Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Egyetemen milyen tanulási...

Egyetemen milyen tanulási módszer vált be nálatok? Hogyan kell helyesen megtanulni tanulni?

Figyelt kérdés
2015. jan. 7. 23:30
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

1. Minden előadásra és gyakorlatra eljártam, aminek volt értelme, de ezeken elsősorban figyeltem és megérteni akartam minél többet, nem feltétlenül lejegyzetelni, csak néhány dolgot jegyeztem fel.


2. Otthoni tanuláshoz mindig igyekeztem többféle forrást beszerezni (sok internetes forrás mellett, más egyetemek jegyzeteit, könyveket is). Nálam az vált be, hogy mindent csak egyszer olvasok el, de többféle forrásból és jegyzeteket készítek magamnak már szükségtelen papírok hátuljára. A füzetek nem váltak be csak a szabadon rendezhető papírlapok és mindig csak az egyik oldalra jó írni, hogy egymás mellé lehessen tenni a papírokat, ezért használok újrahasznált papírt aminek a másik oldalára nyomtatva van valami.

2015. jan. 8. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem az a titka a dolognak, hogy ki kell tapasztalni azt, hogy NEKED mi a megfelelő módszer. Minden ember más, így mindenkinek más módszer hatékony.


Először is érdemes megfigyelni, hogy milyen környezetben, milyen időpontban tudsz a legjobban koncentrálni. Nekem pl. a reggel 8-tól kora délutánig tartó időszak a legjobb, és szükségem van arra, hogy teljesen egyedül legyek, hangosan tanulhassak, amit nem hall senki.

Így nekem pl. a könyvtár nagyon nem jön be, ha magamban kell tanulnom, akkor nagyjából 10 perc alatt alszom bele a dologba.

De van, akinek az kell, hogy járkálhasson közbe, van, akinek zene, van, akinek teljes csönd. Van, aki szeret gép előtt tanulni, van, akinek el kell raknia az összes elektronikus kütyüt, különben elvonja a figyelmét.

Valaki felkel hajnalban, mert akkor jobban megy a tanulás, valaki meg fennmarad éjjel is, és inkább nappal alszik.


A következő lépés maga a tanulás.

Miből? Van, aki csak könyvből szeret tanulni, van, aki csak vázlatokból tud. Én speciel leginkább a saját magam által készített, vázlatszerű, de teljesen részletes anyagokból tudok legjobban készülni. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor könyvből. Egyszerűen más logikája nekem valahogy sosem tetszik, és képtelen is vagyok megbízni mások jegyzetében:D


Hogyan? Na, erre aztán annyi módszer van, hogy leírni is sok. Ráadásul az adott anyagtól és annak mennyiségétől is függ, hogy éppen annál a tárgynál mi a jó.

Nekem az alap módszerem elég egyszerű: Elolvasok egy kisebb részt, értelmezem, megpróbálom felmondani hangosan, mintha valakinek magyaráznám vagy felelnék. Ha a lényeg benne volt, akkor haladok tovább, és néha (nagyobb részeként) tartok egy összefoglalót. Ha nem ment rendesen, akkor újraolvasom, majd újra felmondom.


És akkor ezekhez tárgytól, időtől függően egyéb módszereket lehet hozzácsapni:


1. Tételek kidolgozása: Ez számomra azért hasznos, mert úgy építem fel a tételt, ahogy majd a vizsgán el szeretném mondani. Utánanézek a dolgoknak, elgondolkodok, hogy itt-ott mit kérdezhet bele a tanár, azoknak is utánajárok. Ha már egyszer legépeltem, átnéztem, akkor pedig utána sokkal könnyebb megtanulni. Ráadásul nem igényel olyan aktív agymunkát, mint maga a tanulás, tehát pl. este, mikor már fáradtabb vagyok, akkor is tudom csinálni, így olyan érzés, mintha haladnék, csinálnék valamit:D Plusz tudom, perverz vagyok, de ez nekem ilyen hobbiszintű elfoglaltság...mint a kötögetés kb:DD A hátránya, hogy legtöbbször nincs időm rá. Ha van egy vizsgára 300 tétel meg 2 hét, akkor nem fér bele, hogy kidolgozgassam az egészet.


2. Vázlatok készítése: Ha nincs idő normálisan kidolgozni a tételt, még mindig lehet rövidebb, címszavakból álló kis szösszenetet alkotni. A fontosabb részeket felírom, és arról már eszembe jutnak a részletek.


3. Rajzok, ábrák készítése: Főleg olyan dolgoknál hasznos, ahol folyamatokat kell megtanulni. A legtöbb ember szerintem "vizuális típus", egy rajz alapján könnyebben megjegyez dolgokat. Pl. nehezen jegyeztem meg, hogy egy-egy antibiotikum hol hat, így rajzoltam egy nagy baktériumsejtet, és a különböző részeihez (pl. a sejtfalhoz) odahúzgáltam, hogy mik hatnak az adott ponton.


4. Kiemelés: Ha könyvből kell tanulnom (és nem sajnálom összefirkálni szegényt), akkor általában színes filcekkel emelem ki a fontosabb részeket. Célszerű több színt használni, pl. a főcím mindig x színű, az alpont y, az alalpont z, a szöveg meg u. Így nem olvad egybe az egész.


5. Tanulókártyák készítése: Ez leginkább szótanuláshoz, vagy normál értékek és hasonlók tanulásához jó, ahol egy-egy dologra csak egy-egy válasz van. Kis kartonlap, egyik felén a kérdés, másikon a válasz, vagy egyik oldalon a szó magyarul, másik oldalon másik nyelven. Főleg akkor hasznos, ha mondjuk utazás közben, vagy akár suliban, előadás alatt kell tanulni:D


6. Feladatmegoldás: Sokszor szerintem feladatokon keresztül könnyebben megjegyezhetőek a fontosabb dolgok. Ha mondjuk tesztes vizsgára készülsz, célszerű megszerezni régebbi teszteket, és azokon gyakorolni.


7. Post-itek használata: Néhány címszóval összefoglalva a fejezetet akár a könyvbe is beragasztható, de elhelyezheted őket a lakás különböző részein is, így mondjuk mikor odamész a hűtőhöz, elolvasgatod:) Vagy a WC ajtón nagydolog közben nézegetheted:D


7. Mozaikszavak készítése: Ha mondjuk felsorolást kell megtanulni, akkor jó lehet, ha a kezdőbetűkből egy szót vagy mondatot alkotsz.


Ami nekem még nagyon bevált, az a fehértábla. Az, amire speckó filccel lehet írni, és száraz ronggyal letörölni. Különböző mértekben kapható, egy egyszerű fakeretes nem egy nagy összeg (kb. 1500 forint). Nagyon sokoldalúan használható. Pl. olvasás közben felírom rá az alcímeket, és az alapján mondom vissza. Vagy ha nagyon sok alpont van egy-egy részen belül, akkor csinálok egy ágrajzot, hogy könnyebben áttekinthető legyen. Vagy képleteket gyakoroltam rajta sokat. Azokat csak úgy lehetett megtanulni, ha az ember rengetegszer lerajzolgatta őket, de papírra nem túl gazdaságos. Így nem kell egy füzetet tök feleslegesen teleírni:)


Hirtelen a módszerek közül ennyi jutott eszembe, azt hiszem, tudsz válogatni. De biztosan van még ezen kívül is számtalan:)


És vannak még általános tanácsaim is a vizsgaidőszakra és tanulásra nézve:

- Jó vizsgaelosztás:) Próbálj mindenre annyi időt hagyni, hogy legyen időd befejezni az anyagot, plusz legalább annyi időd legyen ismétlésre, ami alatt az egészet egyszer átolvasod.


- Időben szerezd be a szükséges anyagokat. Baromi frusztráló, mikor alig van már időd vizsgáig, mikor rájössz, hogy a fél tételsorhoz nincs anyagod.


- Csinálj beosztást, hogy melyik nap mennyi anyagot akarsz megtanulni. Mondjuk jó eséllyel nem fogod tudni tartani, legalábbis nekem sose sikerül:D


- Rendesen pihend ki magad. Mindig aludj 7-8 órát, mert ha alvás nélkül folyamatosan tanulsz, annak semmi értelme. Nem tudsz koncentrálni a fáradtságól, nem fogsz haladni, attól ideges leszel, hogy "jaj, megint nem haladtam lószart se", akkor még jobban belehúzol, még inkább nem alszol és így tovább.


- Ne tologasd a vizsgáid. Ha már felvetted, add meg az esélyt, max. elmész UV-zni. Ha tologatod, csak az lesz a vége, hogy minden vizsgát egy hét alatt akarsz elintézni. És az jó eséllyel nem fog menni:P


- Egyél normálisan a tanulás közben, néha tarts szüneteket. Én pl. reggel felkelek, kaja, tanulás, 10-kor kaja, tanulás, délben kaja, tanulás, 4-kor kaja, tanulás (ha még szükséges), 7-kor kaja, utána már csak nagyon kivételes esetben tanulok.

Kaja alatt meg mindig pihizek is egy kicsit, netezgetek, barátnővel beszélek. Délben ált. hosszabb szünetet tartok.


- Néha szakíts időt a kikapcsolódásra. Nem azt mondom, hogy menj el hajnalig bulizni és idd magad olyan részegre, hogy 3 napig csak fetrengj, de azért este egy kis találkozás a haverokkal nem fog megártani.


- Ne kérdezgesd az évfolyamtársai arról, hogy egy-egy oktató milyen. Jó eséllyel úgy is annak lesz a legnagyobb szája, aki rossz jegyet kapott. Te pedig nem voltál ott, nem tudod, hogy jogos volt-e (de jellemzően azt állítják, hogy a tanár volt a köcsög...). Számtalan olyan embernél vizsgáztam már, akiről nagyon rosszakat mondtak, mégis teljesen korrekt volt. Meg néha láttam azok "produkcióját", akik rossz jegyet kaptak, és felháborodva szidták a vizsgáztatót. Hagy ne mondjam, valamelyik örülhetett, hogy megkapta a kettest, olyan sötét volt az anyagot illetően....

2015. jan. 8. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek!:)
2015. jan. 9. 01:00
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Erre a vizsgaidőszakra már mindegy, de nekem bevált az, hogy óráról órára átnézem az anyagot. Általában 2-3 tárgyból csinálom csak ezt, olyanokból, amiknek az a lényege, hogy megértsd az összefüggéseket vagy amik számolósak.

Amikor tanulok a zh-ra (vagy a vizsgára) általában nem emlékszem az anyagra, viszont érzem, hogy könnyebb dolgom van, mert már nem kell annyit agyalni az összefüggéseken. És töredéke annyit kell tanulnom.


Tudom, ez a stréberség netovábbja, kb. vicces is vannak azokról, akik így csinálják, de mondom, nekem bevált.

2015. jan. 9. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Á, milyen jó is, hosszú, kimerítő válaszokat olvasgatni a tanulásról, miközben tanulni kellene :)
2015. máj. 19. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
100%
Én volt hogy felvettem az előadást hangrögzítőre. A vizsga előtt végighallgattam az összeset 4 nap alatt (egy kevés türelem kellett hozzá). Jegyzeteltem közben, a kinyomtatott előadás diákra.
2015. jún. 13. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!