Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Ti min változtatnátok meg az...

Ti min változtatnátok meg az oktatási rendszert? Mit vezetnétek be illetve mit hagynátok el belőle?

Figyelt kérdés
:)

2017. máj. 30. 15:08
 1/5 anonim ***** válasza:

Az egyetemi felvételi rendszer így néz ki:

100 pont - első fő tantárgy

100 pont - második fő tantárgy

100 pont - az adott öt tantárgy év végi jegyeiből

100 pont - az adott öt tantárgy százalékos átlaga

100 pont - többletpontok


vagy


400 pont - a két fő tantárgyad százalékos eredményének a duplája

100 pont - többletpontok


Én azt módosítanám, hogy a vitt év végi jegyek 100 pontját lecsökkenteném ötvenre, (Ez alapból is 50*2-ként jön ki) és lehetne egy 50 pontos szóbeli felvételi/elbeszélgetés az adott egyetemeken, ahová jelentkezik a diák. Mert erre igazán szükség lenne.

(Duplázásnál meg akkor a 400-at 350-re csökkentve, de az arányt megtartva)

2017. máj. 30. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Kevesebb humán tantárgy, helyette nyelv és reál tantárgyak.

A mindennapos tesit is eltörölném, heti kettő ahogy régen, illetve rajz és ének is csak szakkör szinten indulna. Az informatika oktatás jelenlegi tematikáját úgy kukáznám ahogy van, bár mint ha olvastam volna, hogy készül az új tematika.

2017. máj. 30. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

- Magyarból kihúznám az elemzéseket, a kötelezőket pedig bizonyos körből választani lehetne (pl. egy Jókai-regény, de hogy melyik, azt mindenki válassza ki tetszés szerint) Viszont taníttatnék verseket, de azt is választhatóan, pl. három Arany János vers(részlet)

- Nyelvtanból csak annyit tanítanék, ami a helyesíráshoz kell

- Töriből jobban rámennék a párhuzamos történelemre, az összefüggésekre, a korszellemre. Kevesebb adatot taníttatnék. Azért, hogy legyen idő beszélgetésre, vetítésre, források felolvasására, visszautalásokra stb., megemelném az óraszámot

- Egy nyelvből mindenkinek min. heti 4 órája lenne. Második nyelvet nem erőltetném, csak ha tagozat (azt az egyet kellene jól megtanulni:S)

- Matekot csökkenteném heti 3-ra, és a nagyon alapon kívül inkább logikai feladatokat csináltatnék, az "elméletet" meghagynám faktra.

- Földrajzból csökkenteném a természetföldrajzot és a leíró jellegű általános gazdaság- és társadalomföldrajzot, viszont kőkeményen rámennék Magyarország és Európa tételes földrajzára: mi hol van!

- Kémiából és fizikából a hétköznapi életben előforduló dolgokra szorítkoznék, sokkal több kísérlettel (anyagiak híján akár csak videón is) néhány elméleti dolgot csak az érdekesség kedvéért említenék meg, nem kérdezném ki.

- Énekórán több komolyzenét hallgattatnék, rajzórán a rajzolás előtt / alatt művészettörténetet oktatnék (ezeket a tárgyakat nem törölném el, de számonkérni csak az objektíven megtanulható anyagot osztályoznám, a készségszintű dolgokat nem. Tehát pl. íratnék művészettöri tesztet, de a rajzokat nem osztályoznám, legfeljebb dicséretben részesíteném a nagyon jól sikerülteket.)

- Tesiből visszavennék a heti 2 alkalomra. Csak megfelelt / nem megfelelt lenne, és aki nem a zsámolyon ülve traccsol a többiekkel, az megfelelt:)

- Az osztályfőnöki nem "tengés-lengés" lenne, akkor lehetne olyan dolgokról beszélni, ami érdekli a diákokat, ami aktuális. Lehetne előadókat hívni egy-egy témákhoz (az osztályfőnökik általában úgyis egy időben vannak, így összevont előadásokat is lehetne tartani. Pl. pályaválasztás, alapvető gazdasági ismeretek, bármi


Az összes tárgy lenne 11. osztályig. Az utolsó évben viszont csak az érettségi tárgyak lennének + a faktok és szakkör szinten a készségtárgyak.


Óraszámban kb. így nézne ki hetente:

- 1. nyelv: 4

- irodalom, matek, töri, tesi: 3

- kémia, fizika, földrajz: 2

- nyelvtan, rajz, ének, OF: 1


Ez így ugye csak 26 óra hetente.

Ehhez jöhetnének a faktok, és még mindig nem lenne senkinek soha sem 0., sem 7. órája. Persze, ha valaki több faktot szeretne, hagynám:)

2017. máj. 30. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 chtt ***** válasza:
100%

Tetszik a hármas hsz. :) (5-12. osztályra)

Alsóban semmi fölös sallang, kőkeményen rámennék, hogy írni-olvasni-számolni tanuljon meg a gyermek, rengeteg gyakorlással, játékkal, mozgásos feladatokkal. Tanuljon meg tanulni, fogalmazni, gondolkodni (természetesen az életkori szintjének megfelelően). Kirándulások, nem több napos méregdrága, csak tanulmányi séták a helyi piacra, ki a patakhoz, ha van, a parkba, a szomszéd tyúkjaihoz, ha tart, stb. Közelebb hozni az életet a gyerekekhez.

A mindennapos tesi nem hülyeség, csak nem így, kötött keretek közt, ahol a fél csapat utálja. Legyen heti kettő kötött, ahol fegyelmet tanul a nebuló, gyakorlatokat, mozgáskultúrát, a többi napon, ha csak lehet, szaladgáljon, tombolja ki magát, sétáljon, a lényeg, hogy kedvére mozogjon, ne muszájból.

A készségtantárgyakat eleve nem osztályoznám (megfelelt, jól megfelelt, kutyafülét sem csinált a disznaja:)), vagy ha muszáj, a hozzáállást nézném, azt, hogy magához viszonyítva mennyit fejlődött.

Így hirtelen ennyire ihletett a hármas hsz-e... ill. nem oktatás, de nagyon fontos lenne hozzá, hogy a gyerekkönyvek, gyerekelőadások, matinék elérhető, megfizethető árúak legyenek.

2017. máj. 30. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Szakképzés terén:


- Gyakorlatok előtérbe helyezése

- Elméleti képzés minimalizálása

- Kizárólag csak is a szakma lényegét keljen tanulni, mellékes - felesleges dolgokat egyáltalán ne tanítsanak

- A gyakorlatokat pedig egyértelműen az igazi mesterek tanítsák, a minimális elmélet pedig a tanár feladata legyen csak

- De ez ne befolyásolja a tanórák számát sem, napi 5-6 tanítási óra legyen csak, és persze gyakorlatokból 5 óra, elméletből 1 óra

2017. máj. 31. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!