Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit gondolsz a jegyekről,...

Mit gondolsz a jegyekről, osztályozásról?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Szükségem lenne értelmes válaszokra az osztályzatokkal kapcsolatban.

- Mit gondoltok róla?

- Pozitívak a jegyek, vagy negatívak?

Kérek mindenkit ténylegesen a véleményét írja le! Senki ne fojtson magába semmit!

Köszi!



2016. nov. 5. 10:41
1 2
 11/16 BiTOPro97 ***** válasza:
100%

Hazaközvélemény mellette van, bár meghatározott formai feltételek mellett a szöveges értékelés jobb lenne. Főleg mert így azt is lehetne tudni, mi az amit a diák tudd, vagy hiányossága a tudásának, vagy miben megkérdőjelezhető a tudása.

Húgom végig osztály első volt, szigorú iskolákban, ott ez ezekre is választ adott. Nálam közép iskolától volt szöveges értékelés is a tanároktól. És nem is érettségi eredmények alapján vettek fel egyetemre, hanem felvételim volt. Bár én is jó tanuló voltam. Neves középiskolában, és elismert egyetemre járok.

2016. nov. 7. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 BiTOPro97 ***** válasza:
Neves középiskolába, és elismert egyetemre járok. - és hát igen, magyar helyesírásból fel voltam mentve.
2016. nov. 7. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 BiTOPro97 ***** válasza:
Neves középiskolába jártam, és elismert egyetemre járok. - és hát igen, magyar helyesírásból fel voltam mentve.
2016. nov. 7. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Igen, én magát az alapötletet, hogy vannak osztályzatok jónak tartom, a kivitelezéssel nem értek egyet. Általános iskolában, majd gimnáziumban egy négyes vagy hármas jegy már effektíve rossznak számít, ha a feladott anyag felét tudom, arra már sok helyen egy hármast tudnak adni. Ezzel szemben vannak olyan egyetemi szakok, ahol egy kettessel, legjobb esetben hármassal honorálják azt, ha a feladott anyagot hibátlanul tudom, jobb jegyet az kap, aki plusz információkat is tud.

Ennek így nem sok értelme van.


Továbbá úgy érzem, hogy a legtöbb helyen a rossz jegyekkel inkább demotiválni akarják a gyerekeket és nem motiválni. Sokszor láttam már, hogy egy egyessel megszégyenítettek valakit, holott az, hogy ő nem készült bármi miatt és ezért rossz jegyet kapott, nem tartozik az osztálytársaira. Kevés kivétellel azt sem nagyon tudom megérteni, mikor a tanár kommentálja a diák rossz feleletét/dolgozatát, szintén az osztály előtt. Ha véleménye van, hívja félre a gyereket óra után, de ne 30 másik ember előtt hívja fel a diák figyelmét arra, hogy rosszul tanul, meg nem érti a dolgokat, dadog stb.


Summa summarum: igen, kellenek a jegyek, hiszen ezzel tudjuk kiemelni azt, aki valóban sokat készült, de vannak tantárgyak, ahol felesleges, illetve tantárgyakon belül számonkérések, ahol úgy gondolom, elegendőnek kéne lennie egy megfelelt/nem felelt meg minősítésnek. Pl rajz, ének, tesi mindenképpen idetartozik.

2016. nov. 20. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

14-es vagyok. Azt kihagytam, hogy ezzel a százalékos történettel én is egyetértek. Egyetemen vannak olyan tárgyaim, amelyekből zh-n nem jegyet, hanem %-ot adnak, s majd a 2-3 zh összesített eredménye adja meg a végső érdemjegyet, amit viszünk tovább vizsgára. Miért jobb ez? Például azért is, mert ha csak kevesen múlott egy zh-ban a jobb jegy, akkor a következő zh-val, ha csak egy picit is jobban sikerül, már kijavítottam. Ha jegyeket kapnánk, és így írnék egy 4-es majd egy 5-ös dolgozatot, akkor csak az oktató hozzáállásán múlik, hogy ő erre összesen milyen jegyet ad. De ha én írok egy 88 és egy 96%-os zh-t, hiába ugyanaz érdemjegyben, mégis így megkapom az 5-öst. Hogy egy példát írjak.

Valóban jobb ez a százalékozás és támogatnám már gimnáziumokban is ezt a fajta osztályozást, persze ez igényelné azt, hogy gimikben is bevezessék a rendszeres számonkérést, nem ezt az össze vissza dolgot, hol felelünk, hol röpdogát írunk marhaságot. Nem gondolnám, hogy gimnáziumban egy félévben 4-5 számonkérésnél többre lenne szükség tantárgyanként, és ebben az esetben kivitelezhető lenne a dolog.

Általános iskola alsó tagozatos osztályokban egyébként nem értek egyet az érdemjegyekkel. Ott alapokat tanulnak a gyerekek és sok esetben képességtől függ, hogy ki gyorsabban, ki lassabban tanul meg pl olvasni. Lehetséges, hogy ugyanaz a feladat egyik gyereknek 2x-3x annyi idejébe, energiájába kerül, mint egy másiknak, aki mondjuk egy évvel idősebb, mert tovább fogták óvodában. Egy év pedig óriási különbség, a két gyerek összehasonlítása, ami ugye az osztályozás alapja olyan, mint amikor az almát körtével akarjuk összehasonlítani. Nem lehet.


24/N

2016. nov. 20. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 BiTOPro97 ***** válasza:
100%

#15 7-11 éves korközt lesz írásképes a legtöbb gyerek, addig meg csak rontanak rajta a rossz jegyekkel.


Készségtantárgyaknál, meg vicc a osztályozás.


Mondom én aki másfél fejjel magasabb atletikus testű, jó kézügyességű, és jó hallású voltam - ötös így mindből alapvolt, hogy még zongorázni is tudtam (kotta), és a művészetes is érdekeltek. Ponz ezért rúgtam le magas ugó lécet, amikor már meg volt az ötös, de a többiek legyenek lealázva mert, akár két fejjel alacsonyabbak voltak.


Nincs rá ideje a tanároknakkal vicc szöveggel lőtték ki, az általában megszokotthoz ragaszkodó társadalmi közvélemény nyomására, a szöveges értékelést.


Amúgy az érettségijegyek alapján felvételizés vicc. amikor azzal kezdik legtöbb egyetemen, minden elölről kezdünk, mert "pisi, kaka, puki" volt amit tanultak, azon túl hogy írni-olvasni és számolni megtanultak. Szakgimnáziumok a kivételek. Ott viszont el is térnek a tanmenettől.


És az egészben a legnagyobb vicc a "azon túl hogy írni-olvasni és számolni", a többi nem is úgy van tudományosan, és így egyetemen oktatva sem. Íródalomtól a fizikáig.


És még annyit hogy egy 17 éves fiatal simán egy év alatt megtudja az egészet tanulni a 12 osztályos anyagot. Az amúgy 8-10 éves kortól, 12-13 éves korig elemző gondolkodás fázisában lévő meg csak kínozva van vele, és blokkol van az elme az új dolgokra, vagy az új blokkolja az elemzést. Előtte meg az "tudásanyag', a készség fejlődést.

2016. nov. 20. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!