Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Ipari (fő) tervezőmérnök vagy...

Ipari (fő) tervezőmérnök vagy kutató (tudós)?

Figyelt kérdés

Milyen képességek szükségesek egy tervezőmérnöknek?

Milyen képességek szükségesek egy elméleti kutatónak, tudósnak?


Aki jó az iparban tervezőmérnökként, az az egyén ugyan úgy jó lehet az elméleti kutatási dolgokban is?


Aki jó kutatóként, elméletből legmagasabb szinten lévő egyén, megállná a helyét az iparban mondjuk tervezőmérnökként, ugyan olyan szemlélettel?


Én azt veszem észre, hogy az iparban, egy szűk tervezési mérnöki területen teljesen más (szöges ellentéte) képességek, tulajdonságok szükségesek,jellemzők (maratoni koncentráció képesség, pontosság, dokumentáció készítés legmagasabb képessége, kötött munkaidő, jó monotónia tűrő képesség, szokásjogok tömkelege, magas stressztűrő képesség, szélsőséges bérfeszültség, szélsőséges végzettségi szintek), mint a tudományos körökben kutatóként (kreativitás, elvont gondolkozás magas szinten, idegen nyelv jó ismerete, kötetlen munkaidő, magamnak osztom be a munkám, magamnak hajtom a szekeret érzése, jó kapcsolatteremtő képesség, jó kommunikációs képesség, alacsony bérfeszültség, közel azonos végzettségi szintek). ÉS ugyan így igaz fordítva is. Nekem inkább a tudományos tevékenységek felé húz a szívem.


Létezik az, hogy aki az egyik helyen megállja a helyét, a másikon nem? Kinek mi a véleménye erről?


2019. dec. 16. 22:05
 1/2 anonim ***** válasza:

Sokan csinálják mindkettőt... de úgy is az győz amelyik felé a szíved húz.


Szerintem amúgy nem annyira szöges ellentéte egymásnak a kettő.


Főleg mert létezik egy munkakör amiben ezt csinálod.


Kutató - fejlesztő mérnök.


R&D Engineer...


Felesleges ezt eldönteni az elején, majd kialakul úgy is.

2019. dec. 16. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Mindkettőhöz szükséges a jó tudományos felkészültség, tudás, ismeretek, és persze szellemi képességek (kreativitás, intelligencia). Ebben nincs különbség.


Amiben van az a kiváncsiság, és a motiváció jellege. A tudós-kutató mindenekelőtt kiváncsi ember, aki a lényeget keresi, felismerni, felfedezni, megismerni, újat tanulni akar. A motivációja jobban érteni a világot.


A fejlesztő olyan alkotó ember aki inkább a művészekhez hasonlít, önmagát fejezi ki a munkájával és így hoz létre újat.

2019. dec. 28. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!