NEM a régi 260-asok megtartása és használt 412-esek vásárlása között kell dönteniük, hanem a használt 412-esek és a használt, de jobb konstrukciójú, megkímélt nyugati buszok között. (Sőt, igazából mostanában pont új buszok beszerzésére nyílt lehetőségük.)
2014. máj. 13. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Sajnos mára már ott tartunk hogy a Volán által selejtezett autóbuszok lennének jók a BKV-nak...
2014. nov. 3. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
A Volánoknál jövő ilyenkorra elvétve, ha lesz 10+ éves busz, egyébként a 260-as sokkal jobb, mint a 412-es. (Nem véletlen, hogy az Ikarusok közül ez fog először teljesen eltűnni Pestről, utolsónak pedig (talán) a 280-as. Hiába nagyon rossz, hangos, büdös, szennyező, a 412 fényévekkel rosszabb nála. (A 266ok szintjén mozog, de még azok is jobbak.)
2014. nov. 3. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: