Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit csinál az aki skandinavisz...

Mit csinál az aki skandinavisztika szakot végzett?

Figyelt kérdés
Germanisztika, romanisztika. Mit lehet egy ilyen diplomával kezdeni?

2020. máj. 13. 04:30
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
39%
#10 Nem vagyok eltájolódva. Úgy tűnik, inkább neked vannak futurisztikus elképzeléseid a jelenről. Menj el egy bank vagy egy biztosító székházába és nézd meg, az íróasztaloknál a számítógépek előtt milyen sokan végeznek lélekőrlő, rutinszerű, adminisztratív munkát. Nekem egy rokonom és egy barátom is (aki nem mellesleg nyelvszakos bölcsész) ilyen helyen dolgozik, s tőlük tudom, mi folyik. A robotok és számítógépek még nem tudnak minden munkát automatizáltan megcsinálni. Még nem tartunk ott, hogy az ügyfelek bejövő panaszos vagy érdeklődő leveleit egy számítógép megértse és a panasznak vagy érdeklődésnek megfelelően reagáljon, majd intézkedjen és válaszlevelet írjon. Egyelőre még hús-vér emberek intézik az ügyeket, s ez még szerintem jó pár évtizedig így is marad.
2021. nov. 28. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Pont ilyen helyen dolgozom, szóval elég jól tudom, mi történik.
2021. nov. 28. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Mindegy milyen bölcsész vagy vagy 10 nyelven bészlsz-e, jó kapcsolatok és szerencse nélkül szinte mindenki adminisztrációban vagy ügyfélszolgálaton köt ki valami sz.r helyen, pl. bölcsészként is lehetsz banki dolgozó ugyanúgy (érettségivel is)..
2021. nov. 29. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
#12: Hogy miért nincs igazad, azt egy példával világítom meg. Vegyünk mondjuk egy biztosítót. Mondjuk vihar miatt tönkrement a házam tetőszerkezete és kártérítést kérek a házam biztosítása alapján. Ki méri fel a kár nagyságát? Naná, hogy egy hús-vér kárszakértő, aki kijön a helyszínre, és listába veszi a károkat, nem pedig egy számítógép vagy egy robot. Utána pedig hogy ha írok a biztosítónak egy levelet, hogy nem vagyok elégedett a megállapított kártérítés összegével, akkor a panaszomat nem egy számítógép fogja elbírálni, vagy esetleg az eredeti döntést felülbírálni, majd intézkedni és válaszlevelet írni nekem, hanem egy hús-vér ügyintéző. Már ebben az egyszerű esetben is rögtön itt van két alkalmazott (kárszakértő és panaszkezelő), akik nulla kreativitást igénylő, sablonos munkát végeznek, előre szájukba rágott, merev protokoll alapján. Egy biztosítónál a kreatív munkát az a néhány matematikus végzi, akik a biztosítási konstrukciókat kidolgozzák, meg az a néhány marketinges, akik a reklámkampányokat kitalálják. Az összes többiek, legalább az alkalmazottak 90%-a, előre megírt forgatókönyv és szabályok alapján végzi a munkáját, kreativitás-mentesen, akárcsak egy betanított munkás egy gyárban a futószalag mellett. Ez a kőkemény realitás. Minden más elképzelés csak egy álom.
2021. nov. 29. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Nézd, kettőnk közül te nem végeztél skandinavisztikán és te nem dolgozol multiban, de azért jobban tudod xD

Olyan szintű napi(!) változások vannak egy ilyen munkahelyen, szerinted ki írja elő a processzeket, ki készíti elő a sablonokat, forgatókönyveket? Elárulom, senki. Talán tíz éve igaz volt, amit mondtál, de már akkor is csak a kezdő pozíciókra.

Nincs már szinte sehol az a rutin meg megszokás, amit megálmodtál. Ami ilyen munka egyáltalán maradt, azt főleg diákmunkában látják el az egyetemisták, vagy kivitték Ázsiába addig is, amíg azt is automatizálják. Már a belsős kérdéseink jó részét is chatbotok válaszolják meg LOL

Le vagy maradva. Levelet meg már senki se fogalmaz, csak előre megírt sablonokat kapnak az ügyfelek, sőt valójában az ügyfél végzi el a munka jó részét a saját felhasználói fiókjából, amire kap egy automata valaszt.

Szó szerint nincs idő arra a fajta munkavégzésre, amiről itt felsőbbrendűen kepzelődsz.

2021. nov. 30. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Én német-svéd szakon végeztem és titkárnőként kezdtem. A belvárosban. Én nem is gondoltam, hogy még vannak klasszikus titkárnők, akik a hívásokat végzik, kávét főznek, megrendelik, ami kell a főnöknek stb. Egy kb. 5-6 évvel ezelőtti manualt kellett betanulnom és nem volt egyszerű feladat.


Van egy skandinavisztikás ismerősöm, aki beszerzőként (Procurement?!) dolgozik, és ő utálja. pPdig a fizetése nem rossz, de azt mondta, neki ez nem ér ennyit. Multiban kb. sz.rni sem tudsz entry pozícióban a csapatvezetőd vagy manager akárki engedélye nélkul. Illetve egy reportot több idő elkészíteni, mint ami a feladataiddal elmegy, szóval ott is az adminisztrációval b.szakodnak rendesen, hihetetlen, hogy ez mennyire réginódi. Ráadásul 3 műszak/shift van, mint egy gyárban.


Lehet feljebb lépni, de ha megteszed ugyanúgy az adminisztrációban/ügyfélszolgálatban ragadsz, semmivel nem lesz boldogabb vagy könnyebb életed. Egy bölcsészből nyilván nem lesz rendszergazda (kivéve, ha elvégez még valamit).


Ezek az SSC-k az ügyfelet tartják szem előtt és az ő keresetüket, ergo nagy ívben l.szarják, a dolgozók individualizmusát, értékeit és személyes készségeit. A dolgozó nekik nem fontos, ha elmegy találnak mást is ennyi. A customer viszont már annál inkább, ha lehetetlent kér akkor is teljesíted és kész. Tudom, hogy ez nem az SSC hibája, hanem a kapitalizmusé, de miért dolgozna bárki is szívesen egy olyan szektorban, ami csak 'szolgáltat'? És nem is egyszerű amúgy, én volt próbaidőn voltam egy ilyen helyen és több dolgot kellett megtanulnom három hónap alatt (gyakorlati dolgokat), mint amit 3 év germanisztikán együtt kis túlzással. De ehhez amúgy nem is kell egyetem, csak érettségi és nyelvtudás (a sima ügyfélszolgálathoz vagy helpdeskhez.)


Erre szokták azt mondani, hogy a kereset nem találkozik a kínálattal. Egy nyelvszakos bölcsész szépirodalmat, nyelvészetet, kritikus gondolkodást, elméleti és esztétikai dolgokat tanul, de ezekkel Magyarországon szinte lehetetlen elhelyezkedni. Esetleg ha ismersz jó embereket, mondjuk egy könyvkiadó kreatív igazgatóját, aki felvesz lektornak vagy kiadványtervezőnek, most csak mondtam valamit. Az SSC (amit sokan az egyetlen útnak látnak nyelvszak után) ezzel ellentétben egy 100% gyakorlati és profitorientált vállalat, melyet a piac és az ügyfelek rángatnak. Hiába ők tervezik a szolgáltatásaikat, a bölcsészt nem fogják a tervezés folyamatába beavatni, őt csak beültetik ügyfélreferensnek vagy projektmanagernek maximum.

2021. nov. 30. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

"Le vagy maradva. Levelet meg már senki se fogalmaz, csak előre megírt sablonokat kapnak az ügyfelek, sőt valójában az ügyfél végzi el a munka jó részét a saját felhasználói fiókjából, amire kap egy automata valaszt."


Szóval akit oda felvesznek semmivel nem kell rendelkeznie, mert csak gombokat nyomogat. Még annyi kreatív szabadsága sincs, hogy önállóan elndönthesse, mit ír a levélbe a csap.vez vagy manager nélkül.


Igen ám, de ha ezeket az állásokat botok végzik, 10 év mulva tényleg MiNDEN bölcsész munkanélküli lesz, ezzel mi is volt a fő argumentum? Most akkor érdemes vagy nem érdemes ilyen szakokat indítani?

2021. nov. 30. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Nem nyomogatunk gombokat, mert nem is látjuk ezeket a leveleket. A háttérben mennek automatikusan, ami annyit tesz magyarul: nem kell hozzá ember, aki benyomja a gombot.

Fogalmad sincs hogy megy egy ilyen munka, láthatóan nincsenek IT ismereteid, és én nem fogom elmagyarázni, mert úgysem érted.


Ahol én dolgozom ott azt a tendenciát látom, hogy kizárólag azokat az embereket tartják meg, akik tudnak önállóan gondolkodni, gyors döntést hozni, csapatjátékosok és kreatívak. Szerintem ez várható nagyon sok szektorban. Ehhez kellhet nyelvtudás, mert elsősorban külföldi részlegekkel, külföldi vállalatokkal kell szorosan együttműködni.

Az irodalomra, nyelvtörténetre természetesen semmi szükség. Észre viszont van szükség, szóval a diploma egy viszonylag jó szűrő.

Sokaknak nem való egy ilyen munka, ami a világon minden munkakörre igaz. Ezen kívül is vannak skandis munkakörök, de az irodalomra sehol semmi szükség, kb 2-3 műfordítót es ugyanennyi egyetemi tanárt bír el ez a piac nyelvenként.

2021. nov. 30. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!