Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Milyen gyakran ember menjen...

Milyen gyakran ember menjen kereskedelem és marketingre? Kinek való ez?

Figyelt kérdés

2021. dec. 3. 14:42
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Kezdjük azzal, hogy mi a marketing? Sokan a reklámmal keverik össze, pedig a reklám a marketingnek csak egy nagyon-nagyon kis része.


Ami a marketing valójában:


Piackutatás (ügynökségnél és vállalati oldalon egyaránt)

Szegmens menedzsment (kb. piackutatás + szegmens stratégia)

Marketing- és termékstratégia

Termékfejlesztés (igen, a termékfejlesztést nem kizárólag mérnökök végzik, hanem mérnökök ÉS marketingesek együtt!)

Szolgáltatásfejlesztés

Árazás (ez önmagában is egy hatalmas, kvantitatív terület)

Adatgyűjtés, KPI rendszer, Balanced Scorecard, marketing adattudomány

Értékesítési csatorna menedzsment (viszonteladói hálózat stb.)

E-commerce

Marketinglogisztika

Merchandising (hova és hogyan teszed ki az árut az áruházakba)

Ügyfélszolgálat / panaszkezelés (ez önmagában is hatalmas terület..)

PR

Reklámkampányok (TV, digitális média stb.)

Digitális marketing (weblap, online kampányok stb.)

BTL kampányok, event management, eseményszervezés

Márkamenedzsment, arculattervezés

Franchise rendszer

Értékesítési hálózat, sales menedzsment

Belső kommunikáció, intranet


Remélem nem hagytam ki semmi fontosat. A fentebb felsorolt tevékenységek nagy része önálló foglalkozás, sőt, önálló osztály a nagyobb cégeknél! (Így van árazási osztály, ahol árazási szakértők dolgoznak stb. De például az e-commerce akár több osztály munkája is lehet!).


Amint látod a marketing egy nagyon széles skálát átfogó terület, amiben helyet talál magának az elemző, matekos elme éppen úgy, mint a kreatívok, dizájnerek, szövegírók, vagy akik csak szeretnek dolgokat elintézni, vagy terméket létrehozni, vagy valamilyen klassz szolgáltatást csinálni.


Én általában azoknak ajánlom a marketinget, akikben erősebb a kíváncsiság és a kreativitás, mint a kockázatkerülés. Ha inkább visszahúzódó, kockázatkerülő típus vagy, és szívesebben bíbelődnél hatalmas Excelekkel, akkor lehet, hogy jobb, egy pénzügy-számvitel.


De ha inkább az a vágy fűt, hogy klassz szolgáltatásokat és termékeket csinálj, hogy lásd a munkád végeredményét, szeretsz emberekkel kommunikálni, ötletes vagy, lobog benned a tenni akarás, akkor inkább a marketing.


Matek-szeretőknek is kiváló terület, főleg egy ELTE Survey statisztika mesterszakkal megfejelve.

2021. dec. 3. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm:)) álmomban nem gondoltam volna,hogy ilyen részletes összefoglalót kapok.
2021. dec. 4. 10:30
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
Szívesen. Ha még kérdésed, kérdezz bátran, akár privátban!
2021. dec. 4. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!