Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A V43 (már 431) -es sziliknek...

A V43 (már 431) -es sziliknek sokak szerint miért kéne eltűnnük?

Figyelt kérdés

Az igaz,hogy 50 évesek de én pont azt látom ,hogy épp valamelyiket megfiatalítják.

Pl.a 1096-os szili is csillog villog ami nem minden,kívűlről ,belűlről felújítják. Most fog a főműhelyről kijönni az 1010-es szili is ha jól tudom.

Vannak szilik amiket leselejteztek de sokat felújítanak és megfiatalodik. Ezek egy 4-5-6 kocsis vonatoknál kiválóan alkalmasak a 120 km/h órás vontatásra távolsági vonatoknál. Sőt mikor még volt kör IC a legtöbbet szili továbbította és bìrta az 540 km-es távú utat.


Tehát sokan miért akarják a sziliket "kidobni"? Holott újítgatják felfelé őket.


Amiket felújítanak,biztos fog még kb 15 évig üzemelni.



2018. nov. 28. 11:04
 1/7 anonim ***** válasza:
Szili a kedvenc mozdonyom, ne is vonják ki :) Szerencsére egy jó ideig lesz még :)
2018. nov. 28. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Egy idő után gazdaságtalan a folytonos felújítás, illetve maga az üzemeltetés is. Nyilván addig nem érdemes kidobni őket, amíg nincs más, de inkább az legyen a cel, hogy új mozdonyokat veszünk.
2018. nov. 28. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Csak az első 3 érv, ami eszembe jutott

-műszakilag elavultak, ezáltal fenntartásuk egyre nagyobb költséggel jár

-energetikai jellemzőik meg sem közelítik egy korszerű járműét

-vezetésük a rossz futástulajdonságai miatt jelentős egészségkárosító hatással jár

2018. nov. 28. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Baromi egyszerű: 50 év alatt rengeteget fejlődött a technika és indokolatlanul magas költséggel üzemeltetünk egy csomó járművet. És természetesen egy vasúti jármű élettartama szinte a végtelenségig növelhető, de ennek költsége jóval magasabb, mint jó ütemezéssel folyamatosan megújítani a járműparkot.
2018. nov. 28. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
85%

Azért akarják kidobni őket mert már nehéz új alkatrészeket találni a meglévő, üzemben tartott v43 mozdonyokba. A raktáron maradt pótalkatrészeket szinte mind elhasználták, a leállított mozdonyokból tudnak alkatrészeket szerezni, de azokból is kifogynak idővel. A Ganz-Mávag utódja, a Ganz-Hunslet a kilencvenes évek végén csődbe ment, a gyár területén már kínai árusok vannak, a gyártósorokat nagy eséllyel kidobták.

20 éve nincs új alkatrészekből utánpótlás gyakorlatilag, a régi alkatrészeket nem lehet a végtelenségig javítani, van, amikor csak a csere segít.

2018. nov. 28. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Az eddig felsoroltakon kívül még említeném a motorerőt is. Habár a magyar vasúthálózat nagy részén egy mozdony sem tudja elérni a saját csúcssebességét, a gyorsulás azért elég sokat számít. Mifelénk hétvégén vegyesen járnak V43-Bhv és Flirt vonatok, és ha a MÁV oldalán megnézem, melyik vonat mennyit késik, már abból tudom, milyen fajta vonat.
2018. nov. 28. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A totális megsemmisítés és a villanyflotta gerinceként üzemeltetés között is van középút.
2018. dec. 8. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!