Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tolócsuklós buszok fékrendszere?

Tolócsuklós buszok fékrendszere?

Figyelt kérdés
Először a retarder lép „életbe” a motorfékkel együtt, majd az üzemi fék lép működésbe ezen buszoknál. A motornak nem megterhelő nagyon a motorfék üzemelése? Azért kérdem, mert a tolócsuklósok igen nagy hangot adnak ki, amikor visszakapcsolva fékeznek.

2016. júl. 6. 21:53
 1/1 anonim ***** válasza:
Nem megterhelő egyáltalán, a nagy hang csak attól van, hogy felugrik a fordulatszám, de a motor szinte semmilyen terhelést nem kap, nem kopik ettől. Egyébként nemcsak a tolócsuklósoknál kapcsol ilyen hirtelen vissza a váltó, hanem a szóló buszoknál is. Nem olyan nagy fordulatra ugrik fel a motor, mindössze 1500-as fordulatról van szó, ami nem sok még a buszmotoroknak sem, csak a nagy löket miatt hangos. Egyébként ezzel a kemény motorfékezéssel és retarder (inkább intarder az új automata buszoknál) azért jó, mert megtöbbszörözik a fékbetétek élettartamát, ami fenntartás szempontjából fontos, továbbá jelentősen csökken a fékpor mennyisége, ami elég káros sajnos, és így is a városok tele vannak vele, amiért főként a buszok a felelősek a nagy méretű fék miatt.
2016. júl. 7. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!