Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nektek mi a véleményetek a...

Engigergo kérdése:

Nektek mi a véleményetek a négyes metróról?

Figyelt kérdés

2014. nov. 1. 18:17
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy nekem pl. tök hasznos, mert Kelenföldön mindenképpen át kell utaznom ahhoz, hogy valahova eljussak. Persze eddig sem haltam bele a közlekedésbe, de így gyorsabb. De azért lehetne hosszabb is a vonala.
2014. nov. 1. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
59%

Szerintem az egy tömegközlekedési eszköz.

Ez a véleményem róla.

2014. nov. 1. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Befejezetlen, mindkét irányba, ahogy kb. minden. Lassan szokássá válik, hogy mindent, amit építünk, szakaszokra bontunk, aztán elkészül az 1. szakasz, nagy csúszásokkal és csillió milliárd forintból, át lehet adni, meg lehet tekinteni, és a folytatás sehol, semmikor.


Egy Budaörs - Újpalota vonalnak van értelme, ennek így nem sok. A belváros két szélét köti össze. Ennyi pénzből fel lehetett volna újítani a hármas metrót, meghosszabbítani Káposztásmegyerig, délen Ferihegyig, az M2-t összekötni a gödöllői és csömöri hévvel, és még az "ötös metró" első szakasza is belefért volna (csepeli és ráckevei hév behozása az Astoriáig Közvágóhíd-Haller utca-Boráros tér-Kálvin tér-Astoria vonalon).


Ez viszont a legnagyobb pocsékolás, így hagyni, félkészen, mert így soha nem fogja behozni az árát.

2014. nov. 1. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nagyon szép, de soha nem fog megtérülni. Nem, akkor sem, ha meghosszabbítják. Ugyanis sem Gazdagrét, sem Újpalota belváros felé irányuló utasforgalma nem elég nagy hozzá. Villamost bőven eltartanànak,metrót nem Ezt a metrót úgy kellett volna megépíteni, hogy a vonalra az elővárosi vonatok be tudjanak járni. Ez jelentős, napi akár 20-30 perces időnyereséget jelentett volna emberek tízezreinek. Így meg inkább ezrekről és fejenként 5 percről beszélünk.


Rengeteg pénzből sikerült tehát egy problémàt MAJDNEM megoldani.

2014. nov. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit olyan, hogy ott van használjuk, örülünk is, de ha nem lenne akkor is simán meg lenne oldva másképp. Pl az összes vele párhuzamosan futó vonalat, akár buszt, akár villamost, 3x fel lehetett volna újítani ennyi pénzből.
2014. nov. 1. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Kifejezetten hasznos dolog. Aki szidja, az jó eséllyel nem ingázik a Budaörs-Biatorbágy-Bicske-Tatabánya-Komárom vonalról (mint én például), vagy az Érd-Tárnok-Pusztaszabolcs környékről (mint rengeteg ismerősöm). Jól lefedi a XXII. kerületet is. Rengeteg ember (köztük én) ráér reggel későbbi vonatra vagy buszra szállni és nagyon nem igaz, hogy csak öt percet spórolok vele, pedig én csak Újbuda kp.-ig megyek (onnan meg 4-es villamos a BME-re). Esetleg ha a CH épületben vagyok, akkor Szent Gellért tér. Összehasonlíthatatlanul jobb, mint március előtt és nem csak időben (abban is sima ügy, a 19/49 megáll minden bokor alján, ahogy a 7E/107E is E létére...). De könyörgöm, jött be valaki a hozzászólók közül reggel nyolckor, de akár délelőtt tízkor Kelenföldről a Móriczig vagy a Szent Gellért térig a metró előtt?! A 19/49-en vagy a 7E/107E-n rendszeres volt a heringkonzerv, mint utazás"minőség". Na meg persze hány egészig tartott óra után csak a következő vonatot értem el. Hogy háromnegyedig vagy egészig tartja-e a tanár az órát, az ma össz annyit jelent, hogy öt vagy húsz perccel előbb vagyok kint a vonathoz.

És a Corvinusra, ELTE BTK-ra járó ingázók is megerősítik, amit mondok. Elmennek a Fővám térig vagy a Kálvinig és pont. Onnan minimális séta. Na most akinek a hármas metró vonalán van a sulija/munkahelye annak meg Kánaán a Kálvinon átszállni és nem beverekedni Kelenföldről vagy bemenni a Délibe/Keletibe és onnan elverekedni.


Pl. melózok egyetem mellett. Na most tudni kell, hogy a munkám nem helyhez kötött, ahol épp szükség van rám, oda ugrok be. Múlt héten ez a X. ker. volt (három buszmegálló Kökitől). A Kálvinon átszállva merő szórakozásból eljátszottam a gondolattal, hogy egy évvel ezelőtt, hogy csináltam volna. Csak horrorisztikus forgatókönyvek jutottak eszembe. :-/

(Kelenföld->19/49, 7E/107E->Móricz->6-os->Corvin negyed)

Elég sok dolgom szokott Zuglóban is akadni (Bosnyák tér környéke), onnan is fenomenális felszállni a 7-es buszra és úgy lemenni a Keletinél a föld alá, hogy fél lábbal már otthon vagyok.

Na és hétfő reggel érdemes megnézni még a kelenföldi új aluljárót. Az egész Dunántúl, kolisok, albérletesek, rokonlátogatóból hazatérők árasztják el gurulós bőröndökkel a mozgólépcsőt, teltház van, ha bejön egy vonat vagy busz. Jó ötlet volt a távolsági buszokat is Kelenföldre tenni. Egy igazi, színvonalas csomópont, ahol öröm átszállni.


Amúgy most szeptemberben egyszer merő nosztalgiázásból 19-essel vagy 49-essel jöttem be a reggeli csúcsban Kelenföldről. A röhögés kerülgetett. Kispályás focibajnokságot lehetett volna tartani a három utas között.

2014. nov. 1. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem is jó, de ez sincs befejezve.

A metrókat, eleve, Bp. határáig kell kivinni (vagy HÉV-ként, még tovább), így jobban, kihasználhatóbbak lennének (+ az M0-ást is, teljesen ki kell építeni, aztán jöhet a dugódíj).

Az meg a másik, hogy a metró, eleve gyors eljutási formát jelent, a Belvároson kívüli szakaszon, jóval kevesebb megállóval, ezért, szükség van, a felszíni járatokra is.

A 3-as metrónál ezt, jól lehet látni, a Váci és az Üllői úti szakaszán. Remélem, a 4-es metrónál, nem lesz ilyen (Palota fele).

2014. nov. 2. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Pozitív véleménnyel vagyok róla, de csak akkor fogja elérni a célját, ha valóban Budaörs határától egészen Újpalotáig fog közlekedni.

Budán nemcsak Gazdagrét forgalmát tudná szállítani, hanem a Virágpiacnál kialakítandó óriási P+R parkoló miatt az agglomeráció nyugati része is használhatná (Budaörs, Törökbálint, stb), valamint északi végállomása is felettébb forgalmas helyen, az újpalotai lakótelep szívében lenne, ami közel azonos lélekszámú [mintegy 35-36 ezer fő], mint az újpesti lakótelep (ahol a 3-as metró végállomásozik).

2014. nov. 2. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 macska28 ***** válasza:
100%
Szerintem a metró maga nagyon jó, de jelenlegi formájában nem éri el a célját, hiszen a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy Budaörstől megy a Bosnyák térig. A cél az lenne, hogy az agglomerációban élőket szolgálja ki, de így ezt nem tudja megtenni, és a hosszához és a kihasználtságához képest nagyon drága is volt. Ha Újpalotáig nem is, de legalább a Bosnyák térig és Budaörs-Madárhegyig meg kéne hosszabbítani.
2016. nov. 29. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!