Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Aki túl buta a matekhoz,...

Aki túl buta a matekhoz, miért hiszi azt hogy úgy kell azt is tanulni mint a verset?

Figyelt kérdés

Sokakon azt látom hogy egyszerűen fáj nekik a gondolkodás, agyatlanul akarnak magolni mindent, s oly annyira tévképzeleteik vannak a matekről hogy pl. féléviben én egy feladatot másképp oldottam meg, s megkaptam rá a pontot, de ott pereltek hogy nekem miért adta meg a pontot, mert nem úgy oldottuk mi azt meg... Persze ekvivalens volt a 2 megoldás, de ezek a hibbant stréber hülye lányok azt hiszik hogy az egész egy hülye vers, amit magolni kell, s nézik hogy há én rosszul írtam, s há az nem úgy van... Ettől annyira felmegy a pumpám, ettől az agy nélküli, mechanikus, magolós gondolkodásról hogy muszáj volt valahova leírjam....



Vagy ott voltak a háromszöggel még régebb a hasonlóságos meg egybevágósági esetek, én azt hittem meghalok mikor láttam hogy az A4-es oldalt magolják s próbálják szóról szóra visszaidézni... A tanár szépen elmagyarázta hogy logikusan hogy kell megjegyezni, de őket nem is érdekli mi van az egész mögött, miért ezek a feltételek, vagy 3 órát eltöltünk hogy a tanár szemléltessen mindent, akkor ők néznek ki a fejükből mert nekik könnyebb magolni azt a xart. S csodálkoznak hogy egyedül én írtam tökéletest, úgy hogy nem is tanultam semmit.. S akkor telnek múlnak a napok, s esik le az álluk hogy én még 2 hónap múlva is mindenre emlékszek, s hogy hát ez "adottság", holott 1 különbség van, nekem nem fáj a koncentráció, meg a gondolkodás. De így abszolút semmi értelme nincs hogy nekik valaki tanítsa a matekot, azt se tudják már középsuliban hogy miről van szó, há ott vannak valami képletek, s há azokat ott magolják s csodálkoznak hogy kapják a 2-est, s hogy hát ők nem erre születtek. DE ÉDES ISTENEM, HA ÓRÁN A HÜLYE FEJÜKET NEM HASZNÁLJÁK, NEM FIGYELNEK hogy a tökömbe érthetnének bármit is?


Ne magyarázzák hogy nem erre születtek, hanem mondják ki hogy lusta dögök. Persze van kivétel aki tényleg túl buta, de aki nem az, s csak így elheveri a képességét s utána mutogat rám hogy BEZZEG ÉN ILYENNEK születtem az felidegesít...



Valaki hasonló érzésekkel?



2017. máj. 8. 16:17
 1/5 A kérdező kommentje:

Nem túl butát akartam írni, csak simán aki nem tudja a matekot*.

Épp arra gondolok hogy sokan akiknek lenne rá képessége azért nem tudják mert egész órán néznek ki a fejükből, s nem követik a tanárt, aztán keresik a magolandó képleteket, s mikor kapják a rossz jegyet akkor jön hogy "há ez nem az adottságom", ahelyett hogy azt mondanák a szüleiknek hogy apa, anya én egy lusta dög vagyok matek órán, azért nem tudok semmit, mert én nem vagyok hajlandó a matekra figyelni.

2017. máj. 8. 16:22
 2/5 anonim ***** válasza:
70%

Ez a modern kor szülötte probléma. Hogy miért gondolkodnak sokan így (vagyis sehogy) arra még nekem sem sikerült rájönnöm. Egy biztos -ez nyugtatott engem egész középiskola alatt- hogy nekik ebből soha nem lesz nyereségük. A "bezzég én ilyennek születtem" mondatot én is megkaptam párszor, de erre csak mindig annyit válaszoltam, hogy nem, nem én vagyok más, hanem te (mármint aki mondta nekem), ugyanis az elmúlt 10 vagy 20 vagy 30 év alatt a matematika tananyag nem "nehezedett" és mivel régen is elboldogultak vele a diákok ez azt jelenti, hogy akinek most nem megy az lóg ki a sorból.

Tapasztalataim szerint a szülő/tanári nyomás hiánya erre biztosan negatívan hatással van. Még a félelemtől való motiváltság is jobb a semminél, mert amúgy a matematikai pont olyan tárgy a nagytöbbség számára, hogy saját erőből nem foglalkoznának vele, mivel nem látják az "értelmét" vagy a "hasznát" (legalábbis ez szokott lenni az ilyen típusú egyének által adott válasz).

2017. máj. 8. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező!


Énis hasonló helyzetben voltam, amikor elkezdtem serdülni nem érdekelt semmi csak játszottam a jegyeim is romlottak, aztán eldöntöttem, hogy a villamossággal akarok foglalkozni, jelentkeztem is középsuliba, de még nem láttam, hogy mit is szeretnék csinálni. Kilencedikben majdnem megbuktam matekból, aztán 11. környékén tudatosult bennem, hogy ja én tovább akarok tanulni és az így nem fog menni. No akkor elhatároztam magam, megírtam 5ösre a matek érettségit és most villamosmérnök hallgató vagyok, lassan végzek. :D


Énis megkaptam, hogy jajj én így születtem, hogy van érzékem hozzá stb. stb. erre mindig a saját példámat mondom, hogy énis rossz voltam matekból aztán elhatároztam magam és volt kitartásom és megcsináltam. Nem okos vagyok, hanem kitartó ennyi a lényeg, erre nem születni kell, hanem a hajlandóságot kell megtalálni a tanulásra.


Üdv.

2017. máj. 8. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Akkor te is egy kiváló példa vagy :)! Szegény szülők sok ismerősömnek keresik a magántanárt, s a matektanár hülye, s túlvannak a gyerekek terhelve s még mittoménmi a hibás, de az áldott gyerek, aki leblokálja az agyát a gondolkozástól, mert neki kényelmesebb, az nem hibás.


De a csúcs az a középsulis programozás volt, lehetett látni az arcukon a LELKI fájdalmat, pfhú hülye tanár, arra akraja őket kényszeríteni hogy gondolkozzanak, há még mit nem? Ott is mi, akik elsőre megértettük, voltunk a "zsenik", hát kutyagumi, csak éppen nekünk nem okoz lelki sérelmet a logikázás. Még a gondolattól is rosszul lesznek hogy gondolkozni kellene.



De mitől ilyenek, ezt nem értem. Én is elkönyvelhetném hogy buták ehhez, mint a tanár, a szülők, a pszichológus és ő saját magát is, de tudom hogy meg se próbálta hogy törje a fejét azon az egyszerű for cikluson... S hiába jön bárki ezzel hogy hát őt ez nem érdekli, ő több időt cseszett el a forciklusok magolásával mint én az évi anyaggal...

2017. máj. 8. 19:33
 5/5 Tom Benko ***** válasza:

1; Mert nem megérteni akarják, csak túl lenni rajta. Főleg külső hatásra meggyőződésükké vált, hogy a matek érthetetlen, fölösleges dolog, úgyhogy a hozzáállásuk is ennek megfelelő. Sokszor egyébként valójában megvan bennük a képesség, csak a hozzáállásuk miatt egyszerűen nem engedik felszínre bukkanni.


2; Önértékelési zavar. Kapcsolódik az előzőhöz, az illetőnek meggyőződése, hogy ő alkalmatlan ilyen szellemi feladatokra. Ez sokszor nevelési zavaroknak is eredménye lehet.


3; Tanulási módszerek hiányossága. Sokáig lehet sikert elérni a puszta seggeléssel, még akár matekból is, éppen ezért nem alakul ki az értő, bensővé tevő tanulási forma.

2017. máj. 10. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!