Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a budai fonódó villamossal...

Ha a budai fonódó villamossal felforgatták a várost, a 4-es 6-os vonalat miért nem fejlesztették?

Figyelt kérdés

A 4-est egy bal kanyarral ki lehetett volna vinni (a tervek szerint egyre nagyobb hangsúlyt kapó) Kelenföldi pályaudvarig, a 6-ost rá lehetett volna vezetni a Villányi útra.

Mindkettő egy "utca szélességnyi" sínt igényelt volna, nagyban fejlesztve a hálózatot



2016. jan. 29. 20:53
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert most éppen nem azzal foglalkoztak. Meg azért a 4-es villamosnak elég sokat kellene még mennie a Kelenföldiig. A jelenlegi tervek szerint az 1-es villamos menne oda, de azt sem támogatják feltétlenül az ott lakók.
2016. jan. 29. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
93%
Az csak a te szemedben lenne fejlesztés. A "kör 6-os" témája már ki lett vesézve. A lényeg, hogy nem lenne értelme. Tehát attól, hogy valami kézenfekvő, még nem biztos, hogy hasznos is.
2016. jan. 29. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A kör-6-ossal az a fő gond,hogy elég nagy a szakadék a budai és a pesti nagykörutak utasforgalma között és feleslegesen nagy kapacitás mozogna Budán, miközben nő a zavarérzékenység, hiszen egy körirányú vonalon bármilyen zavar után nehezebben érik utól a menetrendi helyüket az egyes kocsik. Ráadásul Budán nehézkes volt eddig az észak-déli közlekedés, amit egy kör 6-os agyonvágna, hiszen a Villányin nem maradna hely más járatnak (túlkapacitás miatt).


A 4-es pedig elsősorban dél felől tudna utasokat gyűjteni. Csak ugye az M4 építésekor ügyesen elépítették a hosszabbítás lehetőségét és elég sok fúrás faragás kellene hozzá. A kelenföldi állomás kevésbé lenne szerencsés végoont, hiszen a belvárost onnan sokkal rövidebb úton el lehet érni mind metróval, mind villamossal. Épp ezért nincs is ilyen terv a fejlesztési koncepciókban.

2016. jan. 30. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Plusz nem cél levenni embereket a M4-ről és villamosra tenni őket, az 1-es villamos azért megy csak ki, mert aki arra megy az amúgy sem a M4-el menne.
2016. jan. 30. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
23%

" A kör-6-ossal az a fő gond,hogy elég nagy a szakadék a budai és a pesti nagykörutak utasforgalma között"

Ez egy süket duma.

Fel lehet tenni a kérdést - az utasközösség java része, most is végigutazza a 6-ost? NEM, inkább szakaszonként utaznak.

A másik - újabb kapcsolatok létesülnek, pl. Dél - Pest, BAH-csomópont, Déli - Nyugati, de igen, azokat sem kell lebecsülni, akik a Villányi útról, a 3-as metróhoz igyekeznének.

Azért hozzáteszem, hogy a M5 után (Szentendrei - Csepel - Ráckevei HÉV-ek összeköttetése a Belvároson keresztül), ami levenné a 4-6 forgalmának egy részét.

A 4-est Hűvösvölgy felé érdemes kijjebb vinni, a másik felét, talán Budafokra.

2016. jan. 30. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
72%

#5

A 4-es Hűvösvölgy felé, hát ezzel pont az a gond mint kör 6-ossal. Húvösvölgy felé ugyanúgy nincs igény a Combinó méretű villamosokra, mint az Alkotás utca-Villányi út felé. Ráadásul az egész vonalat át kéne építeni mert az ekkora villamosok nem férnek be a megállókba.

2016. jan. 31. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
54%

És egy meghosszabbított 4-es 6-osra nem is lenne elegendő számú Combino. Az állomány száma a jelenlegi vonalra van optimalizálva. Még így is be kell néha állítani ipari csuklósokat, mert rossz a rendelkezésre állási arány.


"A másik - újabb kapcsolatok létesülnek, pl. Dél - Pest, BAH-csomópont, Déli - Nyugati, de igen, azokat sem kell lebecsülni, akik a Villányi útról, a 3-as metróhoz igyekeznének."


Hát ez zseniális. Déli-Nyugati távot villamossal megtenni ellentétes a józan ésszel. Villamossal több megálló, lassabb, és zavarérzékenyebb. Egymás mögött feltorlódott villamosok a fonódó szakaszon (Margit krt) Elvétett lámpaváltások mind benne vannak a pakliban. Ezzel szemben a metró gyorsabb és nincs zavaró tényező mint a felszínen. Valószínűleg többen vannak azok, akik gyorsan akarnak eljutni munkába, suliba, mint azok, akik a felszínen akarnak romantikázni 2x annyi idő alatt. Tehát a Déli-Nyugati táv megtételére a meghosszabbított 4-es 6-os nem racionális alternatíva.


A Villányi útról a 3-as metróra igyekvőknek szintén tök felesleges lenne a villamos, hiszen most elmennek a Móriczra, 4-es metróval három megállónyira van a 3-as metró. Gyorsabb, racionálisabb. Ugye nem úgy gondoltad, hogy a Villányiról egy bal ívvel kimegy az 54 méteres Combino a Bartókra, aztán a Kiskörútra? Nem is alkalmas rá az infrastruktúra. A 4-es metróval való párhuzamos közlekedtetés hülyeségéről nem is beszélve. A mostani Ganz villamosok bőven elegendők oda. Vagy ha úgy gondoltad, hogy a Villányiról a kör 6-ossal lehetne eljutni a 3-as metróhoz, annak sincs értelme a Villányiról a 3-as metróhoz igyekvők szempontjából, hiszen a legközelebbi keresztezés a Ferenc körútnál van, ami barátok közt is 6 megálló, ami nem versenyképes a 4-es metró 3 megállónyi távolságával szemben. És míg a 6-os villamos esetében egy megállóköz lehet akár 1 km is, addig a 4-es metrón ez kb 300 méter a Fővám-Kálvin között. Tehát a megállók számának összevetésénél ezt is figyelembe kell venni a menetidő szempontjából.

Szóval Krekonex, bár a kör 6-os nagyon jól hangzik, nem véletlenül nem valósult meg. Józan ésszel is be lehet látni, hogy nincs értelme, a közlekedésmérnökök meg pláne tudják, hogy mi miért valósul illetve nem valósul meg. És itt bizony nem a forráshiány volt a gond.

2016. jan. 31. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
60%

Amikor a Palotai metróról írok, leugatnak, minek az oda, jó a villamos. Akkor bezzeg előkerülnek azok, hogy a metróhoz le kell jutni (és fordítva).


Most a Kör6-osnál, hirtelen előkerülnek a villamos hátrányai. Amúgy fura, Blaha és Nyugati között is van, aki a 4-6-ost használja, nem a M2-öt. Továbbá fura, hogy az Alkotás út, további részei, ilyenkor hirtelen el vannak felejtve, meg a kevesebb átszállással járó előny. A további, hosszú villamosvonalaknál miért nincs hátránynak írva a hosszabb menetidő? Széll Kálmán tér és Újbuda központ között metró is van, akkor ezek miért nem lettek felhozva? Vagy ez csak nekem magas?


Az, meg hogy mi valósul meg, arra inkább a politikának van rá hatással, máskülönben a Csepeli HÉV, villamossá való avanzsálását minek lehet betudni? (hozzáteszem, ezt én sem támogatom).

2016. jan. 31. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

A 4-6-os alapból egy csúcsra járatott, zavarérzékeny vonal, fölösleges keverni más vonalakkal. A 17-esnél sem feltétlen jó, hogy a Körúton megy egy rövidebb szakaszon, de nincs jobb megoldás, így ez még mindig védhető. Az Óbuda–Széll Kálmán tér pedig fontos kapcsolat, és sikerült vele egy nagy hiányosságot pótolni.


Ha hálózati szempontból néznék a 4-est talán a Kosztolányiig/Függetlenség parkig lehetne meghosszabbítani, hiszen itt található a polgármesteri hivatal, az okmányiroda, stb, de egy ilyen nagy kapacitású vonal felesleges lenne ide.

2016. máj. 8. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!