Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mikor fogynak el a természettu...

Mikor fogynak el a természettudományokat tanító tanárok?

Figyelt kérdés
Gondolok itt a kémia, fizika, biológia, esetleg matematika szakos középiskolai tanárokra. Azt mondják, hogy nagyon elöregedett a szakma, emiatt csökkentették anno a természettudományos órák számát, hogy a kevesebb tanár elég legyen.

2020. nov. 15. 09:35
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
24%

Az általános+középsulis tanárok száma 2010-hez képest +1000 fő.

Ezekben az iskolákban tanuló diákok száma ugyan ebben az időben -205000 fő.

Ennek ellenére valóban még így sincs sok tanár, de nem esik annyi szó arról, hogy a diákok sokkal hamarabb fognak elfogyni, nem lesz kit tanítani.

2020. nov. 15. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
20%
Nem ezért csökkentették amúgy, hanem mert teljesen felesleges olyan sok óra. És ahogy írod gyakorlatilag már elfogytak. Szégyen ami ebben az országban megy.
2020. nov. 15. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:

#1 ez gondolom az összes tanár, de nem hiszem, hogy a természettudományosok emelkednének.

Most úgyis erőltetik a babaprojektet, szerintem várható, hogy emelkedik majd a tanulók létszáma.

Mi történik, ha egy adott egyetemen egy évfolyamnyi fizikatanár nyelvvizsga hiánya miatt nem kap diplomát?

2020. nov. 15. 10:04
 4/23 anonymousreview60 ***** válasza:
72%

1. Nagyobb meló megtanulni, mert sokkal több nem magolható ismeretet igényel (ellentétben a történelemmel és irodalommal: évszámok, memoriterek, csatahelyszínek).

2. Nagyobb meló tanítani, mert ezek a tárgyak jellemzően csak választhatók, kevesebb gyereket érdekel, tehát kevésbé érdeklődnek, tehát több munka kell az egységnyi eredményhez. Nem elég a diákokkal elolvastatni egy regényt és dolgozatot írni belőle, hanem a főbb szereplőket (Kovalens Kötés, Súrlódási Együttható, Zárva Termők) Jean Valjeanhoz képest egészen mélyrehatóan kell magyarázni, elemezni.

Míg Arany János vagy a mohácsi csata nem változott 50 év alatt, a diákok a fullerénekről vagy a PCR tesztről kérdezhetik a tanárt, aki akkor is fel kell ezekre készüljön, ha nem a tananyag része, mert egyrészt érdekli a gyereket, másrészt a nem/rosszul válaszolás rontja a tanári tekintélyt és ezáltal a jövőbeli fegyelmezési képességet.

3. Nem elég az órára egy videót vetíteni vagy térképet bevinni, mint segédeszköz. Kísérleteket kell előkészíteni és utána elpakolni/elpakoltatni.

4. Az informatika, matematika, fizika, kémia tanárok eleve jobbak matematikából, mint a többi tanár, emiatt valószínűleg a szabadidejükben is többet molyolnak a számítógéppel, emiatt könnyebben átképezhetők, könnyebben elcsábulnak az informatika irányába.

5. Itt is fellép a tanárszakma alacsony anyagi és erkölcsi megbecsültsége, a gyermeki és a szülői erőszakkal szembeni eszköztelenség, és az érdemi hasznot nem adó adminisztráció.


"emiatt csökkentették anno a természettudományos órák számát" 10%-ban. 90%-ban meg azért, mert a reál tárgyak adnak olyan alapot, amivel az egyre technológia irányultabb világunkban versenyképes, ergo külföldön is értékesíthető tudásra lehet szert tenni.

2020. nov. 15. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
35%
Egy biosz tanárnak a PCR tesztről egyszerűbb beszélni, mint a tananyagról, mert azokról szinte 1 szót sem tsnul, a biosz szakon sejt- és molekuláris szinten tanul mindent, pcr-t használunk is. Biztos nem fogynak el, 250 embert vesznek fel évente biosz szakra csak Szegeden. Most h már osztatlan képzés, nem tudom, de nálunk biosz szakon rengetegen mentek tanárnak, mert akkor nem kellett a diff. gyakokat megcsinálniuk és 50 szakmai kreditet
2020. nov. 15. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 Tom Benko ***** válasza:
22%
@1: Ez az adat honnan van?
2020. nov. 16. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 Tom Benko ***** válasza:
60%
Szépen lassan kihalunk. Ez van, amikor hittant meg áltudományokat erőltet egy teljesen alkalmatlan "kormány" egy évtizeden át.
2020. nov. 16. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
20%
A hittan nem áltudomány, hanem a bölcsészettudományok egy fajtája.
2020. nov. 16. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
57%

Amit az első ír, igaz, összesen tényleg több tanár lett, de ez sok összetevős. Általános, óvodai, gimnázium, szakközép... Szakközepes tanárokból kevesebb lett, csak több lett a többi tanár.

Diákok viszont tényleg fogynak, mint a cukor, egy nagyvárosnyi gyerekkel kevesebb van ma, mint akkor.

2020. nov. 16. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim válasza:
62%

Amikor általános sulis voltam 2000-2010 körül, indult a, b, c, d osztály évfolyamonként. Ma már csak a és b osztály indul. Vidéki nagyváros.

Hiába kevesebb lesz a tanár, arányaiban 1 gyerekre mégis több tanár jut ma, mint akkor.

2020. nov. 16. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!