Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem közlekednek 9...

Miért nem közlekednek 9 kocsis MXa szerelvények pl. a szentendrei vonalon?

Figyelt kérdés
A peronok nyilván rövidek, de át lehetne építeni, cserébe a követési idő növelhető lenne, a HÉV-átjárók kevésbé lennének átjárhatatlanok a csúcsidőszakokban. Műszakilag egyébként megoldható lenne, azaz összekapcsolható és irányítható 3 kisegység.

2016. júl. 21. 17:09
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
94%

A HÉV-eket jóval többen használják, mint ahányan áthajtanak (vagy szeretnének áthajtani) a vasúti átjárókon. Miért kellene az utasoknak többet várni a nagyobb követési idő miatt?

Normális helyen a közösségi közlekedés előnyt élvez az egyéni közlekedéssel szemben.

2016. júl. 21. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
94%
Többek között azért, mert igen drága lenne átépíteni a végállomást, továbbá az ajtózáráshoz is külön személyzetre volna szükség.
2016. júl. 21. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Miért kellene külön személyzet? (És ha kell is, a kalauz miért nem jó erre a célra?)


Egyébként 5 perc helyett 8 perc követési idő szerintem bőven belefér. Az emberek többsége általában egy konkrét járattal megy, ahhoz igazítja magát, tehát valójában nem szobrozza végig a követési időt a megállóban.


Németországban pl. az S-Bahn ennél jóval ritkábban közlekedik.

2016. júl. 21. 19:56
 4/17 A kérdező kommentje:
Amúgy annyira nevetséges, hogy a közlekedési fejlesztéseknél mindig a drágasággal jönnek (pl. 5-ös metró, ami sok-sok ember életét tenné könnyebbé), de ki számolja ki, hogy mennyibe kerül a dugóban vagy vasúti átjárónál állni stb.? Ha az emberek gyorsabban jutnak A-ból B-be, az hasznára válik a gazdaságnak.
2016. júl. 21. 19:59
 5/17 anonim ***** válasza:
71%

Kalauz csak a Budapesten kívüli szakaszokon van a héven.


Egyébként egyrészt szerintem nem igazán lenne rá igény, másrészt nincs annyi szerelvény, amennyire szükség lenne ehhez a fajta üzemhez. Azonos kapacitás mellett pedig utasszemmel nézve kedvezőbb, ha rövidebb szerelvények közlekednek gyakrabban, mivel jobban elviszi a tömeget az állomásokról, és kevesebbet kell várakozni illetve gyalogolni a peronon.

2016. júl. 21. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
72%
Basszus, hasonlítsd már össze a H5 vonalán utazók számát a vonalat autóval vagy busszal keresztezők számával és utána indokold már meg, miért jó a ritkább közlekedés révén kiszúrni jóval több emberrel, mint akinek hasznot hoznánk.
2016. júl. 21. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
Nézzétek már meg, hogy Németországban milyen hosszú S-Bahn-szerelvények és milyen időközönként közlekednek. Ha az nem jó, akkor biztosan ők a hülyék, mi pedig az okosak. Jah, mégsem. Csak itt inkább kicsesznek az autósokkal, buszon utazókkal, mint csináljanak valamit, ami pénzbe kerül.
2016. júl. 22. 00:14
 8/17 darujev ***** válasza:
84%

Basszus, szóval véletlenül van egy HÉV vonalunk, ahol egész jó a járatsűrűség és még utas is van, de milyen jó lenne ritkítani.. Dobd be ezt az ötletet reggel a HÉVen, szeretni fognak.

Német példát sokmindenre lehet hozni, de, hogy pont az elavult infrastruktúrájú, elavult járműparkú HÉV vonalakat építsük át milliárdokért azért, hogy ritkíthassuk.. Gyönyörű elképzelés, akár Tarlós úr tanácsadója is lehetnél, neki vannak hasonlóan "haladó", korszellemnek "megfelelő" elképzelései..

2016. júl. 22. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
55%
Azért az S-bahn-t szerintem ne hasonlítsuk a hévekhez. Az S-bahn alapvetően a nagyon távoli elővárosokból hozza be az utasokat, 80-100 km/h-s átlagsebességgel. A hévet, különösen az általad említett Szentendrei vonalat elsősorban a városon belüli közlekedésre használják, ezért is indokolt a gyakoribb járatkövetés. Illetve az S-bahn belsőbb szakaszain több járat is közlekedik ugyanazon a vonalon, ezzel a csúcsidőben 3-5 perces követést létrehozva.
2016. júl. 22. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
72%

Nincs értelme egy hosszú járműnek!



Bár reggelente nem látom a Szentendrei HÉV-et, de ahogy hétvégén "kinéz", a 2-es metróból, a villamosokból és a vonatokból kiindulva a HÉV-en kifelé az első és a Batthyány tér felé is az 1. kocsiban nyomorog az utasok nagy %-a.


Inkább állnak az emberek egymás hegyén-hátán, egymás intim szférájában, mozdulni se nagyon tudnak, akár 20-30-40 perces utazások alatt olvasni, tanulni, telefonozni, rejtvényt fejteni se tudnak. Mert nem akarnak fél percet veszteni vagy 50 méterrel többet gyalogolni (amúgy is az emberek nagy része mozgáshiányos) azért, hogy élőlényhez méltó körülmények között utazzon és utazás közben is pihenhetne...


A 9 kocsis HÉV-ek utolsó 3-4 kocsija nagyon alacsony kihasználtsággal közlekedne, ellenben a járatritkítás hatására az első 1-2 kocsiban még nagyobb zsúfoltság...

2016. júl. 23. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!