Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Valakinek SZTE Pszichológia...

Valakinek SZTE Pszichológia MA felvételi témakörei megvannak kidolgozva?

Figyelt kérdés

A felvételi témakörök:

1. A vizuális észlelési folyamatok jellemzése, patológiája

2. A hallási és a vizuális figyelem jellemzése, patológiája

3. A munkamemória jellemzése, mérőeljárásai

4. Többszörös emlékezeti rendszerek jellemzése, patológiája

5. Érzelmek lélektani megközelítései, modelljei, érzelmek és kogníció viszonya

6. Mentális nyelvtan és mentális lexikon jellemzése, patológiája

7. Az egyének és a csoportok megismerésének stratégiái a személypercepciótól a sztereotípiákig.

8. Az attitűdök szerepe a megismerésben és a viselkedésben, az attitűdváltozás és a befolyásolás stratégiái.

9. Az agresszió és a proszocialitás szociálpszichológiai vonatkozásai

10. A csoportközi viszonyok és az előítélet problémája

11. A csoport és az egyén viszonya. Konformitás, engedelmesség, a csoport hatása a feladatvégzésre és a döntéshozatalra.

12. Társas összehasonlítás, együttműködés és versengés szociálpszichológiája.

13. A személyiségelméletek általános jellemzői, paradigmatikus nézőpontjai és emberképe. A személyiségpszichológiai kutatás jellemzői.

14. Diszpozícionális megközelítések: típustanok, vonáselméletek, biológiai (temperamentum) és motivációs teóriák.

15. Dinamikus személyiségelméletek. A freudi klasszikus pszichoanalízis, pszichoanalitikus iskolák.

16. A pszichoanalitikus modell továbbfejlesztései: neoanalitikus és egzisztenciálanalitikus koncepciók.

17. A kognitív-viselkedéselméleti paradigma: a személyiség tanuláselméleti perspektívája, kognitív és önszabályzási modellek.

18. Humanisztikus, személyközpontú és pozitív pszichológiai megközelítések a személyiséglélektanban.

19. A gondolkodás fejlődése és jellemzői csecsemő- és óvodáskorban Piaget értelmezésében és a Piaget-t cáfoló vizsgálatok és elméletek mentén.

20. A társas kapcsolatok és az érzelmek formálódása a kötődéstől az óvodáskori társas kapcsolatokig és viselkedésig.

21. Az én-tudat fejlődése és a nemi identitás. A játék és a rajz fejlődése csecsemőkortól serdülőkorig.

22. A gondolkodás fejlődése iskolás-és serdülőkorban

23. A társas kapcsolatok jellemzői iskolás-és serdülőkorban

24. Identitás, énkép, önértékelés változása serdülőkorban


2017. máj. 28. 03:09
 1/6 anonim válasza:
Azóta sikerült már megszerezned??
2018. jún. 26. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
Nekem is jól jönne... :/
2018. jún. 26. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

sziasztok,

sikerült, de nem sokkal a vizsga előtt, így nemis számítottam semmi jóra...

nektek hogy sikerült?

2018. júl. 12. 12:51
 4/6 anonim válasza:
Sziasztok, nekem is szükségem lenne a tételekre, ha valaki tud ebben segíteni, nem leszek hálátlan :) Előre is köszönöm.
2019. jan. 21. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 mcsepi válasza:
Sziasztok, tud nekem is segíteni valaki a kidolgozott tételekre, vázlatra stb. Nagyon köszönöm, hogy az elküldéssel segítesz!
2023. márc. 5. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 bleeeeeeeeee válasza:
Sziasztok! Nekem is kéne. Légyszi-légyszi küldje el valaki :))
2023. máj. 24. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!