Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van-e esély arra, hogy a MÁV...

Van-e esély arra, hogy a MÁV belátható időn belül új mozdonyokat szerezzen be?

Figyelt kérdés

Lassan, de biztosan épülgetnek már azért a 160-as pályák, viszont még mindig le vagyunk ragadva ott, hogy 10db Taurus és 25db Traxx-unk van. BP Elővárosa kezd szépen megtelni Stadler termékekkel(123db FLIRT, 19db KISS). Viszont a távolsági vonatozásban, legyen szó akár teher-, akár személyforgalomról, még mindig nagyjából az a ~330 V43-as teljesít szolgálatot, amelyik szeret már-már elfáradni(azért valljuk be, 50 év kemény munka után nem sokan szeretnének megfeszülni). IC kocsik lassan, döcögve, de készülgetnek. Ugye 20 IC+ kocsi lesz kész elvileg június 30-ig, a 70 db-ból is már fut egy pár, ez így eddig féléves csúszás a tervezetthez képest, ami nem olyan egetrengető, figyelembe véve a munkaerő és a pénz hiányt.


Esetleg milyen mozdonyokat lenne érdemes vásárolni? Újakat? Használtakat?


Jóminőségű <20 éves mozdonyok nem igazán eladóak, hiszen mások is előszeretettel hasznlják. Újakból meg milyen lehetőségnek lenne értelme a MÁV-nak? Beállni a Vectron sorba? az ÖBB-nek lassan 100-nál is több lesz, a GYSEV-nek is van pár darab. Esetleg a Skoda féle Messerschmittek? Azokról hallottam, hogy szeretik magukat megadni és nem annyival olcsóbb, hogy megérje.



2019. márc. 17. 13:46
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
80%

"Viszont a Credo már kb 2 évtizede jelen van a piacon, és elég jó kis termékekkel."


Pl a Citadell 19 épp jó is lett volna a BKK-s tenderre, jelenleg is üzemelő típus.. Áh, mi inkább elsütöttünk 5 milliárdot a havernál és bebuktunk mindent.


"Alapvetően az, hogy cisnáljunk hazait az örvendetes volt és támogatni való,...."


Alapvetően lenne értelme a haza gyártásnak, de csakis piaci alapon. Fogod magad, a kis pénzedet, szerzel egy befektetőt magad mögé, csinálsz akárhol egy vagongyárat és elkezdesz sorozatban kocsikat gyártani. Működhetne a dolog. Az IC+ ( ahogy a Modulo is) eleve hibás elvek mentén indult, rossz helyen, rossz időben stb..

Van több olyan káder is a rendszerben akiknek van annyi pénzük, hogy bármikor alapíthatnak egy vagongyárat ( Csányi,Mészáros,stb ), fú alatt le lehet zavarni a beszerzést és le lehet gyártani akár 500 vagont is, de csakis vagongyárban, megfelelő technikával, megfelelő munkaerővel - meg akarással. Az IC+ az kisiparos bohóckodás volt csak.


Lehetne okosan pénzt tenni a magyar iparba, lehetnének magyar buszaink, magyar vasúti kocsijaink csak az összes résztvevőnek szüksége lenne egy szemléletváltásra.

2019. márc. 17. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
44%
Mesélj még, mi értelme felépíteni nulláról (igen, ma már nulláról!) egy új iparágat, ahol olyan erős konkurensek vannak, mint a Siemens, az Alstom, a Bombardier, a Skoda, a Hyundai és még sorolhatnám? Persze, vegyünk hazait, gyártsunk sok mindent itthon - ha megéri. De csak azért, mert valamikor volt itthon járműgyártás vagy mert milyen jó tudat a nemzetnek, hogy megtermeli a maga olyan-amilyen kocsiját jóval a külföldi termékek árszintje felett... nem, ezért ne költsünk el milliárdokat.
2019. márc. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
71%

"Mesélj még, mi értelme felépíteni nulláról"


Az az értelme, hogy a technika fejlődése és a gazdasági helyzet kedvez ennek.

A vasúti kocsik nem bonyolult dolgok, egy darab számítógéppel és normális CAD szoftverrel egy ember meg tud tervezni minden létező változatot és altípust. A munkaerő itt olcsóbb, mint szinte bárhol az EUban,az ipari területek árai szintén jóval olcsóbbak, teljesen piaci alapon alacsonyabb induló költséggel lehetne gyárat létesíteni itt és ebben az iparban simán versenyképesek lehetnénk.


Ha lenne egy darab piaci befektető, aki épít egy ilyet és normális, jó minőségű termékeket állít elő akkor fontos lenne a MÁV szerepe, mert megvehetné az első 50-100db kocsit, mert erre amúgy is szüksége lenne, a cég pedig tudna kellő referenciát felmutatni és ezután bárhová exportálhatnának.


Ez egy normális országban úgy néz ki, hogy van valaki akinek van ehhez pénze, látja a felmerülő igényeket, tesz a célért (beletol némi kockázati tőkét a dologba) és ha már van normális, működő prototípus akkor az állami vasút be tud szállni és jön egy win-win szituáció.

Na nálunk a buszgyártásnál sem ez történt és most az IC+nál sem ez történt.

2019. márc. 17. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

"az IC+ projektet leállították"


Nem állították le. És nem mellesleg az új vezig már utalgatott arra, hogy mivel a következő 35+35-ös beszerzésre is élnek már szerződések súlyos összegekért, így valószínűleg abból is igen drága volna visszatáncolni.

2019. márc. 17. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

Apropó, ha már Credo, a mostani tenderen pl miért 100%ban úgy írta ki a BKV a feltételeket, hogy esélye ne legyen neki pl?


Hát szerintem egyébként a MÁV gcizik ezzel a "Majd én magoldom" dologgal. Jó lenne, ha meg tudnák menteni, egyrészt, mert ugye megvannak rendelve a 70db-hoz pár alkatrész pl.

2019. márc. 19. 21:49
 16/18 anonim ***** válasza:

" mostani tenderen pl miért 100%ban úgy írta ki a BKV a feltételeket"


Azért hogy a tendert a Mészáros-féle ikarus nyerje.

2019. márc. 19. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Mármint a most alatt az elmúlt pár napra gondolok, ahol nincs már "Ikarus". 200 db új buszt venne a BKV, viszont a tender olyan feltételeket tartalmaz, ami miatt egyik hazai gyártó sem tud indulni, se a Reform, se a Credo.
2019. márc. 19. 22:34
 18/18 A kérdező kommentje:
Egyáltalán mi értelme van Magyarországnak egy kisebb, új buszgyártót alapítgatnia, ha már van egy jól működő? Mármint persze tudom, csak ott van "szegény" Credo, aki kapja a megrendeléseket a központoktól. Pl 68 db Credo fog forgalomba állni nyárig itthon, a Volánbusz is 120 db-ot rendelt ugye tavaly, szóval megy ez, de minek a Modulo meg a REFORM.. illetve a BKV-nak is jó lenne, ha tudna Credokat beszerezni inkább.. gyanítom még olcsóbb is lenne, mint pl egy Mercedes.
2019. márc. 19. 22:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!