Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Támogatnád a magyar irodalom...

Támogatnád a magyar irodalom órák számának csökkentését 9. és 12. osztály között?

Figyelt kérdés
Szerintem az a leghaszontalanabb tárgy mind közül. Csak arra jó, hogy kikészítsék vele az embereket.

2017. okt. 1. 13:26
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Nekem jó tanárom volt, akiknek nem volt érzéke vagy nem szerette az irodalmat, azok is rengeteget profitáltak az órákból és a tárgyból is. Mindenki szerette a tanárnő óráit, pedig sokat követelt és szigorú volt.Ja és megjegyzem, biológia-kémia és matek-informatika tagozatos volt az osztály.


Nem a tárggyal van baj, hanem a tananyaggal és sok tanárral is. Én pl. a matekot nem szerettem és nagyon soknak tartottam az órákat, nem értettem, mi értelme van mátrixokat számolgatni (?) vagy polinómosztást csinálni.

Volt osztálytásam, akinek a nyelvóra volt túl sok, pedig arra nem mondhatjuk, hogy haszntalan tudás lenne.


Amegoldás kulcsa szerintem az lenne inkább, hogy a tanulóknak lehessen több beleszólása abba, hogy mi érdekli őket. Pl. ha valaki TUDJA, hogy semmiképp sem akar majd irodalommal foglalkozni, akkor választhassa, hogy kevesebb legyen (mondjuk 4 helyett 3), ugyanez a matekkal. A felszabadult pár óra helyére pedig be lehetne ékelni plusz nyelvet vagy akármit..

2017. okt. 1. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%
Én inkább azt támogatnám, hogy a diákoknak meglegyen arra a lehetőségük, hogy bizonyos keretek között szabályozzák a középiskolai tanulmányaik alatt tanult tantárgyak arányát. Az irodalom személy szerint engem is hidegen hagy. Műszaki beállítottságú vagyok, mérnöki diplomáim vannak, mindig is ez érdekelt, így számomra halál felesleges volt az irodalom óra. De ettől független más beállítottságú embernek lehet, hogy az irodalom erősítése lett volna célszerű az érdeklődési körének megfelelően. Sajnos sok tekintetben nagyon rossz az oktatási rendszer. Én például azt se értettem soha, hogy a történelem órákon miért pont politikai szemszögből kell történelmet tanulnunk. Én például sokkal szívesebben tanultam volna híres tudósokról, felfedezőkről vagy technikatörténelemről.
2017. okt. 1. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Sokkal jobb lenne ha az irodalmat ketté szednék és lenne:

Szövegértés/alkotás és lenne költők élete/művei.


Ha ez meglenne és valakit hidegen hagyna az egész költő/író közösség által kiadott irodalom akkor nem kellene vele szenvednie.


Ugyan úgy mint pl a matek.

Lenne ,,elemi" matek és lenne egy bővített (pl halmazok, térfogat számítás, valszám stb.)


így nem lenne annyi érdektelen ember az órán aki zavarja a többit

2017. okt. 1. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Akkor rossz tanáraid lehettek, ha ennyi év után is ennyire indulatosan beszélsz erről.


Egyébként pedig pl én se használom a gimis matekot semmire, mégsem gondolom, hogy felesleges lett volna. De azért azt is taníthatták volna gyakorlatiasabban.

2017. okt. 1. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!