Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek is fel lesz...

Szerintetek is fel lesz számolva előbb-utóbb a vasút (legalábbis a személyszállításban) és a buszközlekedésé lesz a jövő?

Figyelt kérdés

A világon csak Európában és Ázsiában dominál ilyen mértékben a vasúti személyszállítás. Európában a történelmi hagyományok miatt, mivel az ipari forradalom elején a vasút volt az egyetlen gépesített jármű, Ázsiában pedig a nagy népsűrűség miatt, ahol a sűrűn lakott városok között afféle "metróként" funkcionálnak a vonatok.


Azonban a világ többi része pl. az amerikai kontinens, Afrika, Ausztrália, látszólag teljesen jól el vannak repülőkkel és buszokkal, sőt egyes nagyvárosokban, ahol vannak helyek széles, Hungária-körút szerű utakra (pl. Isztambul) megjelent egy új tömegközlekedési mód, a Metrobus, ami lényegében egy "kötöttpályás", személyautós forgalomtól elzárt sávon haladó gyorsbusz.


Európában a vasút egyre kevésbé népszerű és egyre drágább közlekedési módszer, melynek a fénykora akkor volt, amikor a személyautók még csak a tehetős rétegnek voltak elérhetőek. Nálunk a Kádár-rendszerben, amikor autóhiány volt, mindig tömve voltak a vonatok, most már panganak az ürességtől, és ha legalább két ember utazik, akkor már megéri autóval menni, olyan drága lett a vonatjegy.


A vasút szinte minden országban személyszállítást nézve veszteséges, a Csalagútra például 80 angol font egy jegy, és még így is állandóan a csőd szélén táncol.


A mai vasút egész Európában drága, pénzügyi hiányosságokkal küzd és egyre alacsonyabb színvonalú.


Németországban egészen 2012-ig illegális volt magáncégeknek autóbusszal szállítani az embereket, mióta legalizálták, rengeteg magáncég jelent meg, amik a vonatnál jóval olcsóbb áron szállítanak embereket német városok között.


Angliában vannak Európa legdrágább vonatjegyei, itt is a legtöbb ember a buszt választja.


A fapados repülők elterjedése még jobban betett a vasútnak, mivel ki fog mondjuk Budapestről Londonba elutazni 24 óra alatt 60.000 forintért vonattal, amikor kb. 15.000-ért már van repjegy amivel 2 és fél óra alatt ott lehet.


Természetesen a teherszállítással semmi baj nincsen, még az USÁ-ban is a vasút a fő teherszállítási módszer.



Szóval én úgy látom, hogy a vasúti személyszállítás egy lélegeztetőgépen vegetáló relikviája egy olyan kornak, amikor az egyetlen alternatíva a szekér volt, illetve amikor csak kevés ember engedhette meg magának az autót pl. háború vagy kommunizmus miatt.


A városokon belüli metrókkal, S-bahn-nal semmi probléma nincsen, az gond nélkül megmaradhat, mert még most is sokan használják és nyereséges.



Nektek mi a véleményetek a témáról, milyen jövője lesz a vasúti személyszállításnak?



2015. márc. 30. 12:08
 1/9 anonim ***** válasza:
hát biztosan nem az amit te leírtál!!
2015. márc. 30. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A jövő kiszámíthatatlan, pláne a technikai fejlődésé. A környezetvédelmi szempontok egyre inkább előtérbe kerülnek, márpedig ott a vasúti közlekedés előnyösebb.
2015. márc. 30. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
Utasra levetítve sokkal olcsóbb a fenntartása a vasútnak mint a buszközlekedésnek. Persze nem a MÁVról van szó.
2015. márc. 30. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

A repülőgép 500 km alatti utak esetén a mai biztonsági szint mellett soha nem lesz gyorsabb a vasútnál, ha nem csak a nettó utazási időt nézed. Innentől kezdve pedig máris van létjogosultsága. Ráadásul alig van még verseny e piacon: ha egyszer akkora lesz a verseny, mint a légiközlekedésben vagy a buszok esetén, az bizony lenyomja majd a vasúti jegyárakat is.


A busz pedig csak olyan távokon versenyképes a vasúttal a menetidő tekintetében, ahol a közúthálózat kialakítása ideálisabb a vasúthálózaténál.

2015. márc. 30. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

ez most a szakdolgozatodhoz kell? ...mert a vasút nem hal meg. a személyszállítás bizonyos távolságon belül a jóminőségű vasúttal a legjobb..lásd Nippon(is)

egyébként minden ország másként gondolkodik..a körülményei okán..

2015. márc. 30. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 szántóvető ***** válasza:

kérdező mozdulj ki egy kicsit,vagy legalább használd az internetet.úgy néz ki hogy a jövő a 2-300-al süvítő szupervonatoké.jó kis dokufilm volt nemrég az olasz szupervonatról,de minden komolyabb ország fejleszti a vasúti hálózatát.

[link]

[link]

"A vasút szinte minden országban személyszállítást nézve veszteséges"-ezzel semmi gond nincs,egy erős gazdasággal rendelkező ország gond nélkül finanszírozza a veszteségeket.

"kb. 15.000-ért már van repjegy amivel 2 és fél óra alatt ott lehet."-igen ha jó előre lefoglalod.és 2 órával az indulás előtt illik megérkezni,a csomagok súlya és tartalma korlátozott,macerás az egész.

2015. márc. 30. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Kérdező (?) - rosszul látod az egészet:

Első nekifutásnak annyit, hogy a vasút, sok terhet levesz az autópályákról és pont ezt kell növelni. Magyar viszonylatban, megnőne az M1-en a forgalom, ha Bécs fele nem lenne EC/EN vonat - ha már itt tartunk, olykor a Railjet is tömve volt, az ünnepekre való tekintettel növelik a kapacitását + a MÁV is ad hozzá EC-ket.

A busznak is van hátránya, pl. benzinkutakat kell keresni, WC-re is javarészt csak ott tudsz kimenni (ami vagy ingyenes, vagy fizetős), illetve sétálni, kinyújtózni is csak ott tudsz (ez + időbe telik). Egy vonaton, ezt útközben, két állomás között is meg tudod tenni és az üzemanyaggal sem kell bajlódni (ha a felső vezetékből kapja az áramot, akkor azért, ha meg dízel [amit minél jobban szeretnének kiváltani] - azt is megoldják előre, ebben is van tapasztalatuk).

A német példa arra jó, hogy árban nem, de sok másban tud versenyezni a vasút. Cseheket viszont nem veszed figyelembe, mert ott, a vasúti személyszállításban nem csak egy cég van, hanem több is és ők, az utasokért versenyeznek. Németeknél csak a DB-nél mondjál egy alternatívát (más államok vasút társaságait ne hozzuk ide).

USA is fejleszti a vasútját, a nyugati parton ezt lehet látni, de a keleti parton is, be akarják pótolni a lemaradásukat.

Afrikát meg kár felhozni, mert azt a kontinenset, sokkal mélyebben kell megvizsgálni és megérted, hogy miért nincs kiépítve egyesek helyeken vasút, de egyes helyeken, közút sem létezik.

A Metrobus, pedig BRT, amit a városon belül használják. Ott előnyös, ahol nincs S-bhan, vagy metró kiépítve.

2015. márc. 30. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Kérdező, nagyon vakvágányon vagy.


Ahogy előttem többen is írták, többségében felismerték már a tudósok, hogy a vasúté a jövő, de ugye az olajlobbin nem éppen könnyű átnyomni bármit is. Hogy csak az egyik legnagyobb akadályt említsem. És eleve ilyen kérdésnél a magyar viszonyoktól el kell vonatkoztatni. A MÁV a vasútipar szégyene.

2015. márc. 30. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem lesz, mert jönnek az egyre gyorsabb vonatok, és figyeld csak meg, vannak bőven utasok a vonatokon, meg is éri a dolog (legalábbis normális országokban), úgyhogy nem lesz az felszámolva.
2015. márc. 30. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!