Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért várják egyesek a káoszt...

Miért várják egyesek a káoszt a hármas metró déli szakaszának felújításakor? Az északi szakasz felújításánál se volt gond a felszíni közlekedéssel és a pótlóbuszokkal

Figyelt kérdés
2019. márc. 9. 11:56
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Már akinek. Az északi vonalon lakom, de számomra nagyon idegesítő, mind gyalogos, mind sofőr oldalról.

Sofőr oldal: Amikor lefestették az új sárga vonalakat, a változás miatt rengeteg kisebb baleset volt, ami miatt beállt a forgalom. Sűrűbben vannak dugók alapból. Sávoknak rövid részeit lezárták, amiatt is rengeteg torlódás volt.

Gyalogos oldal: A busz sokkal lassabb, metró kivitt Újpestről Nyugatiba 10 perc alatt anno. A Lehel téri átszállás is sok idő. Buszok sokkal tömöttebbek mert kicsi a hely.

Persze nincs baj a felújítással, lesz egy újabb korszerű vonalunk végre. Nem tudom, neked mi számít káosznak, de nekem a korábban kelés, hosszabb utak és a buszsávok közötti manőverezés már az.

2019. márc. 9. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
46%
Az első ütemben is mindenki várta a káoszt :)
2019. márc. 9. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Valójában a középső szakasz lesz a legnagyobb káosz. Egyébként, ahogy az első is írja, káosz valóban nincs az északi pótlással, de gondok azért vannak, ez nem egy jó állapot, főleg, hogy még fél évet csúszik is.
2019. márc. 9. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Én a Klinikák-Corvin negyed tengelyen mozgok, oda szeretnék eljutni minden nap, szerencsémre Kőbánya-Kispest helyett a Nyugatiig való utazással ki tudom váltani a pótlóbuszozást metróval vagy villamossal.

Valóban a középső szakasz a legproblémásabb, a déli szakaszt ki sok esetben ki lehet váltani vonattal, akár Kőbánya alsóig, akár Zuglóig, akár a Nyugatiig utazik az ember, mindenhol lesz elég jó kapcsolat. Ha viszont a Nagyvárad tér-Határ út szakaszra kell valakinek utaznia, akkor már valóban problémát okozhat a pótlóbuszozás - azonban ha az emberek felfedezik az alternatív útvonalakat, az sem lehet teljesen gáz.

2019. márc. 9. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Én nem várok káoszt, de azért egy nehezítő tényező felmerül: Kispestről nem fog menni párhuzamos villamosvonal a pótlóbuszok mellett. Ez tény. Vajon fog-e menni helyette kétszer annyi pótlóbusz?


Amit a Váci úton végeztek, az nem egy valós metróforgalom pótlása volt. 2 perc alatt összesen 3 db csuklósbusz bírt elmenni, ami alatt normál esetben 6 db jóval nagyobb kapacitású végletekig púpozott metrókocsi szokott elmenni. Nagyon jóindulattal fogalmazok, ha azt mondom, hogy a valós forgalom harmadát, ha szállították.


Megtehették ezt, mivel a Lehel tértől kifelé a 70 ezres Újlipótvárosi tömb meg a MÁV elővárosi forgalma már nem szerepel, Óbudát el lehetett szervezni másfelé: HÉV-en, villamoson. Angyalföld gyakorlatilag teljes népessége áttehető volt a villamosra, minthogy a Váci út nem kifejezetten lakóövezet, az Újpestiek fele szintén a villamoson maradt, és azt se felejtsük, hogy reggel 7-8 között 8 db személyvonatba is bele tudta vonatonként sok száz ember nyomni magát Rákospalotán. Kispestről a Ferenc körút felé igyekvő tömegeknél a Zugló felé elhúzott ceglédi vonatok kevésbé lesznek értelmezhetőek, bár biztos vagyok benne, hogy így is rendesen meg fognak telni. Szintén eltűnt a forgalomból mindenki, aki csak plázázni, promenádozni szokott, és sokan inkább otthon maradtak, meg a helyi kisboltot voltak kénytelenek választani, minthogy metrópótló busszal járjanak ki a Tesco-ba és egyéb helyekre, amire csomagokkal felférni egyenesen képtelenség.


Magyarán a metrópótlás azzal a kényelemmel folyhatott, hogy a szokásos utasforgalom 3/4-e meg se jelent. Annyi dolguk maradt összesen, hogy kiszolgálják a Váci út környéki irodaházakat és középiskolákat, amik legföljebb "műszakváltás" idejében teremtettek káoszt, no ilyenkor néha megesett, hogy az ember a hatodik buszba fért bele, de a többi órában kiválóan kezelhető volt az egész.


De mi van akkor, ha mondjuk a Lehel tértől befelé nem jár a metró, ahol nincsen már párhuzamos villamos, vonat, másik 28 párhuzamos út kocsiknak, 20-as, 30-as busznak, az utasforgalom viszont alsóhangon megháromszorozódik?


Hát láttunk rá már példát, milyen az, amikor (pl. baleset, műszaki hiba végett) nekiállnak fél napig ugyanezzel az egy sáv kizáráson 3 busz / 2 perc jelleggel valós metróforgalmat pótolni. Olyan iszonyat tömeg gyűlik fel, és kezd el hömpölyögni, hogy a mellékutcából a Bajcsy járdájára nem férsz ki, nemhogy bármilyen pótlóbuszra. Pillanatok alatt a 4-6-oson meg az összes trolin ugyanez a káosz jelentkezik az egész belvárosban. Ez a jelenlegi kültelki pótlóbuszozás köszönőviszonyban nincs a 3-as metró valós forgalmával.


A kérdés az, hogy az Üllői útról is le lehet-e kényelmesen az emberek 3/4-ét varázsolni máshová? A Határ útnál már három kerületnyi ember szélsőségesen össze van terelve egy pontba mindenféle továbbjutási alternatíva nélkül. (99-es buszt leszámítva.) Mintha csak a Lehel téren lennénk. Nem mondom, hogy lehetetlen, túl fogunk esni rajta, de talán egy csöppet rosszabb az alapfelállás.


A Hungária krt-on rendszeresen beálló dugókkal is kezdeni kell majd valamit, gyakran a népligeti volánbuszok ki se bírnak már állni a buszpályaudvarról, mert állnak ott a kereszteződésben megrekedt kamionok. Ha itt át akarják nyomni a metrópótló buszokat, akkor nem lehet majd ott "finomkodni". Sajnos volt részem benne, hogy az Árpád hídtól gyalog kellett bemenni a Lehel térig, mert olyan dugó volt, hogy a pótlóbuszok teljesen megrekedtek a keresztutak és a buszsávról lefordulós mellékutcák dugójában. Nyilván volt valahol egyéb baleset is, de hát az minden hétre fog jutni...

2019. márc. 9. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
Nos...én Árpád üzletháznál lakom és a Westendnél dolgozom. Minden egyes nap szépen elbuszozok a Lehel térig majd onnan metróra szállok és megyek egy darab megállót. Ez egy botrány. A Váci út és az Árpád út kész katasztrófa,konkrétan a vesém szakad le a buszon minden reggel. Egyszer majdnem kitört a tömés a fogamból az Árpád út és a Váci út kereszteződésénél a lámpáknál a kráterek miatt amit az óriási buszforgalom okoz. Ezeket az utakat nem ilyen mennyiségű buszforgalomra tervezték. Hatalmas kátyúk keletkeztek amik tönkreteszik a buszokat. Elegem van már rohadtul a pótlón való nyomorgásból és lökdösődéstől reggelente. 40 perc a Westendtől eljutni az Árpád üzletházig. Rühellem ezt az egészet már. Eret vágok ha márciusban nem adják át a szakaszt....
2019. márc. 12. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Utolsó, azért a Lehel térről metrózni a Westendbe enyhén szólva is erős, itt azért párszáz méterről van szó. Amúgy ha járna a metró, akkor is nehezen jutnál el az Árpád üzletháztól a Nyugatihoz átszállás nélkül. Persze a pótlózás valóban nem jó, én múltkor Újpest városkaputól mentem a Határ útig hétvégén, és az egy örökkévalóság.
2019. márc. 12. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
Pár száz méter.. Igen. A Lehel tértől a Westend elejéig. De én az Eiffel térnél dolgozom. 16 perc séta gyors tempóban. Múltkor lemértem.
2019. márc. 12. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Azért, mert kevesebb a sáv és valamennyivel több az embertömeg is.
2019. márc. 14. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!