Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A gyerekek nagy része miért...

A gyerekek nagy része miért nem érti a matekot és a fizikát?

Figyelt kérdés
2014. okt. 10. 15:46
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Mert az első órán nem figyelnek, és az anyag egymásra épül. Aztán van egy előítélet, miszerint a matematika és a fizika nehéz. Nem könnyű, az igaz, de egzakt, és nem lehet félremagyarázni, meg "kidumálni".
2014. okt. 10. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
56%
Mert ott gondolkodni kell, a magyar oktatási rendszer pedig a magolásra épül.
2014. okt. 10. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Sok múlik a tanítási módszeren is. Nem azt akarom mondani hogy a tanárok rosszul tanítanának vagy hogy a tankönyvek nem jól íródtak. A tanároknak felsőbb utasításra meg kell tanítaniuk egy bizonyos anyagmennyiséget minden tantárgyból, elvárások vannak velük szemben is. Ezért nem mindig van kellő idő a lexikális magoltatás helyett a logikus gondolkodás elsajátíttatására. Sajnos ki kell mondani a valóságot, hogy a bérezésük sem ösztönzi erre hogy logikus gondolkodásra és problémamegoldó készségre ösztönözzék a tanulókat. A svájci bér tizedéért sajnos érthető ha nem olyan érdeklődést felkeltően történik a reál tantárgyak tanítása mint ha odahaza szünidőben, kíváncsiságból foglalkoznának a gyerekek fizikával kapcsolatos dolgokkal. Ettől a tanárok lehetnek akár zsenik, de ahogy mondani szokás, a semmiből nem lehet várat építeni, vagyis alacsony bérekkel nem várható el hogy iskoláinkból világhírű művészek, Nobel-díjas fizikusok kerüljenek ki. Egyébként nem tanár vagyok, ha úgy tűnne hogy a tanárok pártján állok.
2014. okt. 10. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
82%

Mert a legtöbb tanár módszere sz.r és értékelhetetlen. A legtöbb diák pedig amikor először átlépi a középiskola ajtaját már szívből rühelli a matekot. Sokan már az elejétől kezdve a túlérésre mennek.

Így persze, hogy hülyének érzik magukat sokan, aztán a későbbiekben nagyban kerülik azokat a szakokat ahol egy kis matek is van.

A matek nagyon függ a tanár tanítási módszerétől, mert amíg egy irodalmi verest vagy egy történelem anyagot akkor is betudsz magolni a könyvből, ha a tanár rosszul tanít addig a matekkal nem ez a helyzet.

Ezen felül a matek részek egymásra épülnek, irodalomból az előző anyag ismeretétől függetlenül megtanulhatod a következő anyagrészt, ellenben matekból nem fogsz semmit érteni.

Sok tanár egyszerűen felírja a képletet a táblára , aztán behelyettesít, plusz még nyomat mellette érthetetlen magyarázatot és várja, hogy a diákok megértsék.


A fizikát nekünk meg sem próbálták tanítani, gyakorlatokat jóformán sosem oldottunk csak az elméleti részeket vettük át, de azt is úgy, hogy sehogy.

2014. okt. 10. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
50%
A hazai oktatás afféle biorobot gyártásból áll. Vagyis a multik és hazai tőkések számára cselédek előállítása. Vagy adófizető kisvállakozók gyártása, hogy legyen akik közpénzt termelnek és legyen mit ellopni. Ezért az oktatás szerint nincs is szükség mély fizikai vagy matematikai ismeretekre. Mivel aki fizikusnak készül, az önszorgalomból úgyis megszerzi. De így megy ez például a magán nyelviskolákban is, ahol felnőtt hallgatóság is van. Azok többségében sem angol tanítás folyik. Hanem a tanár kiadja hogy mit csináljon a diák önállóan. És egyik hallgató se merészeljen kérdezni valamit, mert egyrészt a tanár feladata a fizetés felvétele és annak elköltése, másrészt meg a képesítés nélküli tanár honnét tudná mi a fene az a past continuous tense? Hisz londoni idősgondozás közben ő azt nem tanulta, és a nyelvvizsga vásárlásakor sem tájékoztatták ilyen nevű folyóról.
2014. okt. 10. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos még a műszaki felsőoktatásra is jellemző, hogy ha valaki boldogulni akar fizikából vagy annak résztudományaiból (pl. mechanika, elektromosságtan, hőtan, stb.) akkor nem lehet az előadáson hallottakból "megélni". Hanem önszorgalomból kell megszerezni a szükséges tudást. Ezzel főleg akkor lehet szembesülni, amikor a diploma átvétele után például kutató-fejlesztő mérnöki pályára kerül valaki.
2014. okt. 10. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Rossz az anyag felépítése, kevés az igazán jól magyarázó tanár. És persze hozzá kell tenni, hogy az emberek (diákok) nem kis része alkalmatlan arra, hogy megértsen olyan dolgokat, mint sin-con, log, integrálás, deriválás, stb.


Korrepetáltam elég sokat matekból anno. Volt, akinél tényleg az oktatás volt hiányos, és néhány hét alatt a színkettes 16 évesből motiválható négyes tanuló lett, de volt olyan is, akinek érettségi előtt gondot okozott a mérlegelv, és már a polcok, almák meg 2 + 2 = 8 - 4 -- rendezd! szintjére kellett lemenni, hogy legalább a legalapvetőbb feladatokat meg tudja oldani... Egy ilyen fiatalt valószínűleg nagyon sok idő- és energiabefektetéssel, de leginkább sehogy nem fogsz meg tanítani pl. logaritmikus egyenleteket rendezni. (Arról ne beszéljünk, hogy így hogy lehet eljutni érettségiig.)

2014. okt. 11. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

A matekot nem rühelltem, csak nem érdekelt annyira és kicsit macerásnak tartottam. Nem voltak igazán gondjaim vele, csak nem volt elég a gyakorlatom; rendszeresen előfordult, hogy "elszöszöltem", kifutottam az időből a dolgozatok végére.



A fizikával az volt a bajom, hogy egy borzalmas, inkompetens, idióta tanárom volt, aki csak azért taníthatott, mert rokonsági viszonyban állt egy híres fizikatanárral. Nem csak nem tudott magyarázni, hanem valószínűleg maga se értette igazán, amit magyaráz. Ha kérdeztünk, rohadt mérges lett. Nem volt szabad nála egyszerűen belekérdezni, mert ő azt okvetetlenkedésnek, kötekedésnek vette, pedig valójában valószínűleg az volt a baja, hogy úgy érezte, próbára tesszük a tudását és a magyarázási képességeit, amikről alighanem ő maga is tudta, hogy a béka segge alatt van. Zavarosan adott elő, írta a képleteket a táblára, nem tudta egyszerűen, érthetően elmagyarázni, miről van szó. Soha semmivel nem volt gondom, abból is, amit kevésbé értettem/szerettem elértem mindig a 4-est, de ez volt az a tanár, akinél 2-eseim, 3-asaim voltak. És azért nem fogok neki tudni soha megbocsátani, mert ha egy normális fizikatanárt kaptunk volna, akkor lehet, hogy felkeltette volna az érdeklődésemet a fizika iránt, és lehet, hogy olyan irányba mentem volna, ami közelebb áll a tárgyhoz és piacképesebb.

2014. okt. 18. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim válasza:

Nekem semmi bajom se a fizikával,se a matekkal,mindkettőt értem.Bár a fizikatanárnő egy 60 éves megrögzött téveszmékben szenvedő,unalmasan magyarázó személy,ezért jobbára a könyvből tanulok.

Amúgy lehet,hogy a tanárok miatt nehéz(de ennyi erővel bármely más tantárgy is lehetne az),de szerintem azért,mert ha valakinek nincs agya hozzá,annak is meg kell tanulnia.Akinek meg van agya,az meg nem tanulja meg a definíciókat,szabályokat,nem csinál házit,ilyesmi.Mert lusta.Ha valaki nem jó belőlük,akkor ugye sokat kell hyakorolnia mindenféle feladattípust meg mindent.És ehhez meg ő lusta.Úgyhogy szerintem egyik fő oka a lustaság.

Ha valaki nem érti az valószínűleg nem igazán akarja megérteni,mert ha nem teljesen hülye,ês minden követ megmozgatna,hogy megértse,akkor sikerülne.Vagy legalábbis mechanikusan begyakorolná.

2014. okt. 21. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat
2015. ápr. 9. 19:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!