Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a véleményed a budapesti...

Mi a véleményed a budapesti kötöttpályás közlekedés fejlesztéséről?

Figyelt kérdés

[link]

térkép a 38. oldalon


Szerintem a déli hévek behozatala a földalatt az Astoriáig mindenképp indokolt (ez már egy régi terv), hisz így megoldott lenne a kapcsolat a M2, M3, M4 vonalakkal. Ezt már rég meg kellett volna csinálni.

Az egyes villamos hosszabbítása is támogatandó, mint ahogy a 3as villamos a Ráckevei hévvel és a Lehel úttal való összekötése is jó ötlet szerintem.

A villamoshálózat visszaépítését a belvárosba viszont nem tudom támogatni, hisz ezek párhuzamosan futnának a 2es és 3as metrókkal.

A budai fonódóval kapcs kicsit szkeptikus vagyok, pedig jó az elképzelés. A 42es villamost pedig már rég ki kellett volna vinni az Alacskai lakótelepre.


2014. nov. 9. 08:00
 1/9 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem ezek közül egyik sem égető egészen addig, amíg a 17 kerületnek - ami BP legnépesebb kerülete - 0 azaz NULLA tömegközlekedési hálózata van. Csak busz - az is buszsáv nélkül.


A Hungárián belül jelenleg a tömegközlekedés elég jól meg van oldva, oda bármilyen fejlesztést eszközölni szvsz tök felesleges pénzkidobás lenne.

2014. nov. 9. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

1. Az M5 vonal az egyik legfontosabb, legértelmesebb fejlesztési projekt volna, mivel a tömegközlekedés legnagyobb hátránya az egyénivel szemben az átszállási kényszer. Ha az elővárosokból (Szentendrétől ill. Esztergomtól Ráckevéig) átszállás nélkül elérhető lenne a belváros, valamint a többi metróvonal, az szignifikánsan csökkentené a közutak terhelését.


2. Ugyanezért lenne fontos az M2-H8 összekötés mielőbbi megépítése is.


3. Az 1-es villamos jelenleg épülő déli ideiglenes végállomása elképesztően rossz helyen vàgja el a vonalat, 1 megállóra a metrótól és 3 megállóra a vasúttól, buszpályaudvartól.


4. Az északi meghosszabbítása az 1-es vonalnak szintén jó ötlet, bár csúcsidőn kívül nem számítok nagy utasforgalomra.

2014. nov. 9. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

5. A 3-as villamost első körön Pesterzsébet központjàval kellene összekötni, nem annyira a HÉV-állomással. Ezért nem is épül most meg az eredetileg tervezett hosszabbítás a Helsinki út mentén. Távlatilag, ha megépül az albertfalvai híd, nyilván az 1-est is át kell vezetni rajta.



6. A 3-as észako hosszabbítása kevésbé égető probléma, az 1-es vonal eléggé közel van. Ráadásul ki kellene előbb találni, mi a fene legyen a Rákosrendezővel.


7. A belvárosi villamoshàlózat teljesen más funkciót látna el, mint a metrók. A metró a városrészek közti utazást szolgálja, a villamos a helyi igényeket elégítené ki. Ráadásul a szétszabdalt hálózatot újra összeszőve csökkenne a kényszerű átszàllások száma: nem érne véget a 14-es a körút előtt egy megállóval, a 28,37-es is elérné a kiskörúti ill. M3 tengelyt, Újpalota belvárosi kapcsolata is gyorsulna, a 24-es is meghosszabbodhatna Rákospalota felé.


7. A budai fonódó régóta hiànyzó hàlózati elem. Észak-Budáról Dél-Budára eddig leginkább Pesten át lehetett eljutni 2 átszállással, vagy a 86-ossal araszolgatva. A most épülő hàlózat megint csak az átszálláai kényszert eliminàlja, igaz, kár volt kihagyni a Pacsirtamező utcai ágat a buliból.


8. A 42-est soha senki nem akarta kivinni Alacskàra. A cél a Havannán és a KISZ-lakótelepen át a Gloriett-telep elérése. Ez egyértelműen fontos cél, jelentősen gyorsulna e területek elérhetősége.


+1. A XVII. kerületben a prioritás a vasút elérhetőségének a javítása. A két vasútvonal tökéletesen lefedi ugyanis a kerületet, de sokkal több, a 197,297,298 buszokhoz hasonló ráhordó járatra lenne szükség és a Keletiben is csökkenteni kellene a rágyaloglási távolságokat.

2014. nov. 9. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Igen, Gloriett lakótelepre gondoltam, nem Alacskára, csak elírtam.

Az 1-es villamos nem értem miért kéne átmenni az albertfalvai hídon, akkor hol is végződne, Csepelen?

Én (is) a 17. kerületben lakom, és fontosnak tartom, hogy az Örsnél a Hévet összekössék a metróval és az egyenes utcánál elágazzon a 17. ker. felé.

egyébként még közel sem a 17. ker. a legnépesebb.

2014. nov. 9. 09:06
 5/9 anonim ***** válasza:
51%

"A két vasútvonal tökéletesen lefedi ugyanis a kerületet"


Ez mondjuk nem igaz. 2 okból:


1., nem járnak buszok a vasútállomásokra normálisan

2., Simán nem igaz


A szolnoki vonalon pl.: van 2 megálló az egész kerületbe (~ 15 km-es szakasz...) Rákoshegy és Rákoskert. Mondjuk a Gömbvirág utcából miként jutsz el a kettő közül bármelyikhez? Tovább tart lebuszozni reggel a vonathoz, mint bebuszozni az Örsre...


A csabai vonal kicsit jobb a több megálló miatt, de az is nagyon nagyon messze van a jótól. A piski utcából pl. eljutni a vasútállomásra 2,1 km. Ez gyalog 30 perc. BKV útvonaltervezője szerint is ennyi, ugyanis NINCS olyan tömegközlekedési csatlakozás, ami ennél gyorsabb volna.


Innentől kezdve nem gondolom, hogy az volna a legnagyobb probléma, hogy a Boráros téren át kell szállni (50 méter) a hévről a 4/6 villamosra vagy egy másik villamosra.


A keleti meg önmagában alkalmatlan napi tömegközlekedésre, vonatközlekedésre lett kitalálva, 1 perc késés egy gyorsvonaton borítja az egész elővárosi közlekedést, mivel a gyors és sebesvonatoknak MINDIG elsőbbséget kell adjon az elővárosi vonat, így napi rendszerességgel késnek a vonatok 10-15 percet...

2014. nov. 9. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Jónak tartom ezt a fejlesztési irányt.

A villamoshálózat visszaépítése, a Belvárosba, igenis indokolt. A metró és a villamos, teljesen más feladatot lát el (az, hogy egy úton, csak villamos, vagy metró haladjon, az egy, elavult és értelmetlen koncepciónak lehet köszönni).

Az éjszakai villamosközlekedést is, több helyen tudják beindítani (jelenleg, csak a 6-os vonalán van ilyen).

A Budai fonódó tervét, már régóta ismerem és én, indokoltnak is tartom.


# 1: a M2 - GHÉV összeköttetése adja a lehetőséget, a Rákoskeresztúri szárnyvonalnak.

2014. nov. 9. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"Az 1-es villamos nem értem miért kéne átmenni az albertfalvai hídon, akkor hol is végződne, Csepelen? "


Szerintem a 3-asra gondolt csak elírta. Amúgy korábbi fejlesztési tervben még benne volt az Albertfalva híd is, és hogy csepelen át összeköttetés lenne a mostani 18-as végállomásánál. Ami elég hasznos lenne, olyan szempontból hogy Csepelre nem csak a belvároson át lehetne kijutni, mondjuk amilyen rossz hírű a környék, lehet jobb is az elszigeteltség.


1-es villamos tényleg kicsit olyan, hogy már azt az 1-2 megállót akár most is összehozhatták volna, de idővel ki fog épülni, szóval no para. És 11 kerből mindenképp hasznos, hogy villamossal át lehet jutni a Népligeti és Puskás stadioni buszpályaudvarokra.


Hév vonalaknál egyértelműen hasznos hogy belvárosig mennek, és nem valahol kint, a halál f..szán kell átszállni rájuk. Az örsvonalán az összekötés is teljesen jó, bár végülis csak kényelmi funkció hogy nem kell 100m-t gyalogolni.


Újpalota felé menő villamosnál korábban arról volt szó, hogy az Erzsébet hídon is átjönne, akkor lehetne integrálni a Budai hálózatba, és ott sem kellene átszállni, persze az +1 pofon lenne a metrónak.


A belvárosi villamost meg kifejezetten támogatandó ötletnek tartom. Kicsit vicces a mai verzió, hogy mindegyik megáll valahol 3 tömbnyire egymástól, és nincs közvetlen kapcsolat. Már alapból a 47-49 sokkal királyabb lenne ha nem a Deákig, hanem legalább a Nyugatiig kimenne, és nem 1-2x átszállásokból lehetne csak elérni a pályaudvarokat.

2014. nov. 9. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
49%

"Az örsvonalán az összekötés is teljesen jó, bár végülis csak kényelmi funkció hogy nem kell 100m-t gyalogolni."


Az az úri huncutság délutánonként 30 perccel hozná közelebb a XVI. kerület egyes részeit a belvárossal...

2014. nov. 9. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

HÉV az Astoriáig - egyetértek.


1-es, 3-as támogatom.


A villamos és a metró más célt szolgál, mint ezt írták sokan. A kettes metrón az átlagos állomásköz: 1090 méter. M3: 870 méter. M4: 778 méter. A budapesti metró legnagyobb állomásköze: Keleti-Puskás Ferenc Stadion, 1990 méter. Legrövidebb: Szt. Gellért tér-Fővám tér, 424 méter. Ebből következően az átlagsebesség is magasabb, illetve a maximum sebesség is 70-80 km/h, ami egy villamosnál álomnak is szép. De nem is dolga egy villamosnak kilométereket száguldozni. Megállótávolságokban inkább a busz rokona, csak jóval több utast tud szállítani, illetve jobban szeparálható, így ebből a szempontból gyorsabb is lehet. A kettes villamosnak pl. a legrövidebb állomásköze 200 méter, a leghosszabb 600. Villamossal nem fogsz elmenni a város másik végébe, metróval nem fogsz a kerületen belül két utcával odébb bevásárolni. A villamos arra jó, hogy a forgalmas vonalakon egy-egy villamosszerelvény két-három teli buszt elvisz kényelmesen, így csökken a légszennyezés, a zsúfoltság, a forgalom.


Fonódó-támogatom.


Azért engedjétek meg egyúttal a saját koncepciómat is ismertetném. Horribilis pénzekbe kerülne, tudom, hogy anyagilag nehezen lenne kivitelezhető, de rengeteg előnye lenne.


Én csinálnék egy Kelenföld - Nagytétény - Csillagtelep - Soroksár - Ferihegy - Rákosrettenet - Újpalota - Újpest KP - Békásmegyer nyeregvasutat. Az állomásközök ahogy számolgattam körülbelül olyan ritkák lennének, mint az 1-es vonal Kelenföld-Komárom szakaszán, olyan 5-6 km. A 160-as végsebességű Flirtök személyvonatként hozzák is a 80 km/h átlagsebességet a vonalon. Szóval egy 160-180 km/h végsebességű magasvasút (műszakilag teljesen reális) hozhatná ezen a gyűrűn is a 80-as átlagot, azaz a Kelenföld-Békásmegyer távot kábé fél óra alatt tenné meg.

Aztán ebből a gyűrűből szárnyvonalakat ágaztatnék le:

-Kelenföldről az agglomeráció Páty-Tök-Tinnye irányába

-Nagytéténytől befelé egy Albertfalváig

-Csillagtelepről befelé egy a csepeli HÉV végállomásáig

-Ferihegyről be Kökire (kapocs a metróhoz)

-Rákosrettenetről kettő, egy be az Örsig, egy ki az agglomerációba

-Újpest KP-ről ki a Káposztásmegyer-Dunakeszi irányba

-Békásmegyerről ki a Pilisbe.


Jelentősen meggyorsítaná a közlekedést a külső kerületekben lakók számára és az agglomerációból bejáróknak is, feltéve, hogy a szárnyvonalak tudják hozni a metró/HÉV tempóját és a körgyűrűre kiérve/beérve egy-két percen belül átszállást tudnak biztosítani a 160-180-nal robogó nyeregvasúti gyűrűre. Ahogy számolgattam a tanárommal (BME) húsz perc-negyven perc spórolás szinte minden alvókerületből, agglomerációs városból kijönne, átlagban fél óra előnyt jelentene az embereknek.

Amellett jelentős átmenőforgalmat is kinyomna a belső kerületekből.

2014. nov. 9. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!