Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A történelemben nincsen "ha",...

A történelemben nincsen "ha", de játsszunk el a gondolattal egy kicsit! Mit gondoltok, milyen lenne Budapest infrastruktúrája, ha 1945 után a kapitalista táborhoz csatlakozhatott volna az ország?

Figyelt kérdés
Milyen tömegközlekedési nagyberuházások valósulhattak volna meg? Milyen metróvonalak épülhettek volna ki? Hány híd lehetne most a fővárosban? Mennyivel lenne másabb a városszövet?
2018. jan. 9. 22:10
 1/9 A jó édes ***** válasza:
100%

Szerintem majdnem ugyanilyen. Talán kicsit kevesebb villamos lenne és +1 észak-déli metróvonal, de a közösségi közlekedés azon dolgok közé tartozik, amikben aligha tudott elhúzni a nyugat.

Ha nagyon vad gondolatokat akar beleszőni az ember - lehet, hogy az M0-t hamarabb elkezdik építeni és akár a Lágymányosi Híd most az M0 Duna-híd lenne, mert akkor még bentebb tudták volna hozni az autópályát, de új hidakat vagy grandiózus vasútvonalakat szerintem felesleges vizionálni, talán az autós áteresztő képesség kicsit nagyobb lenne, de metróban nagyon nem lennének előrébb, bicikliutakban sem, s valószínűleg a troli is ugyanúgy létezne.

2018. jan. 9. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Lehet rosszabb lenne ugyanis a kapitalizmus profit érdekelt vállalkozói már korábban neki álltak volna lebontani, hogy lakóparkokkal keressék magukat szarrá ahogy ma ezt meg is teszik.
2018. jan. 9. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
64%
Szerintem is sokkal rosszabb lenne, láthatjuk, hogy a fejlett kapitalizmusban milyen gyorsan halad egy metróvonal megépítése, vagy bármilyen más infrastruktúrás beruházás...
2018. jan. 10. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy kapitalista egy ország nem jelenti automatikusan, hogy rengeteg pénze is van, márpedig inkább ezen múlik az infrastruktúra fejlesztése. Például Magyarország lassan 30 éve kapitalista, mégis csórók vagyunk. Szerintem ha Magyarország úgymond nyugatra kerül, akkor kb Portugália vagy Írország szintjén lett volna gazdagság tekintetében, és például a csak kicsit kisebb Dublinban egy darab metró sincs.
2018. jan. 10. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ez olyan dolog, amit nem lehet egyértelműen megválaszolni. Valószínűleg nagyságrendileg ugyanilyen lenne, talán egy fokkal jobb.


Például valaki azt írja, kevesebb villamosvonal lenne. De ha megnézzük, a jelenlegi hálózatot is a "Keleti" vezetés és okosok barmolták szét, és mostanában kezd újra "rendszerként" működni az egész.


Autópályákat már a 30-40-es években vizionáltak, az akkori rendszernek is csak töredéke létezik. Metrónk is jobb lenne ha nem farokméregetésre meg lopásra használnák a vezetőink.

2018. jan. 10. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Összességében szerintem még az sem kellett volna, hogy 45-ig menjünk vissza. 90-től előttünk volt a lehetőség, hogy építsünk egy szabad, működő országot, ehelyett a "nagyok" kiárultak, szétloptak, tönkretettek mindent és 20-30 éve egy helyben toporgunk.
2018. jan. 10. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
52%

Szerintem ha a nyugattal is tartottunk volna, ezerszer jobb lenne a tömegközlekedésünk.

Lehet lenne több könnyűmetrónk; nekünk is lenne elővárosi vasút-HÉV-villamos-metró hibrid stadtbahn-unk. A külvárosból sok helyen feleannyi idő lenne bejutni, mint manapság.

Lehet kevesebb villamosvonal lenne, de nem váltókon 10-15, amúgy 50, hanem gyorsabb, nem ilyen indokolatlanul sűrű megállókiosztásokkal és a lámpa is a villamosnak kedvezne, pl érzékelné annak közeledtét.

Éééés lehet lenne egy Kelenföld-Nyugati nagyvasúti alagút, belváros alatt állomással/megállóhellyel.


A járműállomány és az utastájékoztatás nem mostanában kezdene csak felzárkózni, a jegyautomaták nem mostanában kezdenének elterjedni és legalább időalapú jegy lenne, ha e-jegy nem is.

2018. jan. 11. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy szerintem több metróvonal lenne, de azok nem olyanok lennének, mint ma a kettes vagy hármas, hanem inkább könnyűmetró, mint a kisföldalatti, persze nagyobb kapacitással. Ez a szovjet stílusú, ássunk le a Föld magjáig aztán mozgólépcsőzzünk 5 percig metró biztos nem lenne. Pl a hármas metrót mi a francért kellett mélyvezetésben építeni, amikor szinte végig széles sugárutak alatt halad? Biztos, hogy a 4-6-os és az 1-es villamosok vonalán is könnyűmetró lenne, az 1-esen akár magasvasút formájában. Az is valószínű, hogy a vasútvonalaknak nagyobb szerepe lenne városon belül. A Nyugati-Kelenföld alagútra nem vennék mérget, hogy meglenne, de egy S-Bahn-hoz hasonló rendszer biztos lenne, sokkal több állomással. A villamosvonalak egy részéből könnyűmetró lenne, a 4-6 és az 1-esen felül például még a budai hálózatból, de a teljesen kihasználatlan vonalak, mint a Mester utcai, meg lennének szüntetve (kivéve ha egy ilyen alternatív történelemben a ferencvárosi pu helyén felhőkarcolós üzleti negyed épülne, de most maradjunk csak a közlekedésnél).
2018. jan. 11. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
54%
Egyébként 7-es választ miért pontoztátok le?
2018. jan. 11. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!