Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mik a gyengéi a magyar irodalo...

Mik a gyengéi a magyar irodalom oktatásnak középiskolában?

Figyelt kérdés
Mi a véleményed?
2012. febr. 6. 17:21
 1/5 anonim ***** válasza:

Azt hogy szerintem felesleges.Alapból műszaki pályára készültem , irodalmat mindig kipuskáztam meg padtársak segítségét vettem igénybe , soha nem érdekelt.


Persze van akiknek ez kell a jövőbeli hivatásukhoz , nekik pedig a reál tárgyakat nem kellene erőltetni.

2012. febr. 6. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Szerintem az, hogy nem fektetünk elég nagy hangsúlyt a világirodalomra, pl angolok, franciák. Legalábbis mi nagyon minimális szinten vettük , pedig faktosak voltunk. A másik pedig a műelemzés. Konkrétan a számba van adva, hogy mit gondolok a versről, holott teljesen más a véleményem.
2012. febr. 6. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Már igazán jò lenne ha a kötelezőket modernizálnák. pl. nem ilyenòkori doolgokat kellene olvastatni. Az indokom erre az, hogy azért utálnak meg olvasni a diákok, mert unalmas, régi könyveket olvastatnak el. Utána meg csodálkoznak, ha nem olvassák el. Hozzá tenném, hogy semmi hasznát nem vesszük, ugyanis nem használjuk. Egy mű úgy szép, ahogy van. Minek szételemezgetni? Meg honnan tudjàk, hogy az írò mire gondolt mikor Írta? Megkérdezték? Meg sz.tem mindenki másképp értelmez egy adott művet.n..
2012. febr. 6. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

17:27


Dettó! A személyes véleményünket nem fogadja el a tanár! "Csak" az a "helyes" ami ö gondol, a miénket max meghallgatja, szerintem ez így nincsen jól

2012. febr. 6. 18:29
 5/5 anonim ***** válasza:
Csatlakozom az előttem szólóakhoz. Néhány tipp az irodalom oktatás színvonalának emeléséhez: önálló gondolatok megengedése (ezt nagyon élveztem az egyetemen), a kötelező olvasmányok újragondolása, pl. nyithatnának a fejlődés-, nevelődési regények felé a világirodalomból, ahhoz lehetne kapcsolni érdekes fogalmazásokat, amelyekben a tanuló megfogalmazza saját tapasztalatait, ezeket összeköti olvasmányával (Werther, Zabhegyező, Törless iskolaévei), amit magáévá tud tenni; nyitni a (poszt)modern, az amerikai szubkultúra felé, az utolsó év végén részletesebben kitekinteni a kortárs irodalomra, nem elhanyagolni a nagy világirodalmi klasszikusokat, de szituációs gyakorlatokkal, költők, írók életének a kutatásával, kreatív feladatokkal (versírás, novellaírás az adott témához kapcsolódóan), referátumokkal is nagyban fel lehet kelteni és hosszú távon fenntartani a diákok figyelmét, és szerintem még az olyanok is érdeklődéssel fogadnák, akiket az irodalom különösebben nem mozgat meg. Amikor gimis voltam, a tanár gyakorlatilag felolvasta az irodalom tankönyvet, és minden órán velem elemeztetett minden művet, és ha éppen nem azt mondtam, amit hallani akart, rám ripakodott, holott én tartottam meg HELYETTE az irodalom órát, sőt többször előfordult, miután hangoztattam a saját véleményemet, amire soha nem volt kíváncsi, kiküldött az óráról, hónapokig (!) nem szólt hozzám, és bár minden dolgozatom ötös volt, nem akarta soha megadni a jelest, aztán kénytelen volt, hiszen akármennyire is akart, nem tudott lepontozni. Azóta magyar szakon lediplomáztam (4, 84-es diplomaátlaggal)... :-)
2012. febr. 7. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!