Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem esik le a vonat a...

Miért nem esik le a vonat a sínről?

Figyelt kérdés

És ha kanyarodik a sín vagy átmegy egy másik sínre, miért nem siklik ki? Kormányoz a vezető?

8F


2010. ápr. 30. 16:52
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Amikor legközelebb vonatot látsz nézd meg a kerekét és rájössz, de a játékboltban kapható modell vasút kereke is elárulja neked a titkot.
2010. ápr. 30. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Első, LOL. Teljesen igaz. Nem az a baj különben, hogy maguktól értetődő dolgokat kérdeznek egyesek, hanem az, hogy meg sem nézik a kérdés tárgyát, egy kicsit sem gondolkodnak, nem használják a tudást, ami elvileg beléjük csöpögött életük során. [link]


A kérdezőnek: azon felül, amit az első mondott, még egy érdekesség: a sínpálya síkját "bedöntik" a kanyar ívének, és a kanyarban szokásos/engedélyezett sebességnek megfelelő szöggel. Így elérik, hogy a vonat a kanyarban is a sínkoronára merőleges erővel hasson a sínre. Ezt tapasztalhatod pl. a 120-as vonalon Szolnok felé Budapesttől nem messze, vagy a 3-as metróban Újpest Városkapu előtt és után, ha megáll a vonat/metró a kanyarban. (Érezhetően "ferde a talaj".)

2010. ápr. 30. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ja mondjuk ha 8 éves a srác, akkor visszaszívtam.


A kerék pereme a lényeg, tehát

| | | |

--| |--

SS SS

alakú a cucc. A vonalkák a kerekek keresztmetszetben, a SS a sínek akar lenni (értelemszerűen köztük van a vonat.) A kerekek belső felén egy nagyobb, a külső felén egy kisebb (esetleg semekkora) perem van, ami alkalmas arra, hogy ha oldalirányú erő ébred (kanyarban, oldalszéltől, stb.). (A rajzon a külső peremet nem tüntettem fel.) A perem persze nem lehet akármekkora a súrlódás miatt, és nem is csodaszer. Ha a kerék bármiért deformálódik (pl. túlfékezés miatt blokkol, csúszik a sínen, és egy darabon megkopik, "lesíkul"), könnyen lehet az a következmény, hogy leugrik a kocsi. Volt is egy ilyen baleset nemrég, szerencsére nem lett belőle tragédia, mert a szerelvény nem szakadt szét, és a kocsi előtti és utáni kocsik a sínpár vonalában tartották a kisiklottat - így az csak a pályát tette tönkre ~2km hosszan.

2010. ápr. 30. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
mer sok spenótot eszik
2010. ápr. 30. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Puff. Hát az ábra sz@r lett. Kiszűrte a rendszer a szóközöket, amivel beállítottam a távolságokat. :(
2010. ápr. 30. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszike!
2010. ápr. 30. 17:34
 7/10 anonim ***** válasza:
91%
az egyik sínról a másikra a "váltó" teszi át, aminek az a feladata, hogy pontosan oda illessze a másik sínt, ahonnan át tud menni a vonat, minden gond nélkül. A vonat kerekei nem tipikus "kerekek", hanem kis mélyedés van a közepükön, ami pontosan a sínhez illeszkedik- ezért nem esik le ;)
2010. ápr. 30. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
*jobban írva perem, ahogy írta vki nagyon jól. De látnod kellene, mert nehéz elmagyarázni. De az a lényeg, hogy ezzel "tapad" rá a kerék, és rajtamarad.
2010. ápr. 30. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
2010. ápr. 30. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
77%
de cuki..............:)
2010. júl. 1. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!