Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért építettek a metrónak...

Miért építettek a metrónak föld feletti szakaszt?

Figyelt kérdés

2016. okt. 9. 19:40
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert ott nem zavarja a forgalmat és így olcsóbban kijött.
2016. okt. 9. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert nem attól metró, hogy a föd alatt megy! :)
2016. okt. 9. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert az a környék akkor még nem volt ennyire beépítve, a javítóbázist is egyszerűbb a föld felé építeni, mint alá, illetve azokon a szakaszokon az egységnyi hossz kivitelezési ára nagyságrendekkel kisebb, mint a föld alatti szakaszoké.


Az ilyen kombinált építési módú szakaszok javítják megtérülési mutatókat is, gyorsabb az utasforgalom.. gondolj bele, mi lenne, ha a 3-as metró terv szerint végig megépül.

2016. okt. 9. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Az sem utolsó szempont, hogy egy járműtelepet sokkal egyszerűbb a felszínre építeni, mint mondjuk a föld alá, arról nem is beszélve, hogy sokkal olcsóbb is.

Egyébként ez magyar sajátosság, hogy azt hisszük a metró attól metró, mert föld alatt megy végig. Meg lehet nézni a londoni metrókat, ott is amelyik a külvárosok felé megy, az az útpálya nagy részén a felszínen megy (kb mint nálunk a HÉV).

2016. okt. 9. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 darujev ***** válasza:
97%
Előző: Még Londonig se kell menni, elég Bécsig. Ott aztán minden van ami megdönti sokak elképzelését, hogy a metrót az határozza meg, hogy kék (újabban fehér) és a föld alatt megy :)
2016. okt. 10. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 darujev ***** válasza:
100%

Kérdező: Visszakérdezek :)

A Határ út és Köki közt, gyakorlatilag a senki földjén megy a metró felszíni szakasza. Egy erdőn át, majd vasút mentén. Lakóépület amit zavarna nincs. Minek jóval nagyobb munkával és anyagi ráfordítással járó kéregvezetést tovább vinni itt?

Pillangó-Örs: Forgalmas Kerepesi út, a metró átadása előtt a házak közvetlen szomszédságában robogott a HÉV a Keletiig.. plusz, ez akkoriban még igencsak senkiföldje hangulatú vidék. Az Örsön a nagy panelrengeteg még nem létezik, igazából az Örs mint csomópont se nagyon. Miért is vitték volna föld alá? (Ha, egyszer, valaha.. összekötnék a gödöllői vonallal, akkor persze ezt a föld alatt lehetne csak megtenni az Örsnél, de az más téma.)

Még egy jelentős indok ami elhangott, a járműtelep kérdése, bár látjuk azt meg lehet oldani úgy is mint Kelenföldön. A telep a felszínen a vasút mellett, és egy rövid összekötő vágányon mennek le a szerelvények. A fent említett helyeken azonban ez nem volt indokolt..

Nem tudom, tudod-e, ha a hármas metró tovább épült volna már Káposztásra, akkor Rákospalota-Újpest vasútállomás után az is a felszínen haladna, egészen pontosan a 12-14-es villamos elágazása utáni pár száz méteres rész, az Atlétikai stadion megállóval pár éve megáldott szakasz az a metrónak épült eredendően.. műholdképen megnézve elég jól látszik, hol lenne az északi járműtelep a lekótelep mellett. Arról nem is beszélve, hogy a lakótelep egyik utcáját Járműtelep utcának hívják :)

Szóval nem az az érdekes, hogy mélyvezetés, kéregvezetés, felszín, vagy magasvezetés, sokkal inkább az a metró egyik fő ismérve, hogy a városi közlekedéstől függetlenülül tud haladni.

2016. okt. 10. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Ká.Pé válasza:
45%
Mert valahogy le kell juttatni a szerelvényeket is.
2016. okt. 13. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
100%
Csak következtetek.A földalatti szakaszat a városközpontokban építették ahol nagy volt a beépitett vagy beépithető drága ingatlan és zsúfolt volt a felszíni közlekedés és mégis szükség volt gyorsan egyik helyről a másikra jutni.A gyors közlekedés viszont a belvárostól távol levőket is megilleti itt viszont már nem szükségszerű a drága földalatti munkával építeni hiszen ritkábban lakott és gyérebb a közlekedés.Talán ezért van felszíni szakasz.Bár régebben el tudom képzelni hogy a látvány is közre játszott.Lásd a régi főldalatti városligeti szakaszát ami szintén a felszínen ment a régi végállomása felé.
2016. okt. 15. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert föld alá építeni drága, ezért csak ott szokás, ahol feltétlenül szükséges. S a metró nem attól metró, hogy föld alatti, hanem attól, hogy városi (gyors)vasút (metropolitan railway)
2016. okt. 16. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!