Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Jól állítottam össze szerintet...

Jól állítottam össze szerintetek ezt a 7. osztályos tanmenetszerűséget?

Figyelt kérdés

Egy vidéki kisvárosban járok gimnáziumba. Ebbe a városba jártam általános iskolába is. A következő tanévtől pedig megkértek abból az általános iskolából, ahova jártam, hogy járjak el 'tanítani' a 7. osztályosokat kémiából. Azért kell járnom, mert a városban két általános iskola és egy gimnázium van és nincs elég kémiatanár itt, jelenleg pedig (még ideiglenesen sem) nem tudnak hozni ide kémiatanárt, akik vannak (3-an) pedig nem győzik el, mert az egyik általános iskolában van egy évfolyamon 4 vagy 5 osztály a másikban pedig 2, a gimnáziumból pedig megint nem tudna eljárni az az egyetlen tanár, aki van ott, mert ő is nagyon le van terhelve. Elmondták nekem, hogy úgy lenne ez, hogy egyik félévben hetente 2-szer, a másikban pedig hetente 1-szer kellene mennem a 4. vagy az 5. órában. Az óráimat a gimnáziumban ez nem érintené, mert leigazolnám, és mivel kitűnő tanuló vagyok, ezért meg is engedik ott ezt. Az órák pedig a közösségi szolgálatra lennének elírva nekem, mert én még épp beleestem ebbe az 50 órás közösségi munkába, mivel most vagyok 10. osztályos. Lényegében, nem tanítanom kellene, csak foglalkozni kémiából az osztályok azon részével, akiknek az átlaguk 2,5 feletti, mert aki ebbe az általános iskolába jár kémiatanár tanítani, az sokszor 10-15 percet késik és így nem tudja leadni az anyagot.

Nagyjából így állítottam össze az órákat (a kérdőjel azokat jelenti, amik nagy valószínűséggel el fognak maradni):

1. óra: Bevezetés a kémiába, mint tantárgyba

2. óra: A kémia kialakulása, felosztása

3. óra: Laboratóriumi eszközök és edények; A laboratóriumi kísérletezés rendszabályai

4. óra: ?

5. óra: Az anyagok és tulajdonságaik

6. óra: A halmazállapot-változások energetikai vizsgálata

7. óra: Az anyagok változásai

8. óra: A változások rendszerezése

9. óra: A levegő összetétele

10. óra: A levegőszennyezés

11. óra: Az égés

12. óra: A tűzgyújtás és a tűzoltás; Az energiaforrások

13. óra: A megújuló és a nem megújuló energiaforrások

14. óra: Tápanyagok; Eddig megismert kémiai alapismeretek áttekintése

15. óra: ?

16. óra: A víz

17. óra: A víz a környezetünkben

18. óra: Az oldatok

19. óra: Az oldatok töménysége - Tömegszázalék

20. óra: Az oldatok töménysége - Térfogatszázalék

21. óra: A vizes oldatok kémhatása

22. óra: Az anyagok csoportosítása

23. óra: Keverékek szétválasztása

24. óra: Az ozmózis és élettani jelentősége

25. óra: Kolloidkémiai alapfogalmak

26. óra: Kolloidok és heterogén rendszerek

27. óra: Összefoglalás - Kémiai alapismeretek

28. óra: Gyakorlás - Kémiai alapismeretek

29. óra: ?

30. óra: Az atomok és az elemek

31. óra: Az anyagmennyiség

32. óra: Gyakorlás - Az anyagmennyiség

33. óra: Az atom felépítése

34. óra: Gyakorlás - Az atom felépítése

35. óra: Az elektronfelhő szerkezete

36. óra: Gyakorlás - Az elektronfelhő szerkezete

37. óra: Atommodellek

38. óra: Az atomszerkezet és a periódusos rendszer

39. óra: A radioaktivitás és jelentősége; Az atomenergia

40. óra: Összefoglalás - Atomszerkezeti alapismeretek

41. óra: ?

42. óra: Ionok képződése atomokból

43. óra: Az ionkötés

44. óra: Gyakorlás - Ionvegyületek; A fémes kötés

45. óra: A kovalens kötés I. - Elemek molekulái

46. óra: A kovalens kötés II. - Vegyületek molekulái

47. óra: Gyakorlás - A kémia kötések

48. óra: ?

49. óra: Anyagi halmazok és jellemzőik

50. óra: A kémiai reakció I.

51. óra: A kémiai reakció II.

52. óra: A kémiai egyenlet

53. óra: Gyakorlás - Kémiai számítások

54. óra: Összefoglalás - Kémia kötések; Anyagi halmazok; Kémiai reakciók

55. óra: Környezetünk néhány fontos anyaga

56. óra: ?

A Mozaik Kiadós Kémia 7. című tankönyv alapján állítottam össze, habár szerintem ők épp a Nemzeti Tankönyvkiadósat (Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó) használják. Ahogy számoltam épp meglesz az 50 órám a közösségi szolgálaton és még jól is jön nekem az a 'tanítgatás' mert én is tanárnak készülök gimnázium után.



2014. jan. 3. 13:30
 1/5 anonim ***** válasza:

szerintem ez igy jo, viszont az anyagmennyiseget, oldatok tomenyseget nagyon tanitsd meg nekik, mert nem ertik (mi sem ertettuk, sokan meg igy 10-ben, biokem szakon sem tudjak kiszamolni...)

illetve a radioaktivitas erdekes tema meg a kornyezetszennyezes is, csinalhatnak par perces eloadast ha van ra igeny :)

sok sikert, nekem sajnos nincs ilyen lehetosegem az 50 ora ledolgozasara:(

2014. jan. 4. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!

Már csak attól félek, hogy a fegyelmezéssel (nagy) gondok lesznek....

De még az is lehet, hogy veszek ebből az anyagból ki dolgokat, attól függően, hogy milyen lesz az osztályok képessége. Ha erre kerülne a sor, akkor "Az ozmózis és élettani jelentősége" és a kolloidos részeket, illetve az atommodelleket + az atomenergiát még kivenném.

2014. jan. 4. 17:27
 3/5 anonim ***** válasza:

nalunk anno mindig az volt a varazsmondat: "ha jok lesztek, ora vegebol 10 perc szabad" :D

meg szerettuk az onallo munkat, amit ora vegen mindig vkinek be kellett mutatni, ilyen kevesbe tanulosabb, de hasznos dolgok jol bevalnak :)

igen, ha megteheted, nyugodtan vedd ki az anyagokat, nem erdekelne oket, akkor meg ugy sem figyelnek :D

2014. jan. 4. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:
Háát! Határeset ;)
2014. jan. 4. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

'Határeset'?!

Szóval, akkor így nem a legjobb....

2014. jan. 5. 11:03

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!