Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV új IC+ vasúti kocsiját...

A MÁV új IC+ vasúti kocsiját miért nem alacsonyrendűre tervezek?

Figyelt kérdés
Én örülök nagyon annak hogy magának akar gyártani új kocsikat az állami vasút, de zavaró hogy elavult, 20-30 évvel ezelőtti dizájnt gyártják újra egy új festéssel. Ráadásul ennek kifejlesztésére is elment 1,5 milliárd. Röhej hogy 1,5 milliárdból nem tudták úgy átalakítani hogy középen legyen az ajtó a kerekeket meg beljebb teszik és "beleépítik" a kocsiba.

2014. nov. 1. 08:35
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
*Alacsonypadlósra. Idióta automata javítás.
2014. nov. 1. 08:36
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Akkor sokkal gazdaságtalanabb lenne a helykihasználás, valamennyire át kellene alakítani a forgóvázat, és teljesen új rendszerű kocsiszekrényt csinálni. És egy IC-nél erre nincs is akkora igény, mint egy nagy utasforgalmú elővárosi vonatnál, ahol folyamatos az utascsere.
2014. nov. 1. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
A RJ sem alacsonypadlós, tudtommal az ICE sem. Egyszerűen az IC/EC nem követeli meg az ap. kialakítást.
2014. nov. 1. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell alacsonypadlósra építeni e kocsikat. Elég, ha van egy vonatban oldalanként 2 emelő (az előírás 1, de az ugye elromolhat), rögzítési pont és megfelelő illemhely. De ezeket az idióta megrendelő nem követelte meg, hát nem is kapnak nemzetközi futásengedélyt e kocsik
2014. nov. 1. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

"Elég, ha van egy vonatban oldalanként 2 emelő (az előírás 1, de az ugye elromolhat),"


Sőt rögtön építsünk be oldalanként négyet is, mert ki tudja, hátha az előző 3 is elromlik... Anyám.

Oldalanként 1-1 ha elromlik ott a másik, másik vágányra fogadva a vonatot.


"De ezeket az idióta megrendelő nem követelte meg, hát nem is kapnak nemzetközi futásengedélyt e kocsik."


Szakértő vasútb.u.zinkat hallották...

Elég nagy szarban lennének a gazdag nyugati vasutak is, ha kötelező volna minden kocsiban a kerekesszékesek utazását lehetővé tenni, és az olyan kocsi, ami nem alkalmas rá, az nem közlekedhetne nemzetközi forgalomban...

A kocsinál nem is volt követelmény a kerekesszékesek szállítása, és nem is előírás ez minden kocsira...

Nem a banánmédiából kell tájékozódni.

2014. nov. 1. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

IC-knél, tényleg nem alapkövetelmény az alacsonypadló megléte.

Ez csak, akkor lehet, ha új motorvonatokat vesznek, pl. Flirt, IC változatban - iho.hu/hir/flirt-intercity-a-stadlertol-120925 - iho.hu/hir/bemutatkozott-a-fekete-flirt-120531 - de, ha, mozdonyvontatású kocsikról van szó, akkor csak, magaspadlós kocsikról lehet szó. Hozzáteszem, új IC motorvonat beszerzésében, azért nem érdemes reménykedni.

Én, viszont, az IC ülések egységesítését írnám elő, mert most, amennyi kocsi, annyi üléselrendezés létezik. Emiatt, nincs olyan, hogy te magad választod meg a helyet, ahova le szeretnél ülni (pl. ablak mellé, előrenéző ülések, stb). Nem csoda, ha valaki, olyan számú ülőhelyre kap jegyet, ami nincs is a vonaton.

2014. nov. 2. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

" ..középen legyen az ajtó a kerekeket meg beljebb teszik"


-Szerintem Te nem vagy mérnök, de nem is műszaki ember! :D Ezzel nem megbántani akarlak, csak arra utalok, hogy ez nagyon finoman szólva nem ilyen egyszerű...


Különben ebben a formában egy pénzpazarló látványberuházásnak minősíteném... Kit érdekel, hogy lesz pár ilyen csili-vili kocsi... Több száz magyar személykocsi nosztalgiavonatnak minősül, és vagy 300 villanymozdonyt kellene kiváltani belátható időn belül! Sokkal inkább erre kéne költeni.

Nagyon jól járhatnánk, ha nyugatabbról 10-15 éves járműveket vennénk olcsón, nagy mennyiségben, és akkor az átlag utas is jelentős javulást érezhetne...


Persze csak szerény véleményem szerint.


De nem, mi már megint arcoskodunk és a kirakatba pár járművet készítünk, mutatóba...ahelyett, hogy valós problémákra, épeszű megoldást keresnénk.

2014. nov. 3. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Használt buszokra, mozdonyokra, villamosokra stb.-re nem jár EU támogatás. szóval nincs választásuk, vagy újakat veszünk vagy semmit, ment eu forrás nélkül még használtakra sincs pénz.
2014. nov. 3. 21:56
 9/14 anonim ***** válasza:
100%
Halberstadti kocsik, Schlierenek (a GySEVnek és a MÁV-Nosztalgiának) kb. vasárban vannak a használt nyugati kocsik, szóval lenne arra pénz.
2014. nov. 3. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Jó, de, ez, hogyan jön ide?

Az alacsonypadló megléte, mint írtam, az IC-knél nem előírás. A Railjetek is újak, mégis magaspadlósak.

2014. nov. 3. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!