Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon a zártárcsa...

Magyarországon a zártárcsa tolja a vonatot?

Figyelt kérdés

Pontosan miért kell rá az a tárcsa?


A tehervonatok kivételével minden személyszállító vasúti járművön van vörös fény, ami elég feltűnő.Miért szükséges hozzá akkor az a tárcsa is?



2014. szept. 28. 20:08
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Már 20 éve ott hagytam a vasutat, de akkoriban még a zárjelző hiánya azt jelentette, hogy leszakadhatott esetleg néhány kocsi a vonatról. Ha a szomszédos állomás jelentette a zárjelző hiányát, akkor áthaladáskor meg kellett számolnunk a kocsikat, és jelenteni a következő állomásnak.

Jó, tudom, hogy személyvonatról nem szakadhat le olyan egyszerűen egy kocsi se, de a lehetőség meg van.

2014. szept. 28. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
89%
Vasútközlekedési rendelet. Vonat végét zártárcsa jelzi és pont. Olyat nem ismer a szabályzat jelenleg, hogy zárjelzőfény. Nem, nem viccelek. Legjobb a motorvonatainkra rászigszalagozott zártárcsa (ezeken gyárilag nincs hely ilyesmire, hogy zártárcsa), amin fuldokolva röhögnek a határon (leginkább az osztrákok) amikor felteszik/leveszik a magyarok :-)
2014. szept. 28. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Mindkettő válaszoló helyes és pontos választ adott. Bemásolom neked az F1-es Utasítás ide vonatkozó pontját, csak hogy lásd, hogy kötelezően ott kell, hogy legyen a vonaton a zárjelző.

"A vonat végének jelzése: 7.1.2. A vonat végét nappal és sötétben 1 db kör alakú, fehér szegélyű, vörös színű fényvisszaverős kialakítású zárjelző tárcsával kell jelezni (246. ábra). A MÁV ZRt. hálózatán közlekedő idegen vasutak, vállalkozó vasúti társaságok által alkalmazott zárjelző tárcsa csak akkor alkalmazható, ha annak alakja, színe és fényvisszaverő kialakítása azonos a MÁV ZRt.-nél rendszeresített

zárjelző tárcsáéval.

Sötétben a vonat végén lévő azonos magasságban elhelyezett

üzemképes beépített lámpák közül egyiket vagy mindkettőt is be kell kapcsolni úgy, hogy vörös fénnyel világítson (fehér fényű lámpa esetén vörös előtétüveget kell alkalmazni)."

A zártárcsa használatának egyik oka egyébként a mai napig az, amit az első válaszoló írt.

Viszont a második válaszolóhoz intéznék egy kérdést. Melyik motorvonatokra gondolsz, ahol szigszalaggal van felrakva a zártárcsa? Flirt, talent, desiro, Bzmot, uzsgyi, BDVmot, BVhmot , netán BVmot? Csak mert ezek közül a motorvonatok közül egyiken sincs szigszalagos zárjelző. Az összes vonaton -ha utólag is- ki van alakítva az a fémrész, amibe bele kell helyezni.

2014. szept. 29. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

2. Volnék:

Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam. Kávé nélkül nem mindig megy rendesen.

A szigszalagozást jelképesen gondoltam, mint utólagos - szerintem elég otrombán kinéző - "sufnituning" megoldás a motorvonatokon erre a problémára, ahelyett, hogy módosítanák a szabályzatot.


Hasonlóképpen ahhoz a "szakmai" vitához, hogy a trolibusz kötöttpályás vagy közúti jármű.

Vagy ahhoz, hogy nem is tudom hány évig nem volt a szabályzatban olyan troli, ami felsővezeték nélkül is tud menni (Önjáró aksis trolik). Pedig talán Pesten akkor már jártak akksiról, "szabálytalanul".

2014. szept. 29. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!