Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A metrót lehet nevezni fonódó...

A metrót lehet nevezni fonódó metró hálózatbak?

Figyelt kérdés
Több helyen is össze fonódik Deák tér Kálvin tér Keleti pu.
2016. febr. 9. 05:56
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Akkor lenne fonódó, ha hosszabb-rövidebb szakaszokon egymással párhuzamosan - akár közös pályán - mennének a különböző vonalak. Amiket írtál, azok nem fonódások, csak keresztezések.
2016. febr. 9. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
A budapestit nem. De például a brüsszeli hálózat tipikusan ilyen, ahogyan a londoninak és a new yorkinak is vannak fonódó hálózati elemei.
2016. febr. 9. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy egyikről a másikra át lehet szállni, nem jelenti azt, hogy fonódó. Ilyen alapon minden mindennel fonódik.
2016. febr. 9. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nem, mert ezek csomópontok, pontosabban átszállóállomások.

Budapesten nincs fonódó metró, nincs közös pályahasználat.

Egy példával élve, ha a 6-os metró Káposztásról indulna, a 3-as vonalán, a Nyugati után irányt váltana - a Kossut téren becsatlakozna a 2-es vonalára, a Déli után továbbhaladna, Villányi úton keresztül elérné a 4-es metrót - Körtér, Újbuda-Központ, majd újra külön úton haladna, Budafok-Belvároson keresztül, akár Camponáig.

M7: M2 Rákoskeresztúri ág - Jászberényi út - Expó tér (M2 Kőbánya - Központi ágon keresztül Északra) - Puskás Ferenc Stadion - M2 központi vonal - Keleti - M4 - Újbuda - Központ - M6 Dél - Budai ág.

Budapesten így nézhetne ki egy fonódó metró-hálózat, ahol a jelenlegiek kombinálva lennének, csak akkor további kiépítést is meg kell valósítani (M2 - GHÉV [+Rákoskeresztúr], M2 Kelenföld, M2 Budagyöngye, M3 Káposztásmegyer, M3 Ferihegy, de további kombinációk akkor jöhetnének, ha a M5 nem HÉV-ek összeköttetése, hanem igazi metrópálya [M2 - GHÉV összeköttetéséhez hasonlóan, metró-HÉV hibridként] lenne).

Az, hogy érdemes lenne-e megvalósítani, az már más kérdés, mert további, nagy metróberuházásokat igényelne Budapesten (főleg ha a M5 igazi metró lenne, akkor Újpestről, átszállás mentesen lehetne Csepelre menni, vagy Békásról Ferihegyre).

2016. febr. 9. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!