Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A kalauz megbüntethet úgy,...

A kalauz megbüntethet úgy, hogy zárva volt a jegypénztár ahol felszálltunk?

Figyelt kérdés

Jött hozzánk a kaller, hogy kéri a menetjegyeinket mi mondtuk, hogy nincs. Ő erre közölte, hogy akkor 2000+menetjegy, mire mi nyilván felháborodtunk, este fél 9 volt, nem volt nyitva jegypénztár, hogyan kellett volna jegyet szülnünk? Megkérdzetük ezt tőle is, ő csak hajtotta a magáét, hogy akkor hamarabb kellett volna jegyet venni meg ilyenek, aztán közölte, h kéri a papírjainkat mert rendőrségi eljárás lesz szándékos bliccelés miatt és 10000 forintot kell fizetnünk (egyébként 3 megállót kellett mennünk). Aztán ott telefonált, a személyinkről beolvasott valakinek számsorozatokat aztán leszállított ahol amúgy is le kellett volna szállnunk. Lent megkérdeztem tőle újra, hogyan és hol kéne jegyet venni akkor ha már zárva vannak a pénztárok, erre azt mondta: "nem kell bliccelni"

Csak játszotta az agyát és a feltehetőleg szánalmas életét próbálta 2 gyereken levezetni vagy erre tényleg joga van?



2017. ápr. 23. 12:32
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%

Hát én 17 éve vonatozom, és a zárva volt egy jegypénztár, akkor csak visszakérdezett a kalauz, hogy nahát, zárva volt?

Még ha napközben, akkor is. Összevissza vannak nyitva mifelénk a pénztárak.

Egyszer nem büntettek meg emiatt, de gondolom le tudná azonnal kérdezni a pénztárat, nyitva van-e.

Ha igen, akkor jogos a büntetés!

2017. ápr. 23. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Hát épp ezaz, volt már velem is ilyen napközben, a kaller megnézte, h tényleg zárva volt-e ott és akkor ahol felszálltam, látta, hogy igen, úgyhogy kiadta nekem a sima diákjegyet.

De ez a pali nem csinált semmit, meg se nézte és ezen a környéken az összes pénztár már zárva van ilyenkor

2017. ápr. 23. 12:46
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha a pénztár tényleg zárva volt, írj egy panaszlevelet a MÁV-nak. Postán, nem e-mail-ben. Pontos hely és időpont megjelölésével. Ha amit írsz valós, max a menetdíjat fogják kérni, meg a kalauzt alfelen billentik. Elég gyakran vonatozom, de zárva tartó pénztárnál, még mindíg simán adott jegyet a kalauz.
2017. ápr. 23. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
98%
Szerintem csak le akart húzni, jól tettétek hogy leszálltatok. Ez a 2000 forint erősen kamuszagú, a pótdíj ennek minimum a duplája, erős a gyanúm hogy az a 2000 ment volna a zsebébe... A Camponánál sincs pl jegypénztár (legalábbis régebben nem volt), ha jött a kaller megmondtuk, hogy Campinál szálltunk fel, kérünk jegyet, adott és annyi. Az ilyen köcsög lehúzós kallert fel kell nyomni a MÁVnál.
2017. ápr. 23. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
97%

Ez így tényleg nem a normális eljárás.


Amennyiben az utas olyan helyen száll fel a vonatra ahol menetjegyvásárlásra nem volt lehetőség ,( pl. nincs pénztár,vagy már nem volt nyitva az adott vonat indulása előtt,jegy autómata nincs ) ,ebben az esetben a vonaton a jegyvizsgálótól lehet jegyet venni és pótdíj nélkül adja ki a menetjegyet. Tehát annyit kell érte fizetni amennyit,a pénztárban kellett volna.


Ha az állomáson van jegykiadás ,vagy esetleg már nincs jegykiadás de jegy autómata van ,ez esetben már a szabály kimondja nekik,hogy 2.600 ft pótdíjjal kell kiadni a menetjegyet.

2017. ápr. 23. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
98%

MÁV-START VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETSZABÁLYZATA

„6.2.7. A kalauz nélkül közlekedő – a menetrendben KN-jelzéssel megjelölt – vonatok kivételével az első jegyvizsgálatkor a vonaton pótdíj megfizetése nélkül válthat a teljes utazási viszonylatra menetjegyet:

a) az utas, ha a felszállási állomáson nincs menetjegykiadás, a menetjegykiadás szünetel,”

[link]


Ha felszálláskor nem volt sem nyitvatartó pénztár, sem működő jegyautomata, akkor jogosulatlan a pótdíjazás is és a leszállítás is, mivel nem kalauz nélküli vonat volt.


Ha panaszt tesztek, akkor a pótdíjazás időpontjából látszik, hogy nyitva volt e a pénztár, illetve, tudható, hogy volt-e jegyautomata.

Panaszt lehet tenni:

- levélben: MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.

- Faxon: 06 (1) 511 2093

- E-mailben: eszrevetel@mav-start.hu


Akkor van pechetek, ha hivatalosan nyitva kellett volna lennie a jegypénztárnak, csak éppen „szökésben" volt a pénztáros. Akkor nem egyszerű bizonyítaniotok, hogy nem volt jegykiadás.

2017. ápr. 23. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

2.000 ft pótdíj nincs.


2.600 ft a pótdíj,de csak akkor,ha úgy szálltál volna fel a vonatra ,hogy volt nyitva tartó pénztár és nem ott vetted meg a jegyet. Vagy,ha zárva is volt de autómata van.


De mondom. Ha zárva volt,nem volt autómata akkor annyi a jegy a kalauznál mint amennyi a pénztárban lett volna.


Ezt minden kalauz tudja.


Nem tudom milyen kalauzzal találkoztál te...

2017. ápr. 23. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 Beviz Elek ***** válasza:
23%

A kalauznak is ilyen stílusban adtátok elő? Abban az esetben ő is panaszt tehetne nálatok hogy a szülők nem voltak képesek megnevelni :D


A kérdésre válaszolva: ha nincs lehetőségetek jegyet venni az állomáson, akkor pótdíj nélkül ő kell adjon

2017. ápr. 23. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
25%
Ma már mindenkinek van kamerás mobilja, én felvenném hogy nincs bent senki a jegypénztárban (amikor amúgy nyitva lenne). Nyilván nem perdöntő, de jobb mint a semmi.
2017. ápr. 23. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Nem, nem ilyen stílusban adtuk elő nyilván, bár megérdemelte volna a csóka. Előbb néztem meg, 17:30-kor zárt a jegypénztár és 06:00-kor nyitott legközelebb mi pedig a 20:38-as vonattal mentünk.
2017. ápr. 23. 13:22
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!