Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most hogy átvette a MÁV a...

Most hogy átvette a MÁV a HÉV-et nem lesz olcsóbb a HÉV jegy Budapesten?

Figyelt kérdés
Arra gondolok itt, hogy a MÁV vonalain távolság alapján kell fizetni a jegyért. A HÉV vonalak belső végállomásaitól Budapest közigazgatási határa 10 kilométeren belül van. Így elvileg 250 forintba kellene kerülni egy jegynek. A Volánbusz járatain is így van Budapesten belül.

2016. dec. 2. 09:08
 1/7 anonim ***** válasza:
49%

Nem tartom valószínűnek. A tömegközlekedés mindenhol ráfizetéses. A jegyek fajtái és árai politikai döntés kérdése. A városon belül jelenleg a BKK jegyei és bérletei érvényesek, csak Budapest területén van spéci HÉV jegy és bérlet.

Sok olyan ember panaszkodik a pestiekre, aki kívülről utazik, hogy túl sokan szállnak fel a városon belül, s zsúfoltság alakulna ki. Nem növelné ezt még jobban az olcsóbb jegy?

2016. dec. 2. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
49%
Láttál már olyat ebben az országban hogy valamelyik tömegközlekedési vállalat csökkentette volna az árait? Én még nem.
2016. dec. 2. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Mondjuk a Csepeli HÉV el sem hagyja Budapestet még is a MÁV üzemelteti. Pedig egyértelmű, hogy azt Budapestnek kellene finanszírozni.
2016. dec. 2. 09:35
 4/7 A kérdező kommentje:
A Volánbusszal utazók is morognak, hogy BKK bérlettel Budapesten belül fel szállni a buszra. A 690-es járaton saját fülemmel hallottam már többször is.
2016. dec. 2. 09:41
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Ebből is az látszik, hogy mennyire fontos még mindig az a piros vonal ott a térképen, ami Budapest határát jelöli. Tulajdonképpen már évtizedekkel ezelőtt be kellett volna látni, hogy az elővárosi közlekedés finanszírozása EGYSZERRE állami és önkormanyzati feladat, amit Budapest esetén régiós szinten kellene koordinálni, lehetőleg egy szervezetben a fővárosi helyi közlekedés koordinálasával. Az, hogy ki a szolgáltató, az mindegy e szempontból.


Ami a jegyárakat illeti, az utasok erdeke az egységes díjszabás volna. Ezért a helyi es helyközi díjszabas helyett egy regionálisan egységes árazasra volna szükség. Ebbe pedig eleve az sem fér bele, hogy mondjuk Kőbanya-Kispest es Ferihegy vasútállomas között az egyik szolgáltató 250 Ft-ért visz, a masik meg 350-450 Ft-ért. De ugyanez van HEV-vel is, Örs vezer tere - Cinkota közt 350 Ft a viteldíj a BHÉV járatán, 250 a Volanbuszén. Nyilvám ezt kellenr egységessé tenni. Ez persze a konkrét esetben az emelés felé hat, de általánossagban az utasok többsége az atjárhatósag és rugalmasság miatt időt és pénzt nyerne.

2016. dec. 2. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
93%

Nem lesz.

Azt az egyszerű tényt kellene felismerni, hogy a MÁV is csak egy szolgáltatója, kereskedelmi szóval élve "beszállítója" a BKK-nak. Mint például az Arriva és a BKV. A díjszabás a BKK hatásköre és nem a MÁV-é, mert ez esetben a jegy- és bérletvásárláskor nem a MÁV-val szerződsz, hanem a BKK-val. Tehát ha Józsi bácsi tejgazdaságát, leváltja a más gazdálkodást követő Pista bácsi tejgazdasága, akkor nem lesz olcsóbb a Riska tej a Tescóban.

2016. dec. 2. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
előző: wikipedia szerint az NFM a megrendelő, nem a BKK. A BKK mint utazásszervező van jelen. Szóval szerintem is olcsóbbnak kellene lennie a HÉV-jegynek elvileg. Gyakorlatilag kiügyeskedték, hogy ne legyen így.
2017. jan. 18. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!