Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem tervezik a közeljövőben...

Nem tervezik a közeljövőben felújítani a 75-ös (Vác-Balassagyarmat) vonalat?

Figyelt kérdés

Rengeteget szoktam utazni azon a vonalon. Az én szempontom szerint két nagy hiba van rajta. Az egyik, ami mindenen túl tesz az, hogy a vonalnak vannak olyan részei, ahol csak 40 km/h-val megy a vonat. Ez szerintem már 100 évvel ezelőtt is röhej lett volna. Sokat szoktam hallani azt, hogy miért nem selejtezik már le a Bz vonatokat (ismertebb nevén ,,kispiros"). A problémán ez egy cseppet sem javítana. Pár évvel ezelőtt az Esztergomi vonalon közlekedő Desiro vonatok jártak Diósjenőig. Hát azok szerintem elég nagy bizonyságot tettek arról, hogy hozhatnak ide akármilyen új vonatot, azokon a szakaszon ugyanúgy 40km/h-val fognak tudni menni.

Másik problémája engem kevésbé érint, hanem inkább az öregeket. Mégpedig az, hogy Vác és Kisvác kivételével mindenhol nagyon alacsonyak a peronok. Én ezen nem azt értem, hogy minden megállót nagyon moderné kell tenni, de szerintem azért a XXI. században már elvárt dolog, hogy

LEGALÁBB a kihasznált megállóknál olyan peronok legyenek amire az öregek is kényelmesen feltudnak szállni. Ezeken megint nem segítenének az új vonatok, mert magas peron nélkül ugyanúgy nehéz felszállni az alacsony padlós vonatokra is.



2015. jún. 17. 15:25
 1/2 anonim ***** válasza:

Időnként vannak vágányzárak Vác felújításától függetlenül is, de ezek inkább a szintentartásra jók.


Igazából nagy csodát nem lehet várni. Ez egy hegyvidéki vonal, ahol az ívviszonyok miatt sima felújítással talán ha 60-ig lehet felmenni, utána már mindenféle ívkorrekciókra, nyomvonal-áthelyezésekre lenne szükség. Az pedig, lássuk be, akkora pénz, hogy egy ilyen forgalmú vonalon nem fogják befektetni - hiszen ennél forgalmasabb vonalakra is befektethető lenne. Azt is látni kell, hogy erre a vonalra nehéz uniós pénzt szerezni, hiszen nem része a TEN-T-nek.


Ami várható, az az alacsonypadlós járművek megjelenése, bár ha Budapestről elkerülnek a Desirók, akkor bizony ennyi sem jut. A peronépítést meg azért nen tartom valószínűnek, mert sok helyen át kellene alakítani a vágányhálózatot ahhoz, higy szabványos szélességű peronok épülhessenek. És ez megtakarítást nem hoz, nincs megtérülése. Egy dolog jöhet a közeljövőben: ha lesz forrás, új keresztezési lehetőségek létesülhetnek és sűríthető lenne a követés.

2015. jún. 17. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

A pályafenntartás mostanában elég sokat dolgozik ezen a vonalon, voltak hídcserék, talpfacserék, síncserék, Balassagyarmat-Drégelypalánk között össze is hegesztettek egy szakaszt.


Csodát nem kell várni, 50-60-nál nagyobb sebességhez már komoly nyomvonalkorrekciók kellenének.

2015. jún. 17. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!