Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi az oka, hogy nem mindig...

Mi az oka, hogy nem mindig azzal a mozdonnyal megy vissza a vezér?

Figyelt kérdés

Úgy tudom mostmár beosztott mozdony nincs,hanem egy v43 egyik nap záhonyi vonatot visz de lehet már másnap szombethelyit visz.


Van amikor ugyanazzal a mozdonnal megy vissza a mozdonyvezető amelyel megérkezett de van elég gyakran,hogy másikra űl át és másikkal kell visszafelé mennie.


Ezt úgy értem,hogy pl. Nyíregyházáról felmegy egy vezér kör ic-vel a keleti pu-ra,vissza is kör ic vonatot visz ugyan azon az útvonalon ahol felment a keletibe ,de már másik mozdonnyal. Ami mozdonnyal felment a keletibe arról leszáll,mert egy olyan mozdonyvezető száll fel rá aki pl. Pécsre visz majd vonatot és akkor a mozdony Nyíregyházáról estére lekeveredik Pécsre. De hallottam olyat,hogy Békéscsabai mv felment Pestig és miskolci mv-nek adta át a mozdonyt aki miskolci vonatra állt vele rá és vitte Miskolcra a vonatot a Békéscsabai vezér pedig egy Szombathelyről érkező mozdonyra űlt rá a vezért leváltotta és úgy ment vissza Békéscsabára.


Mi az oka ,hogy ennyire keverednek a mozdonyok az országban össze vissza és,hogy nem ugyanazzal a mozdonnyal megy vissza egy vezér amivel a célállomásra ment?


Ezelőtt 10 évvel még nem így volt.


Elég bonyolult a kérdésem,de akik a mozdonyokhoz , vasúthoz értenek tudják,hogy mit kérdezek.


Köszi előre is a válaszokat.



2017. ápr. 26. 18:08
 1/4 anonim ***** válasza:
Talán a körül járást akarják megspórólni? Forgalom miatt, főleg a nagy állomasokon nagy gond tud lenni egy körül járás... igy csak a vezernek kell átülni...
2017. ápr. 26. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Valószínűleg így gazdaságilag hatékonyabban jön ki valamilyen okból. 10 éve még nem feltétlen álltak rendelkezésre rendszerek amik ezt kezelni tudták és bonyolult lett volna. Most, hogy már vannak ki is használják.
2017. ápr. 26. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Első, ezzel nem a körüljárást spórolják meg, hiszen a mozdonyvezető egyébként sem rögtön fordul vissza, tehát csak a szerelvény (a kocsik) fordul azonnal vissza, a mozdony sohasem. Ha ugyanazzal a mozdonnyal továbbítana visszafelé is vonatot, az úgyis másik szerelvény lenne (tehát tolatási mozgással kiáll valahová, majd amikor bejött a szerelvény, a végére rá). Ebben spórolni nem lehet, mert nem arról van szó, hogy egy másik mozdonyt hoznak a végére, majd arra átül a mozdonyvezető. Ilyen nincs, munkaközi szünet stb.


Az ok az, hogy eltér a mozdonyforduló és a személyzeti forduló. Minden mozdonynak van egy fordulóterve, és ez gyakran nem egyezik a mozdonyvezető aktuális szolgálatával. Azaz már előre tudni lehet x időre, hogy az adott mozdony milyen vonatokra kell majd. Ha pont egyezik azokkal a vonatokkal, amit a mozdonyvezető is továbbít egymás után, akkor ez csak egy plusz, de ma már nem szempont.

2017. ápr. 27. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Azt is tegyük hozzá, hogy így jóval rugalmasabb forgalomszervezésre van lehetőség, főleg forgalmi zavarok esetén hiszen ha be is ragad egy gép valahol forgalmi okból, magát a szemèlyzetet át lehet irányítani más vonatra. Ráadásul a mozdony megengedett leghosszabb "munkaideje" eltér a személyzetétől, magyarán egy mozdony nem feltétlenül kell, hogy leáll jön csak azért, mert a személyzet munkaidejébe már nem fér bele egy adott vonat továbbítása. És akkor még a normál üzem során is ott van az előny, hogy hosszabb útvonalakon lehet váltani mozdonycsere nélkül. Mindez beosztott gépek esetén jóval macerásabb volt. Márpedig ma már kevésbé karbantartás-igényesek és jóval sztenderdizáltabbak a mozdonyok, mint a gőzöskorszakban, amikor még menet közben is gyakran akadt bütykölnivaló és egy-egy sorozat gépei között is adódtak viszonylag nagy különbségek.
2017. ápr. 27. 05:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!