Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A hármas metró meghosszabbítás...

A hármas metró meghosszabbításának elkészültekor több járműre lesz szükség. Van még régi metrónk amit elküldhetünk felújításra Oroszországba, vagy újakat kell venni?

Figyelt kérdés
2019. febr. 23. 14:00
 1/9 anonim ***** válasza:
52%
Vannak tartalék járművek, amiket be lehet állítani, és van 1 darab régi jármű is nosztalgiajáratnak megtartva. De hosszútávon venni kell majd.
2019. febr. 23. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Szerintem reálisan újakat fogunk majd venni, de ez egyelőre olyan messze van, hogy valószínűleg nem is gondolkoznak még rajta az illetékesek.
2019. febr. 23. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az a nagy helyzet, hogy a vonal jelenlegi felújítása során annak magas költsége miatt nem újítják fel a biztosítóberendezést, tehát csak olyan vonatok tudnak biztonsági kompromisszumok nélkül közlekedni a vonalon, amelyek ezzel az AVR rendszerrel kompatibilisek. Az viszont nyilvánvaló, hogy baromság egy új szakaszt és a hozzá tartozó vonatokat egy régi rendszer utángyàrtott darabjaival megépíteni. De régi vonatokat a régi rendszerrel felújítani sem okos dolog, hiszen az új szakaszon még így sem érné meg a régi rendszert telepíteni.


Magyarul az egyetlen reális verzió a teljes vonali biztber átépítése, a meglévő járműállomány kompatibilissé tétele mellett, aztán még el lehet dönteni, hogy régi vonatok felújítása legyen-e a megoldás új biztberelemekkel, vagy új vonatok vásárlása az új rendszerrel.


Az azonban tény, hogy mindezek borzasztó költségesek - pl a teljes biztber átépítés majdnem annyiba kerül, mint a vonalhosszabbítás építési költsége! - így nincs különösebb realitása a közeljövőben egy ilyen vonalhosszabbításnak.

2019. febr. 23. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Már hónapok óta több helyen is olvastam, hogy kiírták a közbeszerzést a hármas metró meghosszabbításáról. Nem értem miért úgy beszéltek róla, mintha évtizedekkel később lenne reális, hogy átadják az új szakaszt.
2019. febr. 23. 14:32
 5/9 anonim ***** válasza:
A megvalósíthatóságáról írták ki egy közbeszerzést, arra meg elszórnak pár milliót. Aztán az építésről szóló közbeszerzés majd egyszer valamikor kezdődik vagy nem.
2019. febr. 23. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nézd csak meg, hogy mire is írtak ki közbeszerzést! Nem az építésre, hanem a tervezésre. Ugyanis ha vannak engedélyes tervek és sietni kell az uniós támogatások lehívásával, ez lehet egy beugró projekt. De pénz, jelenleg nincs az építésre. Azért kellenek a tervek, hogy a megfelelő pillanatban le lehessen csapni a forrásra. Csak ugye az a fránya biztosítóberendezés....
2019. febr. 23. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Van opció a felújításról szóló szerződésben és vannak ehhez félretett vonatok is.

Más kérdés, hogy különféle tanulmányokkal - mert csak erre írták ki a pályázatot, nem a tényleges hosszabbításra - tele a padlás.

2019. febr. 23. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Nem értem miért úgy beszéltek róla, mintha évtizedekkel később lenne reális, hogy átadják az új szakaszt."


A 4-es metró megvalósíthatósági tanulmánya 1996-ban készült el, a vonal maga meg 2014-ben!

A tényleges munkák 2005-06-ban indultak el, a metrók 2014-ben.

Majd ez akkor lesz aktuális, ha már elkezdenek fúrni, még akkor is lesz legalább 3-4 év új vonatok beszerzésére.

2019. febr. 24. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nyolcas, itt fúrni nem kell, csak ásni és szorgosan betonozni, szóval jóval gyorsabb technológia. Ezért nagyjából összevethető a vonstbeszerzéshez és az építéshez szükséges idő.
2019. febr. 24. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!