Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van Magyarországon...

Miért van Magyarországon annyi felsővezeték szakadás?

Figyelt kérdés
Olvasgatja az ember az újságot, szinte minden nap van valahol valami durva késés felsővezeték szakadás miatt. Na most én nyugat Europában élek, itt is elég sok vonat közlekedik, ilyen mégsem történik soha sem. Ez hogy a bánatban lehet?
2018. júl. 28. 07:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
89%

A szakadások jó része általában az űrszelvény melletti fákról lehulló nagyobb ágak miatt következik be. Erre meg hivatalosan van szabály, hogy a pályától milyen közelségben lehet fa.


Más kérdés, hogy ezt nem igen tartják be az országban, csak akkor vágnak ki fát ha annak nagy része már a sínekre dőlt.

2018. júl. 28. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
64%
Megfelelő karbantartás hiánya.
2018. júl. 28. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
45%
A megfelelő üzemeltetes része az úgynevezett karbantartás. Ez TMK néven el is híresült a szoci éra alatt, csak a gyakorlatba nem sikerült átültetni. a "rendszerváltás" csak egyre romlik a helyzet. hullik szét minden az országban, csak akkor foltoznak meg valamit(út, vasút, épületek, járművek), ha már életveszélyes, vagy sok balesetet okozott.
2018. júl. 28. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
70%
Az űrszelvènybe ugyan nem lógnak fàj idehaza, de ahhoz túl közel egész erdők állnak és így már egy kis szél is elég a bajhoz. Maga a hálózat és a járművek áramszedői nincsenek vészesen rossz állapotban, inkább a fàk okoznak gondot.
2018. júl. 28. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
6%

Egyrészt nyugaton is történik ilyen, ennyire azért ne legyünk elvakultak.

Másrészt meg tényleg a karbantartás hiánya, illetve a nagyapáink idejéből ránkmaradt felsővezetékek okozzák ezt.

2018. júl. 28. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Hát.. én Svájcban élek, minden reggel illetve este vonattal járok munkába illetve haza. Nyilván itt is vannak néha késések, 2-3 perc párszor előfodrul, na de ilyen hogy órákat állnak a vonatok mint a Bálám szamara az kizárt.
2018. júl. 29. 08:31
 7/13 anonim ***** válasza:
57%
A késések csak kis hányadát adja itt is a szakadás. Inkább a vontatójárművek műszaki állapota ami sokszor a gondot okozza illetve a biztber hibák.
2018. júl. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
27%
Mert Nyugaton a kerítésről lecsorgó kolbászzsírral kenegetik a vezetékeket, és így jobban siklik az áramszedő.
2018. júl. 29. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
40%
Mert a MÁV-nál nem létezik olyan, hogy karbantartás. A vezetés és a dolgozók egyaránt szarnak rá, hogy mennyit késnek a vonatok.
2018. júl. 29. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
85%

Ha valaki nem ért hozzá, nem kötelező hülyeséget válaszolni.

A MÁV-nál dolgozom, nekem kell kikapcsolni a sorompókat akkor, amikor a felsővezeték karbantartását végzik, hogy a gép, amin állva dolgoznak, ne tartsa lecsukva a sorompót, amikor a közelben dolgoznak. Innen tudom, hogy milyen sokat dolgoznak a felsővezeték karbantartásán.


Előfordul pl., hogy az áramszedő törik el, és rántja magával a vezetéket. Vagy volt, hogy a cigányok (megfogták őket) az állomás végénél leszedték az utánhúzást végző öntöttvas súlyokat, ami miatt a vezeték belógott, szintén szakadás lett.

De 10-ből legalább 9 esetben vihar miatti fakidőlés, ágtörés az oka, ahogy már az első válaszban nagyon helyesen le lett írva.

Igazából sokkal nagyobb távolságot kellene famentesen tartani a sínek mellett, de erre nincs pénz, és a természetvédők miatt lehetőség se nagyon.

Svájc nem tagja az EU-nak, tehát ha ki akarják vágni a fákat, akkor kivágják. Mi nem tehetjük meg, mert itt EU-s előírások vannak. A váltókat se lehet miattuk ásványolajjal kenni már, hanem csak biokenőanyaggal, ami három nap alatt eltűnik.

A svájci vasutak történelmét nem ismerem, de úgy gondolom, ott előírták a famentesítést még akkor, amikor a természetvédők még nem dumálhattak bele, és azóta se foglalkozik senki azzal, hogy beerdősítsék a vasút közvetlen közelét.

2018. júl. 29. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!