Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a BKV-nak új Modulo buszokr...

Ha a BKV-nak új Modulo buszokra meg Karsan ATAK buszokra van pénze az M3-as metróra miért nincs? (Bővebben)

Figyelt kérdés

Lássuk csak...

A jó kis Volvo 7900A Hybridek helyett bérelnek szinten aluli Conectokat...

Remek Alstom szerelvények futnak az M2-es és M4-es vonalakon...

A HÉV-vel nem lehet gondjuk, mert más cégé lett.. persze baj az nekik lesz vele majd.

-Vannak új PKD alapú Modulo M108D-k.

20 db Medio Electric.

X mennyiségű CAF

Felújított metróvonal új kocsikkal...

stb...

Egy M3-as metróra miért nincs pénz?

Az rémes lesz, ha a régi 435-ösökkel pótolják majd..



#BKV #metró #busz #villamos #felújítás #M3-mas metró #Volánbusz Zrt.
2016. okt. 29. 22:47
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Hűha. Lássuk.

A buszok beszerzése EU-s támogatásból történik, ott pedig a pénzt buszra adják, nem wellness hétvégére és metróra.

A buszbeszerzés a metrófelújítás tök más pénzügyi nagyságrend. Nem lehet egymáshoz mérni őket. Ha 1 deka buszt sem vettek volna, az sem mozdította volna elő érdemben a metrófelújítás ügyét.


Külön felháborító, hogy a Conectókat leszólod (indokolhatnád)

435-ösökkel aligha fognak pótolni, mert kb 15 van még forgalomban, az meg édeskevés.


A miért nincs pénz egy pökhendi kérdés. Hiányzik belőle a józan belátás, hogy Te nem értesz a finanszírozással kapcsolatos ügyekhez. Nem vetted a fáradságot, hogy utánanézz, hanem idejössz, és kinyilatkoztatod, hogy "mé'nincs rá pénz"

Sajnálom.

2016. okt. 29. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
43%

Mindig arra van pénz, amiből az illetékesek a legtöbbet le tudják nyúlni. Ez már csak így működik.


Amíg csak BKV-zol, fel sem tűnik, hogy az is rémes, amikor épp jól működik. Ha megteheted, próbáld ki a motorozást. Én bő egy éve, a metrófelújítás első hírére ültem motorra, most már sosem ülnék vissza tömegközlekedésre. (Pedig én szerettem a hármas metrót, úgy, ahogy van.)

2016. okt. 29. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Hogy a conecto észre vettem rosszabb minőségű mint a citaro vagy a volvo.

Egyik nap vmelyik conectonak nyikorgott az ajtaja pl..

Első amúgy meg legyek en a rossz h nem ertek az ilyen penzugyekhez...

Na mindegy

2016. okt. 30. 17:01
 4/6 darujev ***** válasza:
100%

A hibrid Volvók a T&J Busz Projekt Kft. 'zászlaja' alatt futottak, akik a BKK egyik szolgáltatója voltak, majd offshore háttér miatt bukták a szerződésüket.

20 elektromos Modulo azért van, mert a gyártónak haver a fejlesztési miniszter ezért az állam adott pénzt, hogy tessék, vegyetek 20 ilyen buszt.

Az X mennyiségű CAF árának 99%-át az EU, a maradékot a főváros fizette.

Látod, rögtön árnyaltabb a kép.

Egy alap igazság van: a BKV-nak arra van pénze amire tulajdonosa a főváros ad neki. Illetve abból amiért mint a BKK (szintén fővárosi cég) szolgáltatója megdolgozik. Vagy amire sikerül a fővárosi önrész mellé EU-s támogatást kapni. De mondok jobbat, a főváros meg csak addig tud nyújtózkodni ameddig tart a kerete.. és mivel saját forrásai végesek, ezért sok esetben az állami szerepvállalás/kezesség is kell, hogy legyen pénz/hitel.


A hármas metró mostani története az egész ország kórképe és szégyene. A vonal egymaga az egész ország vasúthálózatánál nagyobb forgalmat bonyolít nap mint nap, mégis politikai játszmák miatt hagyják a végsőkig lepusztulni. A felújítás műszaki tartalma a mai napig nem végleges, miközben egy vonal felújítása, főleg ha a karbantartás minimál szinten zajlik évtizedekig, azért elég jól tervezhetően eljön egyszer. EU-s pénzt egy ilyen projektre ahol érdemben nem fejlesztünk (akadálymentesítés, vonalhosszabbítás, hasonlók amin spórolni lehet) nem könnyű már kisírni és ne legyenek illúzióink, EU-s finanszírozás nélkül nem sok közlekedési fejlesztés történt az elmúlt 10 évben. A költségek magasak, hiába egyre fapadosabbak a tervek... Amivel viszont a sajtó tele van az nem is ez. Egy sokkal sokkal pitiánerebb kérdés (az egész projekthez képest). 150 darab busz a pótlásra... miközben, egy másik kérdésnél írtam, a fővárosba most vagy 500 új alacsonypadlós buszra akár tegnapra szükség lenne az Ikarusok, a használt buszok vagy az elöregedő 150 csuklós Volvó kiváltására.

Visszatérve: A Solaris nyertes 75 darabos tenderében 87,5 milliós ajánlatuk volt, durván nézve tehát 13 milliárd forint a 150 busz. A nyertes tenderek megvoltak, már jöhetnének is a buszok. De nem, megindult a karate a főváros és az állam, ezeken belül is különböző érdekcsoportok közt,röviden azért, hogy kinek a haverja viheti el a bulit.

Az idő megy, a metró pótlása nem kezdődik aztán két szék közé a földre huppanunk mi, hétköznapi utasok.

Amúgy meg pénz arra van amire csak akarják, hogy jusson... mint látjuk, ha szertenézünk az országban.

2016. okt. 30. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Utolsó valaszolónak pedig meg külön a sok kiegészítést.
2016. okt. 31. 01:49
 6/6 Alex Fly ***** válasza:
Még egy kiegészítés: a fejlesztések nagy része EU forrásból történik. Ez nem úgy megy, hogy az EU csak úgy osztogatja a milliárdokat, konkrétan meghatározott célra és feltételek mellett adja ezeket és ellenőrzi azok felhasználását. Ha nem a feltételeknek megfelelen lettek felhasználva, akkor egyrészt nem túl valószínű, hogy a következő pályázatra is kiutalja a kért összeget, másrészt joga van ahhoz, hogy megkövetelje a kijavítást, súlyosabb esetben kötelességszegési eljárást indítsin illetve visszakövetelheti a támogatást. A BKK több esetben kapott már EU forrásokat, amelyeket nem a feltételeknek megfelelően használt feln vagy éppen nem teljesítette a vállalt kötelezettségeit. Jelenleg ott tartunk, hogy emiatt nem kapott EU támogatást a hármas metro felújítására. Enélkül viszont igen nehéz a szükséges összeget előteremteni.
2016. okt. 31. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!