A TRAXX villanymozdony mozdonyvezetők miért nem használják a villamosféket, pedig ki van adva nekik, hogy használni kell?
Azért kérdezem,mert sokat utazom traxx vontatta vonatokon a 100 és a 120-as vonalakon és érzem mikor fékez a vonat,súrlódik a kocsinak a féke is alattunk és a szerelvényféket használja.
Amikor villamosféket használ (ritkán) akkor viszont úgy tudom csak a mozdony fékez és a kocsiba nem lehet a féksúrlódást hallani csak érezni lehet,hogy lassul velünk a vonat.
Hogy lehet,hogy nem használják a villamosféket csak ritkán?
Pedig ami az 1-es vonalon jár az már lehet fordul is másnap a 100- vagy a 120 vonalra. Nade gondolom az 1-es vonalon akik járnak vele azok arra felé laknak.
Mert a 120-ason Békéscsabai vezérek járnak vele a 100-ason meg Debreceniek és Püspökladányiak meg volt amikor Nyíregyháziak is jártak vele de most már nem.
Mindegy megjön a traxx mondjuk Győrből a keletibe és átadja a keletiben a Békéscsabai személyzetnek a mozdonyt vagy,ha a 100-asra megy akkor a körvasúton átviszi gondolom még az a vezér a nyugatiba aki győrből jött és átadja a 100-as vonalon dolgozó mozdonyvezetőnek ,mert ugye a 100-as vonal az a nyugatiból indúl.
Egyébként minden érdekel ami a traxxal kapcsolatos.
Használja azt mindenki, csak legtöbben simán vegyes fékezéssel. Az új 15-ös szoftveres TRAXX-on (már mind frissítve lett) ha a levegős fék karját húzod, pont annyi villanyt is kivezérel (eddig összeakadt a két kar a 14-es szoftveren, és akkor üzemelt pontosan így). Azaz ha kb. 50%-ig odahúzod, akkor a TRAXX is fékez 50%-kal villannyal, illetve kb. 4 barra lejön a fővezeték, és a kocsik is fékeznek kb. félteljesítménnyel. Ez a legegyszerűbb fékezési mód, ha nincs idő pl. késés miatt a legnagyobb visszatáplálásra törekedni. Ha van idő, akkor akár tisztán mehet a villany, de úgy azért megnő a fékút, szóval egy kis levegőst célszerű húzni hozzá, főleg, ha a fékezés célja egy megállás.
Illetve kezdődő esőben csak villannyal fékezni szinte lehetetlen, mert folyamatosan meg akar csúszni, akkor is mindenképpen kell hozzá levegős fék a kocsik részéről (szóval fékezel egy karral, vegyes fékezésnél nem csúszkál).
Attól, hogy sokan csak simán egy karral ráfékeznek, és vegyesen fékez a szerelvény, még nem dől össze a világ. Ez is nagyon hasznos, hiszen a mozdony legalább saját magát bőven megfékezi (villannyal). Ha meg van idő, akkor meg pl. a levegős fék karját 20%-ra, villanyét meg maximálisra, ekkor a gép a legnagyobb teljesítménnyel fékez villamosan, míg a kocsik kb. 20%-kal besegítenek. Több lesz a visszatáplálás, de macerásabb, és mint mondtam, nem mindig van idő ezzel szórakozni.
Az meg, hogy valaki egyáltalán nem használja (kiiktatja), az egyáltalán nem jellemző, értelme se lenne, hiszen ekkor tárcsafékkel fékez, az meg nem igazán jó (hiszen rendelkezésre áll a villamosfék, ami kopásmentesen megfékezi saját magát pont úgy, és semmi extrát nem kell csinálni hozzá, csak ne legyen kiiktatva, és egy karral fékezve kezeli magának a gép – pont annyit fékez villannyal, mint amennyit tárcsafékkel is fékezne). Miért iktatná ki bárki is, hiszen semmi plusz kezelést nem igényel az alapszintű üzemmódja (egy karral fékezel, és pont annyi fékerővel fékez villannyal, mint amennyivel fékeznek a kocsik levegősen). Persze ekkor a kocsiban úgy tűnhet, hogy nem használja, de attól az még fékez villannyal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!