Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem jár az esztergomi...

Miért nem jár az esztergomi vasútvonalon hétvégén is a gyorsított vonat?

Figyelt kérdés

A személyvonatok azért lassúak egyfelől, mert nincs még minden teljesen kész, másfelől nincs villamosítva még, nincsenek ott a fürge FLIRT motorvonatok. Ez eddig érthető, bár nem MEGérthető.

Viszont egy kirándulóforgalom szempontjából jelentős vasútvonalon miért nem járnak a gyorsított vonatok hétvégén is?



Konkrétan az első gőzös is tudta ezt a kb. 30 km/h átlagsebességet, ami ezen a vasútvonalon van...

Nincs zónázó, de gyorsított se hétvégéken...

Hihetetlen.


2015. okt. 1. 21:55
 1/5 anonim ***** válasza:
Jó lenne, egy szakmabelinek elmagyaráznia, hogy miért nem lehetnek sokkal gyorsabbak a vonatok. Addig is: nézz rá a pályára, mennyire kanyarodik, mennyi plusz megállója van. Az, hogy legyen hétvégén is, gyorsított személy, oké, de akkor petíciót kellene indítani hozzá. Remélem lesz kellő aláíró hozzá.
2015. okt. 1. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Én mindenhol azt hallottam, hogy a FLIRT majd sokat segít, mivel jobb a gyorsulása, mint a Desiro-nak, ezért szorosabb menetrendet lehet írni majd.

Egyébként ha ez nem pontos, érdekelne pontosan is. :)


A gyorsított hétvégi hiánya akaszt ki a legjobban.

Ha másik vasútvonalon tudnak baráti menetrendet készíteni a hétvégi kirándulók számára, aminek eredménye, hogy az utasok nem maradnak el, akkor tudjanak itt is.


Mindegy, mi hétvégén megyünk busszal, nyerünk kb. 20 percet + amivel közelebb tesz le a városközponthoz.

2015. okt. 1. 23:48
 3/5 anonim ***** válasza:
66%

Van egy alapvető félreértés az egész projekttel kapcsolatban. Mindig azt kommunikálta az NFÚ és a MÁV, hogy hű de gyors lesz - a pályasebesség. Az emberek ezt dekódolták: hű, de gyors lesz a vonat!


Holott a pályasebesség annál kevésbé releváns, minél több a megálló, hiszen adott esetben el sem éri a vonat a maximális sebességet. És itt jön képbe a trakcióváltás kérdése: egy villamos motorvonat jó eséllyel jobb menetgörbèt produkál, mint egy dízel. Ráadásul itt a menetrendet mozdonyvontatásra kellett írni, mert olyan vonat is van menetrend szerint forgalomban.


Továbbá meg kell érteni azt is, hogy az egész felújítás célja NEM a Bp-Nyugati-Esztergom vasútállomás eljutási idő csökkentése volt, hanem a vasút menti régióban a teljes utazási idő csökkentése. A pályasebesség ennek csak kis része. Sokkal fontosabb, hogy az állomások közelebb kerültek a lakóhelyekhez (az új megállók miatt), kiépültek a P+R parkolók, a második vágányok pedig a nehezen tervezhető utazási időt tehetik jobban tervezhetővé a késések csökkentésével. Ráadásul a belső szakaszon 15 percre vihető le a csúcsidei csúcsirányú követés, ami a várakozási idők csökkentését és az utazás időpontjának rugalmas változtatását teszik lehetővé.


A baj csak annyi: majd egyszer... Óriási hiba volt az NFÜ részéről, hogy a MÁV-nak engedte át a villamosítási projekt menedzselését. Most ott tartunk, hogy 2 évet vártak az emberek a fejlesztésre és most úgy érzik - joggal - hogy nem érte meg.


A gyorsított vonat hétvégén azért nen jár, mert a vonal fő funkciója az agglomeráció kiszolgálása, Esztergom már nagyon a széle annak. Két vonatot óránkènt meg nem lehetne megtölteni, ez elég nyilvánvaló. Legfeljebb délelőtt meg délután ha jó az idő, de akkor meg egész nap áll 2-3 vonatod valahol és nem termwl bevételt.

2015. okt. 2. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Érdekes, a Dunakanyar felé megy a csatolt FLIRT vagy a 7 vagonos mozdonyos vonat és közel sincs ahhoz, hogy megtöltsék de azért vannak rajta utasok és kerékpárosok özöne is. Ráadásul délelőtt kifele, délután befele küldenek mindenhol megállót is, tehát óránként két vonat megy a kirándulóknak.


Úgy hallom, a Pilis még népszerűbb, mint a Dunakanyar meg a Börzsöny. Ráadásul mivel közelebb van, olcsóbb is lenne.

Ehhez képest az ember elzötykölődik HÉV-vel Pomázig, majd felpréseli magát egy buszra, és még azzal 15-30 perc a Pilis szíve.

Most három év után ismét van vonat, igaz a másik szélén, de van. Az átlagsebesség 30 km/h.

Szóval egy órát utazni a Nyugatitól a Pilisig????



Versenyképtelen Magyarországon a tömegközlekedés... :/

2015. okt. 2. 10:53
 5/5 A kérdező kommentje:
A busz szerencsére egész jó volt.
2015. okt. 3. 22:03

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!