Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Traxx mozdonyt miért raknak...

Traxx mozdonyt miért raknak három kocsis intercityre?

Figyelt kérdés

Valamelyik nap a Budapesttől Miskolcig közlekedő három kocsis ic-re traxxot raktak de nem véletlen,mert azt az ic-t minden nap traxx viszi. Csak egy helyen áll meg Miskolcig.


Azt megértem,hogy van olyan sebesvonata Bp-Záhony között ami 6 kocsis és szintén minden nap traxx hordja valamint Záhony-Cegléd személyvonatokon is van traxx amik 3-4 kocsikból állnak. Ezek Záhonytól Ceglédig mindenhol megállnak,a sebes is megáll szinte mindenhol. Ezeken megértem,hogy traxxok vannak néhány vonaton.

Ugyanis nem részletezem,aki otthon van a mozdony témában tudja,hogy miért jó sűrűn megálló vonatra traxxot rakni mint ic-re.


Mozdonyvezető barátomat kérdeztem,hogy miért raknak 3 kocsis ic-re traxxot és nem tudta megmondani,hogy miért,csak mosolyogva a mutatóújjával a fejére koppintott és mondta,hogy "okostojások". Azt mondta,hogy nem lehet megfejteni,hogy miért ,ugyanis a máv sokmindent fordítva csinál. Szóval nem tudja ő sem.


Aki tényleg tudja. Miért van az,hogy ic-re traxxot raknak ami ritkán áll meg?

Vagy már nem számít az energiatakarékosság?



2017. aug. 31. 10:30
 1/3 anonim ***** válasza:
0%

Pont annyi értelme van, mint a Balaton északi oldalán járó szerelvényeknek Fehérváron mozdonyt cserélni.

Pont annyi értelme van, mint Siófokra júlisban hétvégén 1 óránként járatni vonatot pestről

2017. aug. 31. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Nèzd, a vasúton az üzemeltetési költségek döntő többsége fix költség. Ilyen a jármű, mint termelőeszköz beszerzésének a költsége. Azt a tőkét, amit belefektetsz egy mozdonyba, minèl nagyobb megtérülésű tevékenységbe szeretnéd fektetni. Ha az a mozdony épp nem tudna nehéz szénvonatot vontatni, mert nincs nehéz szénvonat az adott időben a környéken, akkor bizony háromkocsis IC-t kell vele vontatni, mert még úgy is bevételt termel, ellentétben azzal, ha egész nap rohad a kihúzón, szénvonatra várva. És ne feledd, itt a bevétel az nem csak a jegyárbevétel, hanem az állami támogatás is.
2017. aug. 31. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
És még azt a három kocsit is gazdaságosabban továbbítja, mint tenné azt egy Szili. (nem tudom, használható-e az itthoni elektromos hálózaton a visszatáplálós fékezés, nem vagyok vezér, de majd ha erre jár egy, akkor megmondja.
2017. aug. 31. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!